ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

זאת לא הרשות למלחמה בסמים – זאת המשטרה

שתפו את החברים

בואו נודה באמת, הרשות למלחמה בסמים היא בסך הכול גוף שכל מטרתו למצוץ כסף ממשלם המיסים הישראלי ולהעביר את הכסף שהרווחתם בזיעת אפיכם למקורבים וקבלני קולות. הרשות למלחמה בסמים היא גוף מדהים, כולם שם עובדים בהתנדבות אבל שותים תקציב של…

בואו נודה באמת, הרשות למלחמה בסמים היא בסך הכול גוף שכל מטרתו למצוץ כסף ממשלם המיסים הישראלי ולהעביר את הכסף שהרווחתם בזיעת אפיכם למקורבים וקבלני קולות.

הרשות למלחמה בסמים היא גוף מדהים, כולם שם עובדים בהתנדבות אבל שותים תקציב של 45 מיליון ₪ לשנה על תרגום מאמרים וארגון סיירות הורים שגם הם עובדים בהתנדבות. אנשים ברשות למלחמה בסמים יוצאים לחופשת מחלה של שמונה חודשים בדיוק כשהם חשודים בשוחד והפרת אמונים אבל לטענת יו”ר הרשות, צבי הנדל זה בסדר כי איזה פקיד אישר את זה. כשד”ר יוסי הראל פיש נשאל כמה הוא מרוויח התשובה היא “הוא פרילנסר”  מה לעזאזל התשובה הזאת אמורה להביע? משלמים לו בחיבוקים? ועוד לא הזכרנו את ה58 מיליון ש”ח שנעלמו באופן מסתורי. הלו רבותיי, להתעורר שם זה הכסף שלי שמממן את הביזיון הזה, זה הכסף שלי שאתם מחרבנים עליו.

אבל לצערנו,  יש עוד המון גופים כאלה, ככה זה, הכסף שלכם הוא הפקר, הסיבה היחידה שאתם מתעניינים ברשות היא בגלל המחשבה שהם מה שמפריד ביניכם לשאכטה שלכם.

אתם טועים.

סגירת הרשות לא תשנה בכלום את מדיניות הסמים כי הרשות היא לא הבעיה. הבעיה היא משטרת ישראל שהפכה את הטיפול בקנאביס לאובססיה. אני כל הזמן שומע את הסנגורים של המשטרה אומרים “חוק זה חוק, אתה מצפה שהם לא יאכפו את החוק הזה?” אתם רציניים, אתם יודעים כמה חוקים המשטרה לא אוכפת? כמה פשעים מדווחים והמשטרה לא יוצאת מטווחת הנוחות של המשרד או הניידת הממוזגת? כשפרצו אליכם הביתה או גנבו לכם את האוטו הסיבה היחידה שדיווחתם למשטרה זה בשביל הביטוח. הם כבר לא באים לקחת טביעות אצבע, אין אפילו מראית עין של תועלת לציבור. אבל  כשיש חשש להתפרצות מגפת קנאביס אין בעיה להרים שלושה מחסומים בין צומת גולני לחוף דקל כדי לפרק מכוניות של אנשים שבאו להעביר סופ”ש בכינרת. אין להם בעיה להסתובב במסיבת טבע ולעבור אוהל אוהל, להוציא החוצה אנשים ישנים בסטירות ובעיטות מתוך ידיעה שאם הם ימצאו משהו זה מקסימום בוף מצ’וקמק אבל הם יוכלו לרשום לעצמם עוד תפיסה מוצלחת ואולי אפילו איזה “מעצר עד תום ההליכים” שהמשטרה כל כך אוהבת כי אלה “נקודות הזהב” במדיניות הסטטיסטיקה שהמפכ”ל יוחנן דנינו הביא עלינו לרעה.

החוק הוא לא הבעיה, ברוב מדינות אירופה כולל הולנד גראס לא חוקי, כן שמעתם נכון, באמסטרדם גראס לא חוקי אבל יש מדיניות של אי אכיפת עבירות קנאביס כי רשויות האכיפה יודעות שזה חסר תועלת. זה לא מוריד את מספר הצרכנים, זה מפיל תיוג פלילי על אזרחים נורמטיביים וזה מבזבז משאבי אכיפה שהיו יכולים להיות מנוצלים לדברים קצת יותר יעילים כמו לעקוב אחרי רוצחים פוטנציאלים במצעדי גאווה.

***

לכולם נראה מאוד מוזר שתמר זנדברג שתומכת בלגליזציה היא יו”ר ועדה למאבק בנגעי הסמים והאלכוהול. צבי הנדל קרא לה בישיבה “זאת שתומכת בעישון סמים” מר צבי הנדל היקר, מי שבעד לגליזציה הוא לא “בעד עישון סמים” מי שבעד לגליזציה הוא בעד מעבר למדיניות אחרת כי אם הרשות היקרה שלך כל שנה מדווחת על עלייה בשימוש בסמים וכל שנה אנחנו עדים לסמים חדשים ומסוכנים יותר סימן שהמדיניות הזאת לא עובדת וצריך לחשב מסלול מחדש. אולי לגליזציה היא הפתרון, אולי אי-הפללה היא הפתרון. לדעתי, אי-הפללה היא התחלה מעולה, גם אתה חושב ככה כשהוכחת דה-פאקטו שאתה תומך באי-הפללה כשלא הרמת טלפון למשטרה אחרי שהבת שלך הודתה באוזניך שהיא מעשנת גראס.

כל הכבוד לתמר זנדברג על אופן ניהול הוועדה, כל הכבוד לאורן לייבוביץ’ יו”ר עלה ירוק על הדברים שהוא אמר בסוף הוועדה ולא זכו הד שמגיע להם. די לדבר על קנאביס רפואי בוועדת הסמים של הכנסת על קנאביס רפואי צריך לדבר בוועדות של משרד הבריאות

בלגליזציה במהרה בימינו ננוחם.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. דניאל ברנט |

    המשטרה היא לא הבעיה, העובדה שמדובר בשרשרת מזון שלמה שמתפרנסת מאי החוקיות של סמים, זו הבעיה. משטרה, רשויות שונות, ועדות, קבוצות תמיכה וגמילה, מתקני כליאה, סוהרים, מדריכי ילדים ונוער, מחלקות פסיכיאטריות, רופאים, יצרני תרופות, תעשיית המלט והבניה, תעשיית האנרגיה שמנים ודלקים ועוד ועוד, הרשימה ארוכה.
    המתנגד הכי גדול לליגליזציה בארה”ב הוא ארגון הסוהרים!
    בזמנו (שנות ה 70), הציגו לנשיא ניקסון מחקרים שהוכיחו את חוסר היעילות שבהתיחסות לסמים כפשע שיש למגר ע”י אכיפה וענישה ומצד שני הראו לו מחקרים שמוכיחים את היעילות בהסברה וחינוך, הוא כמובן הלך על האופציה הראשונה והכריז על הסמים כאויב הציבור מס’ אחד בארה”ב, כ ס ף! כל השאר היסטוריה.

  2. אייל |

    עוד דרך לדכא מרד מוצדק על שחיטויות מונפולים אנשים עשירים שיעשו הכול אבל הכול כדי להשאיר את הכסף אצלם הם רוצים אותנו מיואשים ושותקים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות