ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
חוקים למעשני קנאביס

5 חוקים בסיסיים שצריך לכבד בכל ישיבה

שתפו את החברים

כולנו אוהבים לצרוך וויד וליהנות ממנו. כל אחד אוהב את שלו קצת אחרת – בג’וינט או באנג, בבית או בחוץ – אבל יש כמה “חוקים” בסיסיים שכמעט כל צרכני הקנאביס מכירים. מתי מעבירים למעשן הבא במעגל, ואיך הופכים את העישון…

כולנו אוהבים לצרוך וויד וליהנות ממנו. כל אחד אוהב את שלו קצת אחרת – בג’וינט או באנג, בבית או בחוץ – אבל יש כמה “חוקים” בסיסיים שכמעט כל צרכני הקנאביס מכירים. מתי מעבירים למעשן הבא במעגל, ואיך הופכים את העישון לחברתי ונעים לכולם? הנה 5 חוקים בסיסיים שכדאי לכם להכיר.

בעבר, עישון קנאביס היה נחשב כ’טאבו’, או לפחות כתחביב שקיים על סף הנורמה החברתית ולא עולה לשיח הציבורי יותר מדי. היום, לא רק שצריכת קנאביס היא דבר נפוץ מאוד בעולם כולו, אלא אפילו יש לה כמה חוקים, שכדאי שתכירו על מנת שלא להביך את עצמכם מול צרכני קנאביס מנוסים.

בעיקר אם אתם צרכני קנאביס חדשים ולא מנוסים, או סתם התרגלתם לעשן לבד, הנה חמישה חוקי יסוד חברתיים מקובלים שכל צרכן קנאביס צריך להכיר: 

1. “פאף פאף Pass”

החוק הוותיק והמוכר ביותר בעולם הקנאביס, שמגדיר מראש כיצד עליכם לעשן כדי שהג’וינט יעבור בין כולם בצורה שווה ומהירה. 2 שאיפות – ולהעביר את הג’וינט לחבר שלידכם, בדרך כלל עם כיוון השעון – כלומר לצד שמאל.

אף אחד מאיתנו לא באמת יודע איך זה התחיל, אך כולם מסכימים שהכלל הזה הוא קריטי כאשר יושבים לעשן יחד עם עוד מספר חברים. מי שניתן לו הכבוד לגלגל את הג’וינט, לוקח את שתי השאכטות הראשונות, ומיד מעביר את זה לזה שלידו.

שאיפה ולהעביר
נוהל המעגל – שתי שאיפות ולהעביר לחבר משמאלך

מי שחפץ להיות מעשן חברתי ומנומס, ירחיב שלב זה בעוד פעולה אחת חשובה: לאפר לפני העברת הג’וינט הלאה, על מנת שהחבר שמקבל את הג’וינט לא יצטרך להתלכלך מחתיכות אפר שנפלו עליו, או לעשות פעלולי לוליינות בשביל להגיע למאפרה.

2. לא להרטיב את הקצה של הג’וינט 

אין דבר יותר מבאס מלחכות לג’וינט, לשמוח שהוא סוף סוף הגיע אלינו, להכניס אותו לפה ולגלות שהקצה רטוב ומעוך. אז נכון, לא כולנו מעשנים מנוסים, אבל יש טעויות שמותר לעשות, ויש טעויות שיגרמו לאחרים להסתכל עליכם קצת עקום.

הרטבת קצה הג’וינט לא רק שגורמת הרגשה לא נעימה בשפתיים, ויוצרת רתיעה מחלוקת הג’וינט עם אנשים אחרים, אלא בעיקר היא גורמת לכך שקצה הפילטר נסתם באופן שמקשה מאד על שאיפת העשן.

איך נמנעים מזה? פשוט מאד. בודקים שהשפתיים שלכם יבשות לפני כל שאכטה, ושומרים על מרווח ביטחון בין כל שאכטה, מאחר ולפעמים קנאביס גורם להצטברות עודף רוק בפה.

 

3. סיימתם לעשן? אל תברחו

במעגלי עישון זה ממש לא מנומס לעשן, לקבל סאטלה ולאחר מכן לעזוב וללכת. מעגל עישון שמכבד את עצמו יודע שלאחר שעישנתם, אתם צריכים לפנות לכם זמן כדי להירגע עם החברים למעגל, לשבת איתם לשיחה טובה, להנות כולם יחד ממוזיקה טובה או לראות איזה סרט.

צ'יל אחרי עישון קנאביס
אחרי שהסטלה עלתה – אין כמו צ’יל עם החברים הטובים

לקנאביס יש הדרך שלו להפוך אתכם לפטפטנים יותר, ובכך ללכד אנשים יחד לשיחות עמוקות. יש סיכוי טוב שלאחר שצרכתם קנאביס, תרצו לשבת ולדבר עם אנשים שחשבתם שבחיים לא תדברו איתם, ותמצאו את עצמכם מתקשרים עם אנשים שיש להם תחביבים שונים משלכם, דעות שונות משלכם והרגלים שונים משלכם.

לכן, אחרי שעישנתם לשובע, תישארו. אחרי שכולם מסטולים ומחייכים – רק דברים טובים יכולים לקרות וקשרים חדשים יכולים להירקם.

4. תכבדו את הבית והאנשים שסביבכם

במידה והישיבה מתקיימת בבית של מישהו אחר, תשתדלו להיות מנומסים ולכבד את המקום בו אתם נמצאים. זה שאתם סטלנים, זה לא אומר שאתם יכולים להתנהג ברשלנות ובחוסר כבוד כלפי המקום בו אתם מתארחים.

בבית של מישהו אחר אתם תצטרכו לשים לב לא לשרוף בטעות איזה רהיט, ולדאוג כל הזמן שהאפר שלכם לא יתפזר בכל הבית. זה קצת יותר סחי מאשר לעשן בחוסר אחריות בבית שלכם, אבל לעשן בחברה זה תמיד יותר כיף.

בנוסף לשמירה על המקום, חשוב מאד גם לכבד את כל באי המעגל. לפעמים יש לנו הרגל לנשוף עשן של וויד לאנשים בפנים על מנת לתת להם ליהנות מהריח, בדרך כלל זה נחמד, אבל אם יש סביבכם אנשים שאתם לא מכירים – מומלץ לא לעשות את זה. לכו תדעו איך הם עלולים להגיב.

5. תשתתפו בהוצאות 

לצערנו הרב, וויד בישראל הוא עדיין לא עניין של מה בכך, אלא בילוי יקר מאוד. לא משנה אם הדילר עשה לכם ‘מחיר’, עדיין הנזק לכיס הוא משמעותי ולפעמים עצוב מאוד. לכן, כאשר אתם מגיעים לישיבה אצל מישהו, ואתם יודעים שהולך להיות ערב מלא בוויד, מנאצ’ וצחוקים – אל תהיו קמצנים ונצלנים, ותשתתפו מראש בהוצאות.

הביאו איתכם איזה פרח קטן, תשאלו את החבר שמארח האם הוא זקוק לעזרה בהשתתפות ההוצאות על הוויד, ופשוט תיהיו חברים. אפילו אם באמת אין לכם את היכולת להשתתף בכסף שהלך על הוויד, לפחות תפנקו את החברים שלכם בכמה חטיפים, כמה בקבוקי שתייה או כמה שוקולדים – כלקראת התקפי המאנצ’

קנאביס ומאנצ'
המאנצ’ – גם אם תרצו לא תצליחו להתחמק ממנו

לא פחות חשוב, במידה ולא השתתפתם בשום הוצאה ולא חלקתם בנטל, זכרו – אין לכם שום זכות להתלונן על איכות החומר או על ההשפעה שלו עליכם. אם אתם חושבים שהחומר שלכם בבית הוא יותר טוב – פשוט תביאו ממנו טעימה לכל החברים.

טיפ נוסף ואחרון, כאשר אתם יושבים בבית של מישהו אחר ומעשנים, ביציאתכם מהבית תשתדלו להעיף מבט לתוך הכיסים שלכם ולבדוק שלא לקחתם קליפר של מישהו אחר. נכון, זה כולה מצת, אבל לאדם שהיא נעלמה זה יכול לבאס את המצב רוח מאוד בשנייה שהוא לא יוכל להדליק את הג’וינט שלו.

יש לכם כללים נוספים שכל מעשן צריך להכיר? אתם מוזמנים לכתוב אותם בתגובות, או לפנות אלינו בדף הפייסבוק שלנו

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. אורי |

    חברים שלי צריכים לקרוא את זה חחח

שינוי גודל גופנים
ניגודיות