ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
פוסט טראומה

חולה פוסט טראומה נעצר על גידול קנאביס בחצר ושוחרר למעצר בית

שתפו את החברים

גבר מחדרה שגידל שתילי קנאביס בחצר ביתו ונעצר על ידי המשטרה, שוחרר למעצר בית לאחר שהובהר כי הוא חולה פוסט טראומה ומשתמש בקנאביס לצרכיו האישיים בלבד. השופט פסק כי למרות שהמשטרה הציגה ראיות לעבירה, מצבו הבריאותי, הנפשי והגופני של החשוד…

גבר מחדרה שגידל שתילי קנאביס בחצר ביתו ונעצר על ידי המשטרה, שוחרר למעצר בית לאחר שהובהר כי הוא חולה פוסט טראומה ומשתמש בקנאביס לצרכיו האישיים בלבד. השופט פסק כי למרות שהמשטרה הציגה ראיות לעבירה, מצבו הבריאותי, הנפשי והגופני של החשוד הוא בעל חשיבות עליונה יותר בעת החלטה על העונש.

למרות ההקלה הצפויה בגישת הענישה כלפי גידול קנאביס לשימוש עצמי, פעילויות האכיפה ממשיכות בינתיים כרגיל: גבר בשנות ה-40 לחייו, חולה פוסט טראומה המתגורר במושב תלמי אלעזר שליד חדרה, נעצר על ידי המשטרה לאחר שבחיפוש שנערך בחצר הבית נמצאו שתילי קנאביס במשקל כולל של 3 ק”ג, כך על פי דיווח בעיתון ‘ידיעות אחרונות’ שהתפרסם הבוקר.

בעקבות מידע מודיעיני שהגיע למשטרה, הגיעו שוטרים מתחנת חדרה לביתו של הנאשם בכדי לערוך בו חיפוש, ולאחר שנמצאו הצמחים עיכבו השוטרים את הנאשם לחקירה, בה הוא הודה במיוחס לו וטען כי הוא מגדל את הצמחים לשימושו האישי.

עו”ד יניב פרץ המייצג את הנאשם, מסר לבית המשפט בעת דיון הארכת המעצר כי הוא לוקה בתסמונת פוסט טראומטית (PTSD או ‘פוסט טראומה’) במשך 20 שנה, וכי כל שימוש שתכנן לעשות בקנאביס הוא למטרה עצמית וטיפולית בלבד. עוד הוסיף פרץ כי אביו של הנאשם הנו שוטר בדימוס, וביקש כי בשל נסיבות האירוע ונסיבותיו הרפואיות הספציפית של הנאשם, הוא ישוחרר למעצר בית בחזקת אביו.

קנאביס בית משפט, תיק, עבירה, פסק דין
גידול קנאביס: מצבו הבריאותי של הנאשם קודם לחומרת העבירה

בניגוד לעמדה זו טענה המשטרה כי אותו אדם הואשם ונעצר לאור מידע מודיעיני רב שמקשר אותו לעבירה שביצע, וציינה כי בנוסף עומד כנגדו עונש מאסר על תנאי בגין עבירה של צריכה עצמית של סמים בה הורשע בעבר.

השופט יעקב גולדברג מבית משפט השלום בחדרה שהורה על ההחלטה, קבע כי למרות שאכן קיימת בתיק החקירה תשתית של ראיות כנגד הנאשם, הוא מחליט לשחררו למעצר בית ולא לשלוח אותו למעצר גם לאור העונש על תנאי שעומד נגדו.

“אני מוצא כי שחרור החשוד לתנאי מעצר בבית אביו יהווה חלופת מעצר ראויה בנסיבות העניין,” פירט השופט בהחלטתו, וציין כי המשטרה אמנם מציגה עמדה רלוונטית, אך לאור מצבו הרפואי הגופני והנפשי של הנאשם הוא רואה במעצר בית פתרון מיטבי יותר הן בהיבט של תועלת הציבור והן בהיבט של תועלת שיקום הנאשם.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות