ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
זהירות: 5 דברים שיכולים להרוס את הקנאביס

אחסון קנאביס – איך לעשות את זה נכון

שתפו את החברים

אחסון קנאביס נכון הוא מה שמאפשר שמירה על איכות הקנאביס כמו גם שמירה טריות הקנאביס שלכם, כדי שתוכלו ליהנות ממנו ולשמור על אחידות השפעתו לטווח הארוך. ישנם כמה עקרונות בסיסיים שיעזרו לכם למנוע את הבעיות הנפוצות ביותר שפוגעות בצרכני קנאביס…

אחסון קנאביס נכון הוא מה שמאפשר שמירה על איכות הקנאביס כמו גם שמירה טריות הקנאביס שלכם, כדי שתוכלו ליהנות ממנו ולשמור על אחידות השפעתו לטווח הארוך. ישנם כמה עקרונות בסיסיים שיעזרו לכם למנוע את הבעיות הנפוצות ביותר שפוגעות בצרכני קנאביס מתחילים וותיקים כאחד, ואם תקפידו לשמור עליהם אתם תשמרו גם על הפרחים שלכם.

אחסון קנאביס – פרחי קנאביס הם דבר עדין למרות שלא חובה (למרות שתכלס עדיף) לשים כפפות לפני כל נגיעה בהם, אבל במקביל לא כדאי פשוט לזרוק אותם לאחסון בכל מקום מפני שהם גם פגיעים מאד לכמה בעיות בסיסיות.

מלבד מזיקים וטפילים, שמטרידים בעיקר את אלו המגדלים את הפרחים ולא מקבלים אותם בתצורה מיובשת ומוכנה לעישון, ישנם כמה “אויבים מושבעים” של צמח הקנאביס שיכולים בקלות להרוס לכם את הפרחים ולהפוך אותם ל”חשאב” שלא שווה גלגול.

להיזהר ולהישמר – הנה 5 דברים שצריך להקפיד להימנע מהם בעת אחסון קנאביס והשימוש בו:

1. רמת לחות לא יציבה

רמת הלחות ששוררת בחלל בו נמצאים הפרחים שלכם היא נושא יותר רגיש בעת הגידול, אך גם בעת אחסון הפרחים היבשים יש להקפיד על רמת לחות יציבה שלא תעודד התפתחות עובש ופטריות אך גם תגן על הפרחים מפני התייבשות יתר.

רמת הלחות האופטימלית שצריכה להיות בתוך צנצנת אטומה לאחסון קנאביס היא 58-62%, וניתן להגיע ולשמור עליה על ידי שימוש בשקיות לחות קטנות (למשל שקיות איזון לחות לקנאביס אינגרה בוסט או בובדה 4 ש”ח ליחידה) שמחזיקות מעמד למספר שבועות כל אחת.

לחות גבוהה - הדרך לעובש ולפח
לחות גבוהה – הדרך לעובש ולפח

באותו אופן ניתן להשתמש גם בסופחי לחות טבעיים, כמו אורז יבש או כל קטניה סופחת אחרת שעברה תהליך של ייבוש, אך מומלץ להשתמש רק בתוצרת שיצאה משקית חדשה ואטומה כדי למזער את הסיכוי להידבקות במזיקים שונים או עובש.

2. חשיפה לאור שמש

בניגוד לצמחי הקנאביס בשלבי צמיחתם השונים שכמו כל צמח אחר ניזונים מאור השמש וזקוקים לו כדי להתקיים, פרחי הקנאביס המיובשים דווקא צריכים להישמר בחשכה מוחלטת ככל הניתן ולעולם לא להיחשף לאור שמש ישיר.

אור שמש - טוב רק בעת הגידול
אור שמש – טוב רק בעת הגידול

מרבית החומרים הפעילים בקנאביס – ובעיקרם הקנאבינואידים THC ו-CBD וכמעט כל הטרפנים (שמנים אתריים) – רגישים מאד לאור שמש ישיר ובעיקר לקרינת ה-UV שקיימת בו, וגורמת לפירוקם באופן מהיר ביותר.

לאחר פירוק החומרים הפעילים, יישאר לכם ביד קנאביס חסר טעם, ריח והשפעה, שבקושי שווה להשתמש בו בתור “פארש” לגלגול, ולכן חשוב ביותר שלא לחשוף את הפרחים לאור שמש עד לשימוש בהם. לכן כדאי לא להשתמש בצנצנות אחסון שקופות וללכת על צנצנות איחסון קנאביס כהות חסינות UV ובעלות צבע אטום לגמרי שלא מאפשר מעבר אור.

3. שקיות ניילון לאחסון קנאביס או צנצנות פלסטיק

אחת הצורות הנפוצות ביותר לקבל קנאביס אחרי קנייה היא בתוך שקית ניילון לאחסון קנאביס קטנה, מעוצבת פחות או יותר, שבדרך כלל עשויה מפלסטיק זול שיוצר בתוכו המון חשמל סטטי ופוגם בטריכומות שנמצאות על גבי הפרחים.

שקיות ניילון - מומלץ להפסיק להשתמש אחסון קנאביס
שקיות ניילון – מומלץ להפסיק להשתמש אחסון קנאביס

מומלץ שלא לשמור פרחי קנאביס בתוך שום כלי פלסטיק, להוציא צנצנות העשויות פלסטיק פולימר מיוחד שמצמצם את היווצרות החשמל הסטטי, ועקב כך הפתרון הקל והזול ביותר הוא לבחור בצנצנות אחסון קנאביס עשויות זכוכית הצבועות בצבע כהה.

4. מקרר או מקפיא

לא רק נגד צמח הקנאביס אלא גם בקרב חובביו, קיימים הרבה מיתוסים ואגדות לגבי “השיטות הטובות ביותר” לעשות כל מיני דברים, ובין היתר לשמור קנאביס לטווח הארוך בדרך האידיאלית לכאורה.

אחת האגדות הנפוצות ביותר, שמקורה בעיקר בדילרים שמתעסקים בכמויות גדולות, היא שעדיף לשמור את פרחי הקנאביס היבשים בתוך שקית אטומה (כבר לא) במקרר או במקפיא (ממש לא), כך שסביבת השקית תהיה קרירה ומבוקרת ותמנע בעיות.

קנאביס - אם זה קפוא זה כבר מת אחסון קנאביס
קנאביס – אם זה קפוא זה כבר מת אחסון קנאביס

בפועל, שימור הקנאביס במקפיא יגרום לקיפאון מלא ונשירה של מרבית הטריכומות על גבי הפרחים שלכם, בצורה גרועה הרבה יותר מזאת שתקרה בגלל שקית ניילון.

שימור במקרר יפגע בפרחים הרבה פחות אך בכל זאת יגרום לקפיאה או פגיעה בחלק מהטריכומות, ועלול לגרום גם לעלייה ברמת הלחות ולהתפתחות רטיבות בפרחים, שאמנם ניתנת לתיקון אך מאפשרת התפתחות עובש מסוכן.

5. מספריים במקום גריינדר

שימור ואחסון נכון של הקנאביס הוא רוב הדרך להצלחה, אבל השלב האחרון שאסור לדלג עליו בעת כל שימוש בקנאביס ששמרתם עליו כל כך יפה, הוא גם “לפתוח” אותו כמו שצריך לכדי קססה נורמלית בלי לפגוע בו יותר מדי.

גריינדר - לטחון את הפרחים בלי להרוס אותם אחסון קנאביס
גריינדר – לטחון את הפרחים בלי להרוס אותם אחסון קנאביס

הדרך העיקרית להרוס את הקנאביס שלכם בעת הפתיחה היא בגלל שימוש יתר במספריים, שבדרך כלל פוגעות במבנה הפרחים, הורסות את מבנה הטריכומות וגורמות לבזבוז של חומר רב בגלל טראומה פיזית שנגרמת לו מפעולת הגזירה.

במקום זאת, השתמשו בגריינדר מכל סוג שהוא. אפילו הגריינדר הפשוט ביותר שאפשר לקנות בכמה שקלים בודדים יעשה עבודה טובה ועדינה יותר משל מספריים ויאפשר לכם לא לפגוע בפרחים מעבר למה שנחוץ גדי לגרוס אותם. גם בגריינדר, מומלץ לטחון את הפרחים מעט מאד ולא לעשות סיבובים מיותרים שיהפכו אותם לאבקה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות