ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
תאורת גידול קנאביס

תאורה לגידול קנאביס – ויהי אור- מדריך תאורה לגידול אינדור

שתפו את החברים

תאורה לגידול קנאביס, צמחי קנאביס אוהבים אור והרבה ממנו. האור הוא מקור האנרגיה של הצמחים שלנו והבסיס של הסט אפ (מה זה סט אפ? הסבר פה). מעבר לזה האור קובע מתי צמח הקנאביס יעבור לפריחה. רוב זני הקנאביס פורחים לקראת…

תאורה לגידול קנאביס, צמחי קנאביס אוהבים אור והרבה ממנו. האור הוא מקור האנרגיה של הצמחים שלנו והבסיס של הסט אפ (מה זה סט אפ? הסבר פה). מעבר לזה האור קובע מתי צמח הקנאביס יעבור לפריחה. רוב זני הקנאביס פורחים לקראת החורף כאשר הימים מתקצרים, באמצעות תאורת גידול מקצועית, נוכל לגדל קנאביס בכל מקום וללא תלות באור השמש.  גידול אינדור באמצעות נורות גידול מאפשר שליטה בשעות התאורה, נתחיל לגדל עם 18 שעות אור ביום וכאשר נרצה להפריח את הצמח נקצר את שעות התאורה ל12 זה יגרום לצמח לחשוב שהחורף הגיע והוא יתחיל לפרוח. השליטה בשעות האור מאפשרת ליהנות ממחזורי גידול קצרים מאוד, ולסיים מחזורי גידול כל חודשיים ואף פחות מכך.

מגדלים משתמשים ב 4 סוגי תאורה לגידול קנאביס:

  •  מטאל הליד- MH מספקת אור לבן ומתאימה לתקופת הגדילה.
  • נורות דואל (ספקטרום מלא)- נורות דואל הן נורות (HPS) אשר מוסיפים להם אור לבן ועל ידי כך ניתן להשתמש בהם לגידול ולהפרחה. לרוב המגדלים אלה הנורות המתאימות ביותר.
  • קומפקט פלורסנט (CFL)- נורה חלשה יחסית שמתאימה להנבטות/ ייחורים או לסט אפים מאוד קטנים.
  • לד (LED) טכנולוגיה חדשה יחסית בעולם הגידול. נותנת פתרון טוב לסט אפים קטנים (עד כ60 ס”מ מרובע על מטר וחצי גובה) בהם קשה להתמודד עם חום.

הנורות בהם משתמשים רוב המגדלים הם נורות דואל ספקטרום לגידול צמחים. נורות אלה ניתן למצוא בחנויות גידול מקצועיות, נורות אלו נותנות לצמח תאורה מספקת לתקופת הגדילה ואת הספקטרום המושלם לשלב הפריחה ועל ידי כך מבטיחות פריחה מסיבית ואיכותית. נורות דואל קיימות בעוצמות החל מ 250 ואט ועד 600 ואט. כל חברות התאורה הגדולות מייצרות נורות אידאליות לגידול צמחים החברות הפופולריות ביותר לנורות הן אפלוקס (UPLUX), חברה המתמחה בנורות גידול לקנאביס בלבד.

תאורת גידול קנאביס נורות UPLUX
תאורת גידול קנאביס נורות UPLUX

 

 

נורות דואל ומטאל הליד מצריכות מערכת תאורה הכוללת:

  • משנק (צ’וק) – רכיב המייצב את הזרם שהנורה מקבלת
  • מצת- יוצר את המתח הגבוה המדליק את הנורה
  • רפלקטור-בית הנורה של נורת הגידול.

נורות קומפקט פלורסנט מייצרות אור המתאים לשלב ההנבטה וההשרשה של הצמח , מאוד נוח להשתמש בנורות פלורסנט לשלב המאוד ראשוני של ההנבטה או הייחורים (תהליך פשוט להתחלת צמח ללא צורך בזרעים), הצמח הצעיר אינו זקוק להרבה אור, וקומפקט פלורנסט מאפשר הנבטה או ייחור קל ללא שימוש בנורות חזקות.

תאורה לגידול קנאביס
תאורה לגידול קנאביס

ייחורים תחת נורת CFL

נורת מטאל הליד מתאימה לשלב הגידול, בדרך כלל נשתמש בנורת מטאל אם יש לנו חללים נפרדים לגידול ולהפרחה (נקודה זו תורחב בהמשך), גם נורת המטאל בדומה לנורות הנתרן זקוקות למערכת תאורה על מנת להידלק.

נורות LED הם טכנולוגיה חדשה יחסית לגידול צמחים הם אמורות להיות חסכוניות בחשמל ולייצר פחות חום. מניסיוננו טכנולוגיית הלד לא בשלה מספיק. נורות LED איכותיות יקרות ומתאימות לסט אפים קטנים מאוד בהם קשה להתמודד עם חום.

 

נורת LED

מערכת התאורה היא לב הסט אפ ומצריך השקעה שמשתלמת מאוד. כדאי להתחיל בתאורת פלורסנט להנבטה ולנורת דואל לשאר הגידול, וההנאה מפרח קנאביס איכותי היא מרחק חודשיים מכם.

כאמור, קנאביס הוא צמח פוטופריודי, זה אומר שהוא נכנס למצב פריחה כאשר הוא מקבל 12 שעות אור או פחות ביום, אנו ננצל את התכונה הזו של צמח הקנאביס בשביל ליהנות ממחזורי גידול מהירים מאוד, במערכת גידול ביתית ניתן לסיים מחזור גידול בזנים מסוימים ב45 יום. את הדלקת וכיבוי הנורות נעשה באמצעות טיימר (שעון שבת). יש מגדלים שמחזיקים 2 חללי גידול אחד לגדילה והשני להפרחה. לאחר שהם קוצרים את הפרחים מאוהל ההפרחה הם ישר מכניסים אליו צמחים מאוהל הגידול וכך הם מקצרים את פרק הזמן של כל מחזור גידול.

נורות הדואל והמטאל יוצרות חום. בתקופות חמות, כדי למנוע מחלל הגידול שלנו להתחמם יתר על המידה נשתמש ברפלקטורים סגורים המחוברים לאוורור, כך שהחום יסולק מחלל הגידול והצמחים יקבלו אור ללא חום מה שיוריד את הטמפרטורה בחלל הגידול משמעותית. בין אם משתמשים ברפלקטור פתוח או סגור חשוב לזכור שהרפלקטור הוא רכיב חשמלי שמתמודד עם המון חום ולהקפיד שהרפלקטור יהיה ממותג איכותי ושיהיה לו כבל חשמל מסיליקון ולא מפלסטיק.

 

תאורה לגידול קנאביס
תאורה לגידול קנאביס
תאורה לגידול קנאביס
תאורה לגידול קנאביס

רפקלקטור 1000W של UPLUX 

גורם נוסף שיש להתחשב בו כשמדברים על תאורת גידול הוא המיילר- ציפוי רפלקטיבי, את המיילר מצמידים לדפנות חלל הגידול והוא מחזיר את קרני האור מדפנות חלל הגידול אל הצמח, ומאפשר ניצול טוב יותר של מערכת התאורה שלנו. בניגוד לדעה הרווחת נייר כסף (רדיד אלומיניום) לא מחזיר אור הוא בולע אור אז לא משתמשים בנייר כסף לציפוי חללי גידול.

חנויות גידול מציעות אוהלי גידול מקצועיים במגוון גדלים. דפנות אוהלי הגידול עשויות מחומרים רפלקטיבים ובעלי מיקום לתליית תאורת הגידול, הם גם מגיעות עם פתחי אוורור מוכנים ככה שהרכבת הסט אפ בכלל ומערכת התאורה בפרט קלה במיוחד.

לרכישת תאורות גידול קנאביס איכותיות, לחץ כאן

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. דורין |

    ואחרי שקוצרים את הפרחים והעלים, הצמח מתחדש ומוציא עלים חדשים? ממשיך לגדול עוד?
    צריך להחזיר אותו ל18/6?
    וכמה שנים מחזיק הצמח?

    תודה רבה מראש לכל העונים!

    1. Roy |

      לא . מדובר בעשב ולא צמח רב מחזורי . סיים הפרחה ? נובל . וצריך להתחיל מהתחלה
      העניין זה לצאת עם כמה שיותר פרחים שיספיקו לחודשים שבהם נגדל את המחזור הבא .

    2. מערכת קאנה |

      לפני שהצמח עובר לפריחה ניתן לחתוך ממנו ייחורים שהם ענפים שבתהליך פשוט הופכים לצמח שעומד בזכות עצמו

שינוי גודל גופנים
ניגודיות