ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס רפואי

וירג’יניה מציגה: קבלו קנאביס רפואי על כל דבר

שתפו את החברים

הצעת חוק חדשה שנכנסה לתוקפה במדינת וירג’יניה שבארה”ב, מאפשרת מעתה לכל רופא משפחה לרשום קנאביס רפואי למטופליו. נוסח החקיקה הוא מתירני במיוחד, וקובע כי כל מצב רפואי עליו מתלונן החולה, גם אם לא מגובה בתוצאות בדיקות רפואיות, הוא התוויה מאושרת…

הצעת חוק חדשה שנכנסה לתוקפה במדינת וירג’יניה שבארה”ב, מאפשרת מעתה לכל רופא משפחה לרשום קנאביס רפואי למטופליו. נוסח החקיקה הוא מתירני במיוחד, וקובע כי כל מצב רפואי עליו מתלונן החולה, גם אם לא מגובה בתוצאות בדיקות רפואיות, הוא התוויה מאושרת עליה ניתן לקבל רישיון לקנאביס.

מדינת וירג’יניה בארה”ב מעולם לא הייתה ידועה בגישה מתירנית במיוחד כלפי קנאביס, ולעומת עשרות מדינות אחרות שכבר העבירו חוקים המתירים רכישת קנאביס למטרות רפואה ופנאי בשוק החוקי, עד לאחרונה הוגבל הטיפול לחולי אפילפסיה קשים בלבד.

כעת, הצעת חוק חדשה שנכנסה לתוקפה הופכת את וירג’יניה לאחת המדינות המתירניות ביותר בארה”ב בנוגע לקנאביס רפואי, ולמעשה אפילו מתחילה ליצור אווירה של מוכנות ללגליזציה.

קנאביס רפואי לכל דורש

החוק החדש משנה את השיטה שהייתה נהוגה עד כה בשוק הקנאביס הרפואי במדינה, מטיפול המוגדר כייעודי לחולי אפילפסיה בלבד, לטיפול רפואי משלים המיועד לכל אזרח החפץ בו.

במקום לקבוע רשימה של התוויות רפואיות שבגינן יהיה ניתן לבקש רישיון לצריכת קנאביס רפואי, קבעו השלטונות המקומיים כי מאחר ומדובר בטיפול טבעי שאינו מלווה בתופעות לוואי חמורות או מקושר לסכנות בריאותיות, אין מניעה להנגיש אותו לכלל האוכלוסייה. 

לפיכך, נוסחו החדש של החוק קובע כי כל מצב רפואי שחולה מתלונן עליו לרופא, גם אם אינו מגובה בשום סוג של בדיקה רפואית או חוות דעת של רופא מומחה, הוא סיבה מספקת כדי לבצע הליך מיידי של רישום וקבלת רישיון לקנאביס רפואי.

קנאביס רפואי
קרה משהו? קח קנאביס

נכון לעכשיו, תוכנית הקנאביס הרפואי הרפואי במדינה מוגבלת למכירה של שמנים ומיצויים בלבד, ללא תפרחות שלמות או גרוסות. עם זאת, השינוי הדרסטי בחוק צפוי לגרור שיח ציבורי אודות השימוש בקנאביס בתצורות שונות, ולהפעיל לחץ על המחוקקים להרחיב את סוגי המוצרים הזמינים למטופלים.

כמו כן, כל סוגי השמנים המופקים על ידי 5 ספקיות הקנאביס המורשות במדינה, מכילים עד 5% של THC בלבד, מאחר והם מוגדרים בתור שמני CBD – סוג השמן היחיד שמותר לטיפול רפואי על פי החוק.

מושל מדינת וירג’יניה, ראלף נורתהאם (Ralph Northam), שחתם על הצעת החוק לראשונה בחודש מרץ האחרון, מסר כי לא צפוי שינוי בסוגי החומרים המותרים למכירה בשוק הרפואי, וכי לא תוסר ההגדרה הפלילית מעל קנאביס בתצורת תפרחת או מוצרים אכילים.

למרות החזית המתירנית, “מאחורי הקלעים” נוסח החוק אינו הופך את הטיפול בקנאביס לחוקי, אלא למעשה מספק לחולים המעוניינים לצרוך קנאביס הגנה חוקית השווה ברמתה לחסינות, שתקפה לכל עבירה של רכישה, החזקה או שימוש. עם זאת, מדובר בהתקדמות של ממש, ובעיקר בבשורה משמחת במיוחד לחולים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות