ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
זן קנאביס חדש

מה הופך זן למיוחד

שתפו את החברים

קורה לכם שניסיתם זן קנאביס חדש שכל כך מרגש אתכם שאתם חוזרים אליו בכל הזדמנות, אולי אפילו מנסים לגדל אותו בעצמכם רק כדי לגלות שהוא לא נראה בכלל כמו אותו זן שניסיתם לראשונה?   למה זה קורה והאם אכן מדובר…

קורה לכם שניסיתם זן קנאביס חדש שכל כך מרגש אתכם שאתם חוזרים אליו בכל הזדמנות, אולי אפילו מנסים לגדל אותו בעצמכם רק כדי לגלות שהוא לא נראה בכלל כמו אותו זן שניסיתם לראשונה?

 

למה זה קורה והאם אכן מדובר באותו זן? קאנה פה כדי לעזור!

 

כמו כל יצור חי, שני דברים משפיעים על צורתו של צמח הקנאביס: גנטיקה וסביבה. ההרכב הגנטי של הצמח נקרא גֶּנוֹטִיפּ, הוא מאפשר מגוון רחב של אפשרויות מבחינה פיסית אך הסביבה היא המשפיע העיקרי שיאפשר למאפיינים האלו לבוא לידי ביטוי. פֶנוֹטִיפּ הוא הביטוי הפיסי של הגֶּנוֹטִיפּ, זאת אומרת תכונות הצמח כפי שאנו רואים אותם: צבע, צורה, ריח וייצור השרף כולם מושפעים מהסביבה- לחות, גובה, קרינה אולטרה סגולית, כמות משקעים וכו’.

 

קנאביס הוא צמח עתיק במיוחד, זני קנאביס אשר התפתחו במקום מסויים לאורך אלפי שנים נקראים Landrace ונחשבים ליהלומי הגנטיקה של קנאביס. אלפי שנות הסתגלות לסביבה גרמו לזנים מסוימים להביע תכונות מסוימות במקומות גיאוגרפיים ספציפים. אזורי הגדילה המקוריים של זני אינדיקה הם באזורים של קווי רוחב 30-50 מעלות לעומת סטיבה שגדלים בקווי רוחב של 30 מעלות.

 

בשנות ה-70 וה-80 בעקבות מדיניות ההפללה הפדראלית בארה”ב, שיטות גידול קנאביס עברו תפנית משמעותית. גידול קנאביס עבר למחתרת, לגידול פנים תחת נורות גידול ומערכות הידרופוניות ויצר את סוג הקנאביס אותו אנו מכירים היום. הרבה מהזנים שאנו מכירים היום טופחו בתנאי גידול פנים.

 

יחד עם גידול פנים הגיע גם ערבוב הזנים. מגדלים רצו לקבל קנאביס חזק יותר שיתאים לגידול פנים. כך נפגשו סטיבה ואינדיקה והחלו בהסתעפות צאצאים היברידיים. שילוב של אינדיקה שידוע בפרחים מצופי הטריכומות שלו בשילוב תקופת פריחה קצרה, יחד עם השפעתו המהנה ומרוממת הרוח של סטיבה יצר שילוב מנצח עבור מגדלים רבים.

 

קחו למשל את הזן Blue Dream, הכלאה בין אינדיקה blueberry וסאטיבה  Haze ותגלו מאפיינים של שני ההורים, תלוי באופן ותנאי הגידול. זאת הסיבה שלפעמים נגלה פנוטיפ של אינדיקה ב Blue Dream כשבכלל נצפה לסאטיבה. בתנאים מלאכותיים מסויימים נצליח להוציא מאפיינים דומיננטים יותר מהתכונות שאנו מעוניינים בהם.

 

הודות להכלאות יש מבחר אינסופי של זנים. יש מגדלים שמתלוננים על אובדן הגנטיקה המקורית, הקנאביס ה”בלאדי” ומגדלים רבים מקדישים מזמנם לתחייתם המחודשת. לא רק שתחייתם תביא לשוק עשיר אפילו יותר, זנים עתיקים עשויים להוות השפעה עצומה על קנאביס כתרופה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות