ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

הזכות לבחור במריחואנה במקום משככי כאבים

שתפו את החברים

השנה, מאות סמים מסוכנים אושרו על ידי ה FDA, כולל ‘זוהידרו’ אשר סומן כממכר ובעל הסיכוי הגבוה ביותר להרוג את המטופל מבין תרופות מרשם מסוכנות מאותה משפחה. “כמה אנשים מתו כתוצאה משימוש במריחואנה?” התשובה היא אפס עגול. כמה אנשים מתו…

השנה, מאות סמים מסוכנים אושרו על ידי ה FDA, כולל ‘זוהידרו’ אשר סומן כממכר ובעל הסיכוי הגבוה ביותר להרוג את המטופל מבין תרופות מרשם מסוכנות מאותה משפחה.

“כמה אנשים מתו כתוצאה משימוש במריחואנה?” התשובה היא אפס עגול. כמה אנשים מתו בכל שנה ראנדומלית, נניח ב-2007 כתוצאה מתרופות מרשם? על פי ההערכות  מדובר בלא פחות מ-27 אלף איש. כל 19 דקות מת בארה”ב מישהו כתוצאה מצריכת תרופות מרשם.

‘זוהידרו’ (מסווג כחומר מסוכן דרגה 2) יינתן במרשם למטופלים עם כאבים קשים הדורשים שימוש יומיומי מסביב לשעון ולטווח ארוך. מה יכול לשמש כאלטרנטיבה? התשובה היא כמובן, לא מריחואנה (מסווג כחומר מסוכן רמה 1).

התיעוד ההיסטורי של קנביס בשימוש רפואי ושימוש פנאי מגיע עד 2700 לפנה”ס בסין על ידי הקיסר שן נוג. ב-1545 הגיע הקנאביס למערב אירופה ומשם הספרדים ייבאו אותו לצ’ילה והשתמשו בו כסיבים. בצפון אמריקה השתמשו בהמפ כדי לייצר חבלים, בגדים ונייר.

קנאביס מוכח כתרופה במשך אלפי שנים. מה מונע מהממשל לאפשר לתת לאלו הבוחרים את התרופה הזו? האמת, שהשימוש בקנאביס הוא כה נפוץ ולמרות האיסור הוא עדיין כה נפוץ שאין באמת צורך בעוד “מחקרים מדעיים” כדי להוכיח שמריחואנה היא צמח בטוח.

החוקים המקבועים הללו, ששולטים על כל תנועה שלנו ומונעים מאיתנו לבחור בטיפול הרצוי לנו, הם מגוחכים. אני אומר לא לתרופות כל עוד הגוף שלי מרשה לי להתחמק ממוצרים כמו אספירין, אנטיביוטיקה ומשככי כאבים חלשים. אם אי פעם אצטרך טיפול נגד סרטן, כימו-“תרפיה” לא תהיה הבחירה הראשונה שלי.

JP Koehler

Zanesville

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות