ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
אומנות הגלגול - הכירו את ואן גוך של עולם הג'וינטים

אומנות הגלגול – הכירו את ואן גוך של עולם הג’וינטים

שתפו את החברים

קודי ואן גוך (Cody-Van-Gogh) הוא אמן גלגול מפורסם מעיר הבירה הקנדית אוטווה, שכבר שנים רבות מפיק יצירות אומנות צבעוניות וייחודיות – בדמויות של אנשים, בעלי חיים וחפצים שונים – העשויות כולן מקנאביס וניירות גלגול וכמובן ניתנות לעישון. בין היתר עובד…

קודי ואן גוך (Cody-Van-Gogh) הוא אמן גלגול מפורסם מעיר הבירה הקנדית אוטווה, שכבר שנים רבות מפיק יצירות אומנות צבעוניות וייחודיות – בדמויות של אנשים, בעלי חיים וחפצים שונים – העשויות כולן מקנאביס וניירות גלגול וכמובן ניתנות לעישון. בין היתר עובד האמן המפורסם בשירותם של מטופלי קנאביס רפואי או באירועי קנאביס גדולים, ובין יצירותיו ניתן למנות כמה פסלים במחירים שערורייתיים שנוצרו עבור אמנים מפורסמים בארה”ב.

גלגול ג’וינטים הוא סיפור פשוט יחסית שלא דורש מהצרכן הממוצע יותר מאשר ניירות גלגול, פילטרים (אפשר לוותר ולבחור ג’מייקה סטייל) וכמה דקות של עבודה פשוטה מאד שהופכת במהרה ממאמץ להרגל אוטומטי.

עם זאת, כמו כל תחום אחר בחיים גם גלגול ג’וינטים יכול להפוך בעזרת מספיק יצירתיות והמון זמן פנוי לאומנות של ממש, ובארה”ב כבר יש אפילו אמן אחד עם שם שתואם את המעמד. הכירו את ואך גוך של עולם הג’וינטים.

המגלגל מאוטווה

קודי ואן גוך (Cody Van Gogh) הוא צעיר בן 28 שנולד בעיר הבירה הקנדית אוטווה, והיה בעברו צייר אך עבר בגיל 20 ליצור יצירות אומנות מסוג עשין יותר שעשויות בעיר מניירות גלגול ופרחים ירוקים.

את קריירת הגלגול שלו החל קודי בעת שהחל לייעץ למטופלי קנאביס רפואי מבוגרים, בתור מטופל בעצמו שכבר שנים רבות רואה את הקנאביס בתור אחד הגורמים העיקריים לשמירה על בריאותו, ולסייע לאלו מהם שאינם מסוגלים לגלגל את התרופה שלהם בעצמם. 

אומנות הגלגול - הכירו את ואן גוך של עולם הג'וינטים
יש ג’וינטים ויש יצירות אומנות

בתחילה היה קודי מגלגל ג’וינטים שגרתיים כמו שכולנו מכירים, בתצורה שתהיה קלה הרבה יותר לצריכה ובעיקר מהירה ויעילה יותר להכנה, אך אט אט הוא החל לחוש כי פעולת הגלגול באה לו ככישרון טבעי והוא יכול להתחיל לשלב אותה עם עולם האומנות שתמיד דיבר אליו.

לאחר שהחל לגלגל ג’וינטים צבעוניים בכל מיני צורות ודמויות – מחבורה של בני אדם בישיבת סטלנים טיפוסית ועד טי-רקס זולל בשר – הפך קודי לכוכב מקומי בקנדה ועבר לעבוד כמגלגל מקצועי בקפה הקנאביס ‘Hot Box’ בטורונטו, שהיה משרת עד לאחרונה מטופלי קנאביס רפואי בלבד.

אומנות הגלגול - הכירו את ואן גוך של עולם הג'וינטים
רקדניות, תחפושות ודמויות ממשחקי מחשב – כל דבר יכול להפוך לעשן

בהמשך עבר קודי לעבוד באירועי קנאביס גדולים, דוגמת כנסים מקצועיים או תערוכות פתוחות לציבור, והתחיל לספק את שירותיו גם כספק עצמאי לחתונות קנאביס ושאר סוגי אירועים פרטיים שמבקשים להתבדל קצת בהיצע האמנותי שלהם מעל כל האחרים.

בעקבות עלויות ומורדות שחלו בשנים האחרונות ביחס של המשטרה הקנדית לעסקי הקנאביס הרפואי בטורונטו, החליט קודי להעביר את עבודתו לוונקובר, שהנה מקום ליברלי הרבה יותר מבחינת יחסו לתעשייה הירוקה, ובה הוא החל לעבוד בחנות קנאביס פרטית.

למרות הלגליזציה – קנדה היא לא ארה”ב

לדבריו של קודי, הקריירה שלו, למרות שהנה פוריה וכוללת גלגול חודשי של כ-400 גרם של קנאביס לכל הפחות, היא אינה של אמן ג’וינטים שיכול להתהדר ביצירותיו, אלא של “מטפל בקנאביס רפואי” שיכול על הדרך לגלגל ג’וינטים צבעוניים.

הבעיה שגורמת לכך היא ההגדרה של החוק הקנדי ללגליזציה, שאינה מבטלת באופן מלא את ההפללה שעלולה להיגרם לצרכני פנאי שחורגים מכללים מסוימים ואינה שואפת לייצר תעשיית קנאביס פעילה בתחום של שימוש למטרות פנאי.

קודי מספר כי בהשוואה לוונקובר, מקומות כמו קליפורניה, אורגון או קולורדו, התעשייה הקנדית לא באמת הולכת למקום שעליו אנשים חושבים כשהם מדמיינים “לגליזציה”, ולמרות שישנה מכירה חוקית המותרת בחנויות מסוימות, לא מדובר בתעשייה חופשית שיזם יכול לעשות בה ככל העולה על רוחו.

קודי ואן גוך - חבר בליגת הג'וינטים הלאומית של צפון ארה"ב
קודי ואן גוך – חבר בליגת הג’וינטים הלאומית של צפון ארה”ב

למרות שקודי עדיין לא מדבר היום על מעבר רשמי לארה”ב, הוא חבר כבר כשנתיים בליגה הלאומית לג’וינטים (NJL), שמפעילה בארה”ב ובקנדה מספר אירועים בתחום הקנאביס ותחרויות גלגול רשמיות בכל שנה.

במסגרת תפקידו “הרשמי” הוא גם מייצר עבודות מותאמות אישית (במחיר תואם ואבסורדי יש לציין) עבור אמנים מפורסמים בארה”ב, כמו למשל הראפר ‘Machine Gun Kelly’ שהזמין ממנו בשנה שעברה בובה בדמות עצמו שנועדה לצילומי אלבומו החדש.

ולעתיד הקרוב? בחודשים האחרונים עובד ואן גוך על המצאה חדשה שיצר – בלאנטים ערומים (Nude blunts) – שהנם למעשה ג’וינטים ענקיים העשויים מ-3.5 גרם של קנאביס דחוס כל אחד ודולקים למשך כ-40 דקות, למרות שאינם מכילים נייר או פילטר אלא רק תפרחת גרוסה ודחוסה בשיטה מיוחדת.

הבלאנטים הממותגים הללו כבר הפכו ללהיט בוונקובר ונחטפו כל החודש האחרון ממדפי כל החנויות, ובקרוב הוא ככל הנראה יקים חברת ייעודית שתייצר ותשווק אותם באופן מקצועי גם לארה”ב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. שמן |

    מתגעגע ליעלה , אבא של נכס

שינוי גודל גופנים
ניגודיות