ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
חולה סרטן שנתפס מגדל קנאביס בדירתו בעת שהיה בתהליכים לקבל רישיון קנאביס רפואי ממשרד הבריאות, נעצר על ידי המשטרה אך נשפט לגזר דין קל במיוחד של 250 שעות למען הקהילה

השופטת החליטה – חולה סרטן שגידל קנאביס לא ייעצר

שתפו את החברים

חולה סרטן שנתפס מגדל קנאביס בדירתו בעת שהיה בתהליכים לקבל רישיון קנאביס רפואי ממשרד הבריאות, נעצר על ידי המשטרה אך נשפט לגזר דין קל במיוחד של 250 שעות למען הקהילה, עקב העובדה שגידול הקנאביס נעשה למטרה רפואית. בית המשפט קבע…

חולה סרטן שנתפס מגדל קנאביס בדירתו בעת שהיה בתהליכים לקבל רישיון קנאביס רפואי ממשרד הבריאות, נעצר על ידי המשטרה אך נשפט לגזר דין קל במיוחד של 250 שעות למען הקהילה, עקב העובדה שגידול הקנאביס נעשה למטרה רפואית. בית המשפט קבע כי למרות משקל הקנאביס הרב – 15 ק”ג (משקל כללי) – מדובר בהחזקה לשימוש עצמי בלבד.

בחודשים האחרונים ניתן לציין מגמה ברורה של פחיתה במספר תיקי הקנאביס שמגיעים לבתי המשפט, או לפחות לאלו המגיעים לידיהם של גורמים שונים בתקשורת ובתעשיית המשפט ברשת, וגם כאשר מגיעים תיקים כאלו לכדי דין לרוב מדובר בדין קל.

תושב חיפה (50) שנעצר על ידי המשטרה לאחר שגידל בביתו צמחי קנאביס במשקל כולל של 15 ק”ג (לא משקל “נקי” של תפרחת), נשפט על ידי בית משפט השלום בעיר לעונש קל במיוחד של 250 שעות שירות למען הקהילה.

במהלך החיפוש שערכה המשטרה בדירתו של החשוב, מצאו השוטרים ציוד גידול הידרופוני שהורכב כחלל מפוזר בתוך חדר שלם בבית שהוקדש למטרה, בין היתר ככל הנראה מספר מנורות גידול ומערכת מים והשקיה אוטומטית.

הפרקליטות ביקשה לגזור על הנאשם עונש שיכלול מאסר בפועל, אך זאת לפני שהוא התברר בתור חולה סרטן שמחלתו נמצאת בשלב מתקדם. לדבריו של סנגורו, עו”ד רונן חליוה, כל הקנאביס בדירה היה מיועד לשימושו האישי של החשוב, שנעזר בצמח כדי לרפא את מכאוביו ולמזער את תופעות הלוואי של הטיפולים הכימותרפיים שעבר.

חלל הגידול הביתי שנתפס | צילום: דוברות המשטרה
חלל גידול ביתי שנתפס | צילום: דוברות המשטרה

עוד הוסיף סנגורו של החשוד כי בעת במקביל למעצרו ולכל התהליך המשפטי שעבר, הוא עבר גם תהליך להנפקת רישיון קנאביס מול משרד הבריאות, שלא רק ידוע בתור תהליך ארוך ומתיש, אלא התארך במקרה שלו יתר על המידה.

בצירוף העובדות הללו, כך הוא טען, אי אפשר לשפוט את עבירת הגידול שעבר החשוד אלא על פי הקריטריונים המקלים של המשטרה, שקובעים כי יהיה מדובר בעבירת החזקה לשימוש עצמי בלבד.

שופטת בית משפט השלום בחיפה אורית קנטור, קיבלה את טיעוני שירות המבחן לפיהן מדובר באדם החולה במחלה קשה שאפילו הפסיק את השימוש שלו בקנאביס עקב המקרה, ולא באדם שביצע דבר עבירה לשם רווח אישי או הטבה אחרת, והחליטה לגזור עליו עונש קל שאפילו עומד לדבריה “בניגוד חד לחומרת העבירה”.

העונש שהוטל לבסוף על הנאשם כולל 250 שעות שירות למען הציבור, אותן ירצה הנאשם תחת פיקוח של שירות המבחן, ולא צורף לעונש זה קנס או עונש של מאסר על תנאי שהנם דברים רגילים במקרים שכאלה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 4

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. אבי |

    עכשיו רק שתחזיר את כל הציוד החלוט שהמשטרה החרימה לו , למה לעזאזל לא מחזירים את הציד לבעליו. באותה מידה שגידל קנאביס יכל להשתמש בזה לכל כך הרבה דברים.

    גידול פמרות וירקות
    גידול נחש באקווריום תחת נל”ג
    יצרת הליך מיחזורי ואוטומטי של מיחזור מי הביוב

    1. גנן |

      נכון

  2. עידו ל |

    החולה הזה לא היה צריך להגיע למשפט מלכתחילה!!! יאללה שחררו את הצמח כבר.

  3. ארדנוס |

    זה עבריין מסוכן לציבור שצריך להנמק בכלא לשארית חייו. מה הוא חשב לעצמו שגידל את התרופה היחידה שעוזרת לו – בביתו הפרטי- שיחכה לרשיון מליצמנוס ,הרי יש לו מלא זמן כי הסרטן מאוד סבלני.. בושה וכעס גדול על “שופטים” אכזריים שלא מצליחים לתקן את הצדק המעוות שקעקעו חברי הכנסת הנוכחית שתוחלף בקרוב אינשאללה ברוך השם.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות