ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות קנאביס בשוק ההון - סקירה שבועית (3.2)

השקעות קנאביס בשוק ההון – סקירה שבועית (3.2)

שתפו את החברים

עליית המניות בקרב חברות הקנאביס הישראליות שהתחילה מאז ייצוא הקנאביס הרפואי לחו”ל ממשיכה במגמה בצורה חדה וברורה, במקביל לעליות במחיר מניותיהן של חברות נוספות בשוק העולמי, בעיקר בקנדה. קנאביס הופך מדי שבוע לשוק חם עוד יותר, ועכשיו אפילו המילה “לגליזציה”…

עליית המניות בקרב חברות הקנאביס הישראליות שהתחילה מאז ייצוא הקנאביס הרפואי לחו”ל ממשיכה במגמה בצורה חדה וברורה, במקביל לעליות במחיר מניותיהן של חברות נוספות בשוק העולמי, בעיקר בקנדה. קנאביס הופך מדי שבוע לשוק חם עוד יותר, ועכשיו אפילו המילה “לגליזציה” מתחילה להילחש ברקע.

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (סימול NTR) רשם השבוע עליה של כ- 5.3%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 2.9% והדאו ג’ונס עלה בכ-2.7%.

הפרחים שעל הענף

– ביום ראשון שעבר אישרה ממשלת ישראל את החוק המתיר ייצוא קנאביס רפואי מהמדינה. התהליך שהוגדר כולל כתיבת נהלים מפורטים, דבר הצפוי להימשך בין 9-12 חודשים. רוב מניות הקנאביס הישראליות הגיבו בעליות חדות. ‘קנביט’ עלתה השבוע ב-165%, ‘הרודיום’ בכ-50%, ‘אינטרקיור’ בכ-29% ו’טוגדר’ בכ-2.5%.

– חברת ‘אורגניגרם’ (סימול: V) היא יצרנית קנדית המתמחה בייצור קנאביס אורגני. החברה פרסמה השבוע דוחות כספיים מצוינים, שמראים הצלחה מעל התחזיות. בין היתר, הכנסות החברה ברבעון האחרון עמדו על 14.5 מ’ דולר קנדי, כמעט פי 4 מהרבעון הקודם, זאת בזכות המשלוח הראשון של קנאביס לפנאי שנעשה ברבעון, בהיקף של 9.2 מיליון.

השקעות קנאביס בשוק ההון - סקירה שבועית (3.2)
המדד עולה ומתחזק – קנאביס בדרך למעלה

החברה מראה רווחיות גולמית של 60%, ורווח נטו לרבעון בהיקף של 29.5 מ’ דולר. עם פרסום הדוחות אמר מנכ”ל החברה כי הוא צופה לרבעון הבא שההכנסות יוכפלו, כלומר כמעט 30 מ’ דולר הכנסות לרבעון. מניית החברה עלתה השבוע בכ- 21%.

– מנייתה של חברת ‘אפריה’ (סימול: APHA) ממשיכה להתאושש. השבוע פרסם השורטיסט אנדרו לפט כי הוא חיסל השורט שלו על מניית אפריה וכעת הוא בשורט על מניית קרונוס. מניית אפריה עלתה השבוע בכ- 33%.

– הבורסה של קנדה ערכה השבוע הגרלת לוטו מי החברה שתזכה להשתמש בסימול POT. בהגרלה זכתה חברת קנאביס קנדית קטנה בשם ‘Weekend Unlimited’. בנוסף הודיעה החברה על עסקה לרכישת עסקי קנאביס בנבדה. מנייתה עלתה השבוע פי 2.

שורש הענף

מגמה שניכרת היטב במדינות מערביות רבות היא שנושא הקנאביס הופך לנושא מרכזי במערכות בחירות. האהדה הציבורית הגואה כלפי הקנאביס גורמת לעוד ועוד פוליטיקאים להבין כי הפסקת האיסור על קנאביס מעודדת תמיכה בהם.

כפי שראינו, בישראל חוק הייצוא היה החוק האחרון שהעבירה במהירות הכנסת היוצאת, והשבוע כבר התחלנו לשמוע במערכת הפוליטית קולות הקוראים ללגליזציה מלאה. מלבד מפלגת “זהות” שחרטה נושא זה על דגלה, אפילו שר האוצר, משה כחלון, אמר בראיון לגיא לרר כי הוא “לא פוסל” לגליזציה.

חוות קנאביס – מכרה הזהב הירוק

תופעה דומה מתרחשת בארה”ב. בימים אלה מתחילים להציג עצמם המועמדים לפריימריז במפלגה הדמוקרטית. אחד המועמדים הבולטים, מושל ניו ג’רזי קורי בוקר, הודיע כי חלק ממצע הבחירות שלו כולל שינויי חקיקה שיסיימו את האיסור על שימוש אישי בקנאביס.

במקביל, הנושא מתקדם גם במדינות נוספות כמו ניו יורק, בה המושל החליט כי לגליזציה תקרה כבר בתוך כשנה ואפילו פחות, לאחר שוועדה ממשלתית בחנה את הנושא וקבעה כי זהו הפתרון האידיאלי לנושא אכיפת חוקי הקנאביס.

שבוע מוצלח לכולם.

הטור נכתב על ידי שירי עדן, מנכ”ל נישות אסטרטגיה ומחקר ויועצת למנהל ההשקעות החיצוני של קרן הנאמנות “סלע קנאביס”.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות