ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות בעולם הקנאביס - ארה"ב צומחת וישראל מחכה לבחירות (חברות קנאביס בישראל וארה"ב(

השקעות בעולם הקנאביס – ארה”ב צומחת וישראל מחכה לבחירות

שתפו את החברים

מדד הקנאביס נמצא השבוע בירידה יחסית, אפילו משמעותית יותר מזו שחווים שאר המדדים המרכזיים בבורסה בארה”ב. מרבית חברות הקנאביס במשק האמריקאי הגישו השבוע דו”חות כספיים רבעוניים שמציגים את התקדמותן, רווחיהן והפסדיהן בענף, ולמרות הירידה במדד הכללי, סיכום המידע של כל…

מדד הקנאביס נמצא השבוע בירידה יחסית, אפילו משמעותית יותר מזו שחווים שאר המדדים המרכזיים בבורסה בארה”ב. מרבית חברות הקנאביס במשק האמריקאי הגישו השבוע דו”חות כספיים רבעוניים שמציגים את התקדמותן, רווחיהן והפסדיהן בענף, ולמרות הירידה במדד הכללי, סיכום המידע של כל חברה בנפרד נראה אופטימי. ובישראל? ההכנה לבחירות מאפשרת שוב לרדוף אחרי לגליזציה, אבל מעמידה בסיכון את הרפורמות.

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (סימול NTR) ירד השבוע בכ-7.3%. להשוואה, הנאסד”ק ירד השבוע בכ-3%, והדאו ג’ונס ירד בכ-3.5%.

הפרחים שעל הענף

השבוע היה שבוע עמוס ורווי פעילות עסקית בשוק ההון, מכיוון שכמעט כל חברות הקנאביס האמריקניות פרסמו השבוע דוחות כספיים לרבעון הראשון של 2019. ולהלן הסיכום:

– חברת ‘CuraLeaf’ (סימול: CN) היא החברה האמריקנית הגדולה ביותר בענף הקנאביס במונחי שווי שוק, ונסחרת בשווי של כחמישה מיליארד דולר. הכנסותיה לרבעון הראשון של 2019 עמדו על 35.2 מ’ דולר, אך הכנסות פרו פורמה, המכילות עסקאות שסגרה בשני הרבעונים האחרונים ועדיין לא הוכנסו לדוחות, עומדות על כ-75 מ’ דולר.

במקביל לרווחים הללו, החברה הפסידה ברבעון כ-10.2 מ’ דולר. קורה ליף פתחה ברבעון הראשון שבעה דיספנסרים נוספים למכירת קנאביס רפואי ומוצריו בפלורידה, ניו יורק ומרילנד.

– הכנסותיה של חברת ‘מד מן’ האמריקנית (סימול: CN) לרבעון הראשון של 2019 עמדו על 36.6 מ’ דולר, עליה של 22% מהרבעון האחרון של 2019. החברה ביצעה מספר עסקאות רכישה במהלך הרבעון ואחריו, כך שהכנסות פרו פורמה עם כל העסקאות הללו עומדות על 57 מ’ דולר. החברה רשמה ברבעון הפסד של 63 מ’ דולר. בנוסף, הודיעה מד מן על קבלת התחייבות מקרן השקעות להשקעה של 250 מ’ דולר באג”ח להמרה.

לגליזציה במדינת מסצ'וסטס - חצי מיליון דולר ביום
המדד הכללי בירידה, אבל מרבית החברות בעלייה והתרחבות – שוק הקנאביס האמריקאי

– חברת ‘קרסקו’ האמריקנית (סימול: CN) רשמה ברבעון הכנסות בסך של 21.1 מ’ דולר, גידול של כ-19% ביחס לרבעון האחרון של 2018. קרסקו פעילה כיום בשבע מדינות בארה”ב, ויש לה בקשות תלויות לכניסה גם לניו יורק, מסצ’וסטס, פלורידה, ואישור להיכנס לפעילות במישיגן, שאישרה השנה לגליזציה מלאה והצטרפה למועדון.

כזכור, באפריל האחרון הודיעה קרסקו על רכישת אוריגין האוס (סימול: OH.CN). הכנסות פרו פורמה של קרסקו ביחד עם אוריגין עמדו לרבעון הראשון על 33.9 מ’ דולר, מה שמעמיד אותה בחמישייה הראשונה מבין החברות האמריקניות. החברה הפסידה ברבעון 7.6 מ’ דולר.

– חברת ‘iAnthus’ (סימול: CN) רשמה הכנסות של 9.6 מ’ דולר, לעומר 1.9 מ’ דולר ברבעון האחרון של 2019. ההכנסות פרו פורמה, הכוללות עסקאות שהשלימה במהלך הרבעון הראשון, עומדות על כ-18.5 מ’ דולר. ההפסד הנקי של החברה לרבעון עמד על 18.3 מ’ דולר. החברה פתחה ברבעון הראשון של 2019 שני דיספנסרים בניו יורק, וקיבלה רישיון לדיפסנסר נוסף בסטייטנד איילנד שייפתח ברבעון האחרון של השנה.

החברה פעילה מאוד בניו יורק, בה מתקיים בימים אלה תהליך חקיקה לאישור של לגליזציה מלאה שהחל בשנה שעברה, שיושלם ככל הנראה עוד השנה. בנוסף, הודיעה החברה כי היא מצפה להשלים את רכישת המותג ‘CBD For Life’ ביוני הקרוב.

– חברת ‘סנניבה’ (סימול: CN), יצרנית הקנאביס מקליפורניה, היא הקטנה מבין הארבע מבחינת שווי שוק, אך הכנסותיה לרבעון עמדו על כ- 14.2 מ’ דולר, לעומת 5.4 ברבעון האחרון של 2018. החברה רשמה ברבעון הפסד נקי של 3.5 מ’ דולר. החברה גייסה ברבעון אג”ח פרטיות בהיקף של 18.3 מ’ דולר, הניתנות להמרה למניות החברה בשער של 5.27 דולר קנדי למניה.

– בגזרת הישראליות, חברת BOL (חברת האם של “שאיפה לחיים”) שקיבלה השקעה מעמיר שיווק הוציאה בסוף השבוע הקודם תשקיף להנפקה בקנדה. על פי התשקיף, בסוף 2019 מתכננת BOL להגיע לקצב ייצור שנתי של 188 טון קנאביס, ועד סוף 2020 ל- 328 טון. מניותיה עלו השבוע בכ- 9.6% בעקבות כך.

שורש הענף

ענף הקנאביס הישראלי נע השבוע בין ייאוש לתקווה. מניות הקנאביס המקומיות מושפעות באופן ישיר מהחלטות הממשלה. מצד אחד, קיים חשש כי העובדה שלא תהיה ממשלה פעילה בחצי השנה הקרובה תאריך עוד יותר את הליך התקינה שתאפשר את הייצוא ותעכב גיבוש של הסכמי סחר עם מדינות אירופה. מנגד, מערכת בחירות חדשה עשויה להציף שוב את נושא הלגליזציה המלאה בישראל.

"מאז הטיפול בקנאביס חזרתי להגשים חלומות ושאיפות"
לגליזציה בישראל? אולי בסיבוב הבא

מה יהיה היקף השוק הישראלי בתרחיש של לגליזציה מלאה? ניתן להעריך זאת על ידי אומדן של השוק הבלתי החוקי היום ועל ידי ניסיון של מדינות שכבר החילו לגליזציה. מחקר של מכון JIMC מעריך שבישראל נמכרים מדי שנה 61 טון קנאביס באופן בלתי חוקי. הרשות למלחמה בסמים העריכה בעבר כי מדובר על 140 טון בשנה.

בקולורדו למשל, שהנה מדינה בה חיים 5.5 מ’ תושבים, גודלו ב- 2018 כ- 500 טון קנאביס, חלקם שימשו למשקאות ומוצרי מזון, ומחירי הקנאביס שם ממשיכים לרדת באופן עקבי, בדומה למה שקורה בצורה חמורה יותר באורגון. מכאן ניתן לאמוד באופן גס כי הביקוש לקנאביס חוקי לצרכי פנאי בישראל יעמוד על היקפים של בין 100 ל- 200 טון בשנה.

שבוע טוב.

הטור נכתב על ידי שירי עדן, מנכ”ל נישות אסטרטגיה ומחקר ויועצת למנהל ההשקעות החיצוני של קרן הנאמנות “סלע קנאביס”.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. מ.חת |

    כל החברות האמריקאיות עם סימול CN?

  2. כל החברות הקנדיות |

    כל החברות הקנדיות

שינוי גודל גופנים
ניגודיות