ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

ווילס: מפכ”ל המשטרה בעד הקמת מועדוני קנאביס

שתפו את החברים

מפכ”ל המשטרה של צפון ווילס מסר כי הוא תומך בהפסקה של “המלחמה המיותרת בסמים” ובמקום זאת הוא מציע להקים במדינה מועדוני קנאביס חוקיים שיאפשרו לציבור לצרוך את הצמח בצורה בטוחה. “אם לא יהיה שינוי קיצוני בגישה, המלחמה בסמים תמשיך להיכשל…

מפכ”ל המשטרה של צפון ווילס מסר כי הוא תומך בהפסקה של “המלחמה המיותרת בסמים” ובמקום זאת הוא מציע להקים במדינה מועדוני קנאביס חוקיים שיאפשרו לציבור לצרוך את הצמח בצורה בטוחה. “אם לא יהיה שינוי קיצוני בגישה, המלחמה בסמים תמשיך להיכשל והתוצאות שלה ימשיכו להחמיר”, הוא מסכם.

מדיניות האכיפה המחמירה נגד צרכני קנאביס שמהווה חלק מהמלחמה העולמית בסמים, נחשבת לדעתם של רבים בתור כלי מיושן שבכל שנות קיומו הוכיח אך ורק כי הוא לא עובד וזקוק להחלפה בדמות פתרון ריאלי יותר.

מפכ”ל משטרת צפון ווילס ארפון ג’ונס (Arfon Jones), כמו בכירים אחרים בממשל ובמערכת אכיפת החוק שכבר התבטאו בנושא בעבר, טוען כי הפתרון החלופי היעיל ביותר לדעתו הוא להפוך את הקנאביס לחוקי, לפחות במסגרת מצומצמת שתאפר לציבור הרחב גישה חופשית אליו במסגרת החוק.

במקום הפללה – מועדוני קנאביס

המפכ”ל מסר את דבריו לכתב של עיתון ‘הגארדיאן’ הבריטי כחלק מכתבה אודות “הקולקטיבים” – מועדוני קנאביס חברתיים שהחלו לקום בבריטניה בשנה האחרונה לפי המודל הספרדי מברצלונה.

מועדונים אלו מאגדים קבוצה של אנשים המצהירים על עצמם כמטופלי קנאביס רפואי ומקנים להם זכות לגדל ולצרוך קנאביס בתחומם באופן חופשי. הקנאביס שגדל במקום נמכר לחברי המועדון תמורת סכומים נמוכים שמשמשים לתחזוקת המועדון, ואסור לחברים להוציא קנאביס משטח המקום או למכור קנאביס לאנשים שאינם רשומים כחברים.

חוות גידול קנאביס - ווילס | צילום: Wales News
חוות גידול קנאביס – ווילס | צילום: Wales News

כ-100 מועדונים כאלו כבר קמו ברחבי בריטניה ונרשמו כבתי עסק, ולמרות שקיומם עדיין אינו מעוגן בחוק וכל החברים בהם למעשה עוברים על החוק המדיני וחשופים לתביעה, המדינה מסכימה להם להתנהל באין מפריע ואף צפויה להגן עליהם בחסות החוקים החדשים לגבי קנאביס רפואי.

חברי המועדון משלמים דמי חברות שנתיים והם זכאים לרכוש קנאביס שגודל במקום ולצרוך אותו בשטח המועדון באופן חוקי בכל ימות השנה, מה שמאפשר גם לחולים גישה נוחה לקנאביס באיכות גבוהה ומייתר את הצורך שלהם ברישיון מטעם המדינה.

מפכ”ל משטרת צפון ווילס ביקר במספר מועדונים כאלו וכן במספר מועדונים דומים הפועלים בשוויץ, ולדבריו זהו מודל מצוין שמדינת ווילס צריכה לאמץ בהקדם ולהרחיב לכלל הציבור בכדי ליצור לגליזציה מבוקרת ומוצלחת.

“אני תומך בשוק קנאביס חוקי ומפוקח שפועל תחת הגבלות של גיל ומספר צמחים שכל אדם יוכל לגדל לעצמו”, הוא מסר בראיון לתקשורת. “ברור לחלוטין כבר הרבה זמן שהמלחמה לכאורה שמתנהלת מול הסמים כשלה, ואני חש חיבה כלפי המודל הספרדי של מועדונים שמאפשרים לחבריהם לגדל קנאביס ולצרוך אותו בצורה מבוקרת ובטוחה”.

מפכ”ל משטרת צפון ווילס רוצה לאמץ את מועדוני הקנאביס מבריטניה

“דעותיי על נושא מדיניות האכיפה כלפי צרכני הקנאביס התגבשו לאורך שנים רבות ותפקידים מגוונים בכוחות המשטרה, בהן חזיתי מקרוב בממדי הבעיה של לכלוא אנשים שיש להם בעיה רפואית רק כדי לראות אותם מתגלגלים לאורך השנים בבתי משפט”, הוא הוסיף לסיכום. “ישנה ציפיה לפיה צריכת סמים היא נושא שנתון לטיפול המשטרה, אך התמודדות שכזו מטפלת בצורה חלקית ונוגעת רק בסימפטומים, וכדי להציל חיים ולצמצם נזקים מיותרים יש לנקוט בצעדים נרחבים יותר”.

למרות הגישה החיובית שהציג כלפי קנאביס, בראיון לא מסר המפכ”ל שום הודעה רשמית לגבי שינוי מדיניות האכיפה בווילס, ולא אמר כי דעותיו האישיות יבואו לכדי יישום בשטח.

נכון לכעת לא קיימת בווילס הצעת חוק ללגליזציה, או הצעה דומה למודל של ברצלונה שתעגן את המועדונים בחוק, אך סביר להניח שכבר בשנה הקרובה נראה את המועדונים הראשונים מתחילים לקום ברחבי ווילס בתקווה לקבל יחס ניטרלי מצד המשטרה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות