ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מחירי קנאביס רפואי

השקעות קנאביס בשוק ההון – תחילתה של שנה חדשה

שתפו את החברים

השקעות קנאביס – תחילת השנה מלווה בעלייה במדד הקנאביס הכללי בארה”ב וכן בכמה עליות משמעותיות של חברות ספציפיות – ביניהן חברה קנדית שנכנסת חזק לקליפורניה, חברה המפתחת תרופות קנאביס ייעודיות למחלות מסוימות וחברת ענק אחת שמתרחבת עוד קצת. בהשוואה לשווקים…

השקעות קנאביס – תחילת השנה מלווה בעלייה במדד הקנאביס הכללי בארה”ב וכן בכמה עליות משמעותיות של חברות ספציפיות – ביניהן חברה קנדית שנכנסת חזק לקליפורניה, חברה המפתחת תרופות קנאביס ייעודיות למחלות מסוימות וחברת ענק אחת שמתרחבת עוד קצת. בהשוואה לשווקים אחרים, שוק הקנאביס מראה פחות תנודתיות וסיכון למשקיעים.

הענף בכללותו

השקעות קנאביס – שנת 2019 נפתחה באופן חיובי עבור מדד הקנאביס North American Cannabis Index (סימון NTR), ובשבוע הראשון של השנה עלה המדד בכ-9.4%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 1.3% והדאו ג’ונס עלה בכחצי אחוז, כך שמדובר בעלייה מרשימה.

הפרחים שעל הענף

השקעות קנאביס

– חברת Sunniva (סימול: CN) היא חברה קנדית שפועלת בקליפורניה. החברה הודיעה השבוע על סגירת העסקה לרכישה של חברת לוגיסטיקה והפצה בקליפורניה בתמורה למעט מזומן וכמיליון וחצי מניות של החברה. רכישת חברת ההפצה יאפשר לה שליטה על מלוא שרשרת הייצור: מהגידול ועד המשלוח לבית הלקוח או לדיפנסרים. בתוך כך הודיעה על תחילת מכירות בקליפורניה, כמתוכנן. מניית החברה עלתה השבוע בכ- 50%.

– חברת Zynerba (סימול: ZYNE) היא חברה המפתחת תרופות מבוססות קנאביס. החברה עוסקת בפיתוח תרופה לסינדרום X, והם מבצעים ניסויים קליניים שלב II, לאחר שניסויים קודמים הראו תוצאות מרשימות בהקלת הסימפטומים בילדים הסובלים מהפרעות קשות בעקבות המחלה. בנוסף, הם נמצאים בשלב II בניסויים לטיפול באפילפסיה לילדים ובמבוגרים.

לגליזציה במדינת מסצ'וסטס - חצי מיליון דולר ביום
עלייה של מדד הקנאביס אל מול שאר השוק – פתיחת שנה טובה

לחברה יש פטנט רשום המאפשר לקנאבינואידים לחצות את האפידרמיס ולהיכנס לזרם הדם,עם אפשרויות שימוש עתידיות מגוונות לפטנט מעבר לתרופות המפותחות היום. החברה קיבלה השבוע המלצת “קנייה” מאנליסט של חברת המחקר קנטור, עם מחיר יעד של 21$. כתוצאה מכך עלתה השבוע מנייתה בכ- 38%.

– חברת הקנאביס האמריקנית Green Thumb Industries (סימול: CN) היא חברת הגידול והייצור השניה בגודלה בארה”ב (אחרי MedMen) מבחינת פריסה גיאוגרפית, עם פריסה רחבה של מתקני הגידול על פני שמונה מדינות בתוך ארה”ב. החוזקה המרכזית של החברה היא בהפצה: יש בעלת רשת הדיספנסרים RISE, עם 59 דיספנסרים ב- 8 המדינות. החברה הודיעה במהלך השבועיים האחרונים על זכייתה ברישיונות נוספים: ארבעה רישיונות בפנסילבניה ורישיון אחד בניו ג’רזי. כתוצאה מכך מנייתה עלתה השבוע בכ- 33%.

שורש הענף השקעות קנאביס

למניות הקנאביס יצא מוניטין של מניות תנודתיות, ולכן משקיעים רבים חוששים מהן. השבוע פרסם מגזין Market Realist השוואה בין מדדי סטיית התקן של המדדים השונים, ובו השווה את תעודת הסל על הקנאביס – MJ לתעודות הסל המנייתיות על המדדים הגדולים כמו ה- QQQ שמשקף את הנאסד”ק.

חשוב לזכור כי גובה העמודות בגרף לא מייצג את התשואה למשקיעים, אלא אך ורק את רמת התנודתיות, קרי רמת הסיכון של המדדים השונים. התוצאות לפניכם: 

השקעות קנאביס בשוק ההון - תחילתה של שנה חדשה
השוואת מדדים – פחות סיכון בענף הקנאביס
הטור נכתב על ידי שירי עדן, מנכ”ל נישות אסטרטגיה ומחקר ויועצת למנהל ההשקעות החיצוני של קרן הנאמנות “סלע קנאביס”.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות