ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

זרעים אוטומטיים – יתרונות, חסרונות, ותנאי גידול מומלצים

שתפו את החברים

זרעים אוטומטיים קלים יותר לגידול, גדלים לגובה נמוך, ועם מחזור חיים קצר במיוחד יחסית לזרעים נקביים, והם יכולים להתאים לכמה מצבים; אם אתם מגדלים בחוץ ופספסתם את עונת השתילה (בחודשים מרץ אפריל), או אם אין לכם יכולת להגיע ולטפל בצמח…

זרעים אוטומטיים קלים יותר לגידול, גדלים לגובה נמוך, ועם מחזור חיים קצר במיוחד יחסית לזרעים נקביים, והם יכולים להתאים לכמה מצבים; אם אתם מגדלים בחוץ ופספסתם את עונת השתילה (בחודשים מרץ אפריל), או אם אין לכם יכולת להגיע ולטפל בצמח באופן מסודר.

יש עוד מקרים שגידול של צמח אוטומטי יכול להתאים יותר עבורם, ואחת הסיבות המרכזיות ש’קל’ לגדל צמחים מזרעים אוטומטיים היא שהצמח נכנס למצב פריחה באופן אוטומטי, בדרך כלל כ-2 עד 3 שבועות לאחר ההנבטה, ואין צורך להקפיד על משטר תאורה של 12/12 או 18/6. בחלק מהזנים הפרחים יהיו מוכנים בתוך 8 שבועות מרגע ההנבטה – זמן גידול קצר במיוחד.

בטבע, זמן הפריחה של צמח הקנאביס הוא לקראת החורף כשהקיץ כבר מסתיים, והיום מתחיל להתקצר ל-12 שעות אור בכל יום. בגלל זמן הפריחה הקצר ניתן לשתול זרעים אוטומטיים בטבע גם בסוף הקיץ ולקצור אותם עוד לפני הגשם הראשון של תחילת החורף (אוקטובר- נובמבר), מה שמאפשר לגדל בטבע 2 מחזורים בעונה אחת.

מה זה זרעים אוטומטיים?

קנאביס רודליס גדל באסיה, במזרח אירופה, ובמיוחד באזור רוסיה, שם בוטניקאים שגילו אותו לראשונה בשנות ה-50 השתמשו במונח “רודרליס” כדי לסווג את צמח הקנאביס שהסתגל לתנאים הקיצוניים שקיימים באותם אזורים קרים ומושלגים.

רודרליס הוא צמח קצר יותר ועשיר בגבעולים ענפים ועלים, במיוחד בהשוואה לזני הסאטיבה שמאופיינים בגובה רב יותר ובבסיס צר ודליל. בשיא שלו הוא יכול להגיע לגובה של מטר אחד, והפרחים שלו נוטים להיות קטנים ודלילים יותר וכמעט ללא השפעה פסיכואקטיבית.

זני סאטיבה או אינדיקה שעברו הכלאה עם זן רודרליס ‘קיבלו’ תכונות גנטיות של הפרחה אוטומטית שמפצות על כמות היבול בזמן פריחה קצר יותר שגם אינו תלוי בזמן האור.

כמה גרם של פרחים מוציא צמח אוטומטי?

היבול של צמחים שהגיעו מזרעים אוטומטיים הוא נמוך יחסית, ויכול לנוע בין כמה גרמים בודדים בתנאים מינימליים ועד ל-500 גרם מזרעים ‘סופר אוטומטיים’.

ממוצע היבול לצמח אוטומטי בגידול חוץ יעמוד על 20 עד 80 גרם, ובגידול פנים, הצמח בדרך כלל יוציא יבול של 30 – 150 גרם, כשזנים מסוימים יכולים להוציא גם 400 ואפילו יותר.

צמח אוטומטי גדל בדרך כלל לגובה של 40 ס”מ ועד למטר אחד

בגידול פנים, המשקל הסופי של כל צמח יהיה מושפע בעיקר מכמות הצמחים שאתם מגדלים תחת נורה אחת, וכמובן בהתאם לתנאי הגידול. בגידול חוץ – מומלץ לשתול את הזרעים באמצע הקיץ כדי שהצמחים יקבלו את האור שהכי מתאים עבורם, מה שישפיע גם על משקל הפרחים.

תנאי גידול מומלצים

עציץ 11 ליטר יהיה הכלי המתאים ביותר להתפתחות הצמח והשורשים של צמחים אוטומטיים.

למרות הדעות השונות לפי חברת הזרעים ‘royal queen seeds‘ תאורה של 18/6 תהיה הטובה ביותר עבור הצמח, ותפיק ממנו את הכמות המקסימלית.

איך לדשן צמח אוטומטי?

בשבוע הראשון מומלץ להשתמש בתוסף השרשה כדי לסייע לצמח לגדל כמה שיותר שורשים לפני שהוא נכנס למצב הפרחה. אבל באופן כללי זנים אוטומטיים רגישים יותר לדישון ולכן מומלץ להשתמש בדשנים אורגניים של חברת BioBizz, BioNova או של חברת HESI שהחנקן שלהם הוא אורגני.

מומלץ שמינון הדשנים יהיה כשליש פחות מטבלאות הדישון של חברות הדשנים, ולהיזהר עם שימוש בתוספי PK. למחמירים, אפשר גם להשתמש בדישון בסיס בלבד ללא תוספים. אם אתם משתמשים בטבלת דישון של אחת מחברות הדשנים – הקפידו להחליף את הדשן לפריחה לאחר שבועיים מרגע ההנבטה, שאז הצמח עובר להפרחה.

מאפיינים לגידול זרעים אוטומטיים כוללים:

  • זמן גידול קצר מאד מההנבטה ועד לקציר – בין 8 שבועות ל-13.
  • גובה נמוך מאד: 40 ס”מ – 1 מטר, (מאפשר לגדל אותו בטבע מבלי למשוך תשומת לב).
  • תחילת הפרחה אוטומטית ללא תלות בזמני התאורה – שבוע עד 3 שבועות לאחר ההנבטה.
  • חוסך צורך בחלל לפריחה וחלל לצמיחה.
  • ניתן לגדל אוטומטיים גם באזורים קרים יותר – עמיד בתנאי קור קיצוניים.
  • גם בסביבה עירונית אפשרי לגדל מבלי לחשוש להפרעה מתאורת הרחוב או פנסי הרכבים בשעות החשכה, מה שיכול להזיק לצמח מזרעים נקביים.
  • אפשר לעשות מספר מחזורים בטבע בעונה אחת.

עוד מאפיין של צמחים אוטומטיים הוא בדרך כלל כמות עלים גדולה יותר שמאפשרים לו לספוג יותר אור.

בתמונה: שילוב של צמחים מזנים שונים ובגיל שונה במחזור הגידול

הזרעים האוטומטיים נעשו פופולריים מאד בשנים האחרונות בכל העולם, והם מאפשרים למגדלים להתגבר על זמן הגידול הארוך ולהפיק פרחים יבשים בתוך זמן קצר.

יש לכם ניסיון עם גידול צמחים אוטומטיים? שתפו אותנו מהניסיון שלכם בתגובות כדי שקוראים נוספים יידעו

קראו גם: 10 טיפים חשובים לגידול קנאביס

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. חיים |

    אם זן אוטומטי מוציא זרעים בצמח. אם נשתול הם יצאו אוטומטיים?

שינוי גודל גופנים
ניגודיות