ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

זרעי קנאביס – איך נדע שהם טובים?

שתפו את החברים

השגתם זרעי קנאביס אבל לא בטוח אם הם שווים משהו? אל דאגה, עד סוף המאמר תדעו כל מה שצריך. הבדיקה הראשונה שצריך לבצע על כל זרע היא להסתכל עליהם. אנחנו יכולים לדעת הרבה על מצב ובריאות הזרעים שלנו מהמראה שלהם. הצבע,…

השגתם זרעי קנאביס אבל לא בטוח אם הם שווים משהו? אל דאגה, עד סוף המאמר תדעו כל מה שצריך. הבדיקה הראשונה שצריך לבצע על כל זרע היא להסתכל עליהם. אנחנו יכולים לדעת הרבה על מצב ובריאות הזרעים שלנו מהמראה שלהם. הצבע, הצורה, המרקם. כל אחד מהמאפיינים האלו יכולים לגלות לנו הרבה על איכות הזרעים.

  • צבע הזרעים – זרעי קנאביס טובים יהיו בצבע חום, שחור או אפור כהה. אם הזרע הוא אפור בהיר או לבן, הזרע לא בשל וכנראה שלא יינבט. בנוסף צריך שיהיו עליהם כתמים או פסים.
  • ציפוי מבריק – לזרע בריא יהיה ציפוי שעוותי דק ומבריק.
  • קליפה קשה – אם נמעך קלות את הזרע הוא צריך להתקפל קלות ולא להישבר, אם הזרע נשבר בקלות הוא כנראה מת או מאוד חלש ולא יגדל טוב.
  • נטול סדקים וחריצים – אנחנו נבדוק את הזרעים כדי לוודא שאין סדקים או חורים קטנים במעטפת. במידה ויש כנראה שהזרע לא יינבט.

אז אם הזרעים שלנו בצבע כהה, עם כתמים, ציפוי שעוותי ועם קליפה קשה ללא סדקים. מה עוד אנחנו יכולים לעשות כדי להגדיל סיכויי ההנבטה?

שיטה ראשונה: להשרות את הזרעים במים

השיטה הזו מעולה לרוב סוגי הזרעים, לא רק לקנאביס. אנחנו ניקח את הזרעים ונניח אותם בכוס מלאה במים פושרים (חשוב מאוד שלא יהיו יותר מידי חמים) ונחכה שעתיים. במידה והזרעים שקעו אז כנראה שהם זרעים טובים ואפשר להתחיל. במידה והם עדיין צפים כנראה שהם מתים ולא יצמחו.

חשוב מאוד לציין שאפשר להשתמש בשיטה זו רק אם אנחנו מוכנים להנבטת הזרעים. אם נשרה זרעים במים חמימים ולא ננביט אותם מיד אז אנחנו פוגעים בזרעים.

שיטה שניה: פשוט להנביט

ברור לנו שזה המובן מאליו, אבל הדרך הכי טובה לבדוק אם הזרע טוב ויכול לנבוט, הוא פשוט לנסות להנביט אותו. מה כבר יש לנו להפסיד? למידע נוסף על הנבטה

ברור לנו שרוב המגדלים לא רוצים צמח ממין זכר בגידולים שלהם, והיינו רוצים שנוכל לבדוק זאת לפני הגידול, אבל לצערנו אין שום דרך לדעת אם הזרע הולך להיות זכר או נקבה רק מלהסתכל עליו או לבצע בדיקה פשוטה.

הדרך הבטוחה היא לרכוש זרעים נקביים, אבל כאמור אין אפשרות לזהות אותם מראש, אז חשוב מאוד לרכוש מספק בעל מוניטין. במידה וכל מה שיש לנו הוא זרעים לא מזוהים, הדרך היחידה לגלות אם הם נקביים או זכרים הוא פשוט לגדל אותם. למידע נוסף על זרעים נקביים

זרעים של קנאביס
הברק על הזרע מעיד על הטריות שלו

האם זרעי קנאביס יכולים להתקלקל או למות?

התשובה הקצרה היא כן, אבל יש דרך לשמור עליהם ולהאריך את חייהם. אם נשמור עליהם כמו שצריך הם יכולים לשרוד שנים רבות. לחות, רמת קרינה והטמפ’ יכולים להשפיע רבות על איכות ומצב הזרע.

כמובן שאנחנו בקאנה ממליצים להתחיל בתהליך הגידול כמה שיותר קרוב לקבלת הזרעים, אבל אם מתכננים לאחסן את הזרעים לתקופת זמן ארוכה אנחנו נשמור את הזרעים במיכל אטום לאוויר במקום חשוך וקריר. חוקרים הצליחו לשמור זרעים במעבדה במצב תקין במשך 19 שנים.

ראו גם:

מדריך מפורט: איך להנביט זרעי קנאביס?

לסיכום, זה נחמד ומועיל לדעת מה לחפש ומהם הסימנים המקדימים לתקינות הזרעים, אבל המבחן הטוב ביותר הוא פשוט להנביט אותם. אם לא רכשנו זרעים ממותגים מסוחר זרעים בעל מוניטין, אנחנו לעולם לא נדע מה באמת קיבלנו. אנחנו ממליצים לנסות להשיג זרעים מבנק זרעים מוכר ובעל מוניטין כמובן, אבל עדיף לנסות עם כל זרע מאשר לא לנסות בכלל.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות