ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

נחתם שיתוף פעולה בין חברת ‘איבנה’ הישראלית לחברת המחקר ‘סטיפ-היל’

שתפו את החברים

חברת ‘איבנה’ הישראלית חתמה על שיתוף פעולה עם חברת המחקר האמריקאית ‘סטיפ-היל’, ופיתחה טכנולוגיה המאפשרת ייצור פורמולות ריח ייחודיות לזני קנאביס להעשרת מוצרי קנאביס רפואי. בשל הגבלות הרגולציה, בדיקות הפרחים יתבצעו במעבדות בארצות הברית, ויישלחו לחברה בישראל שתייצר את הפורמולות…

חברת ‘איבנה’ הישראלית חתמה על שיתוף פעולה עם חברת המחקר האמריקאית ‘סטיפ-היל’, ופיתחה טכנולוגיה המאפשרת ייצור פורמולות ריח ייחודיות לזני קנאביס להעשרת מוצרי קנאביס רפואי. בשל הגבלות הרגולציה, בדיקות הפרחים יתבצעו במעבדות בארצות הברית, ויישלחו לחברה בישראל שתייצר את הפורמולות מבוססות הטרפנים.

חברת ‘איבנה טכנולוגיות‘ (Eybna ) הישראלית, שהוקמה בשנת 2014 על ידי נדב אייל ובנימין איתן והייתה לחלוצה בתחום מחקר ופיתוח תחום הטרפנים בישראל, חתמה בשבוע החולף על שיתוף פעולה נרחב עם חברת הטכנולוגיה ‘סטיפ-היל’ (Steep Hill) מקליפורניה, העוסקת במחקר קנאביס ומתרכזת בבדיקות מעבדה, גנטיקה, וניתוח נתונים כימיים וביולוגיים מתקדמים.

מטרת שיתוף הפעולה, כך על פי הדברים שפירסמו החברות, הוא לייצר פורמולות ריח מבוססות טרפנים בהתאמה אישית לזני קנאביס מהשוק המקומי בארצות הברית או באירופה, ולהשלים באופן מלאכותי את רכיבי הריח שאובדים בתהליך המיצוי ואחראים על “אפקט הפמליה“.

תהליך מוכר בטכנולוגיה חדשה

התהליך המיצוי של הטרפנים אותו מבצעת ‘איבנה’ אינו חדש לעולם, ולמעשה רוב הידע שקשור לארומתרפיה ובידוד טרפנים מגיע בכלל מעולם הבישום והקוסמטיקה, בו משתמשים תאגידים בני עשרות שנים בתהליכים אלו על מנת ליצור את הריח לבשמים, קרמים, ותכשירים קוסמטיים שונים. גם במוצרי ניקוי למשל כמו אקונומיקה או סבון כלים, תוכלו למצוא את הטרפנים שאחראים על הריח, כמו למשל הטרפן לימונן שידוע גם בתכונות האנטי בקטריאליות שלו.

איבנה טכנולוגיות, טרפנים
המוצרים של חברת איבנה: ריח של פרחים ללא קנאביס

השימוש בטרפנים הקיימים בקנאביס יכול לבוא לידי ביטוי במגוון עצום של מוצרים כמו ניירות גלגול או סבונים בריח קנאביס, מוצרי קוסמטיקה שונים, אבקות כביסה, בשמים, מטהרי אוויר, ואפילו משקאות ומאכלים שונים בטעמים ובריחות האהובים של הפרח. הטרפנים עצמם אינם מיוצרים מקנאביס אלא ממקורות צמחיים אחרים, כמו למשל קליפות של פירות הדר, תותים, וצמחי תבלין נוספים שמכילים את הטרפנים שמרכיבים את פרופיל הריח של הקנאביס, ולכן גם תהליך הבידוד עצמו הוא חוקי לחלוטין.

החידוש העיקרי בתחום הוא הטכנולוגיה של ‘איבנה’ המכונה ‘דלתא’, שאמורה לאפשר לחברת המעבדות האמריקאית לקבל דגימה של פרח מזן מסוים לצד דגימה נוספת מהמיצוי הסופי אותו הם מייצרים (למשל חשיש או דאב), ואז לחשב את הפרש החומרים הצמחיים בין המיצוי לפרח, ולנפק נתונים שיאפשרו לייצר פורמולה המשלימה את החומרים שאבדו בתהליך הייצור.

טרפנים - שמנים אתריים המהווים את הבסיס לריחם וטעמם של צמחים
טרפנים – הבסיס לריחם וטעמם של צמחים

“קיבלנו בקשות רבות לייצור פורמולות טרפנים שעונות על צרכים ספציפיים של הלקוחות שלנו, כמו למשל זנים ומוצרי מיצוי בריח ספציפי של אותו זן שפותח על ידי המגדל,” מסר אייל בהצהרה לתקשורת, “לקוחות רוצים חשיש באיכות גבוהה שלא יחסר ממנו גם טעמו המקורי של הפרח, ואנו באנו להציע פתרון שיכול לתת מענה.”

חלק מנוסחאות הטרפנים הנוכחיות שפותחו על ידי שתי החברות במסגרת שיתוף הפעולה החדש ,כוללות את ריחותיהם של זני הקנאביס המפורסמים ‘OG Kush’, ‘Blue Dream’ וכן כמה זנים מוכרים אחרים. בשנה הקרובה, כך צופים נציגי החברות, יתרחב קו המוצרים בצורה משמעותית.

למרות היותה חברה ישראלית, ‘איבנה’ עדיין לא פועלת בישראל בצורה נרחבת בשל הגבלות הרגולציה, ובינתיים היא מייצרת ומשווקת בארץ רק תחליף טבק המועשר בטרפנים ומאושר כיום לשימושם של מטופלי קנאביס רפואי.

האם יכולים להיות משווקים בישראל מוצרים כמו עץ ריח לרכב wאמנזיה הייזw? או ריחן לבית בניחוח של ‘Blue Dreame’?

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. AdAware |

    היי קאנה!
    אני אסיר תודה על זה שאתם לא מקפיצים לי חלונות שמתחננים שאכבה את האדבלוק שלי מסיבות מונפצות כאלה ואחרות, תודה.

    🙂

שינוי גודל גופנים
ניגודיות