ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

חותרים למקסימום: 6 טיפים לגידול קנאביס שיניבו לכם יותר תפוקה מאותו חלל הגידול

שתפו את החברים

תוצרת איכותית היא תמיד דבר חשוב, אך אחד הקריטריונים המרכזיים שעל פיהם מודדים מגדלים ביתיים את הצלחתם הוא כמות היבול הסופית שהניב הגידול. המשוואה הפשוטה אומרת שיותר ניסיון ומקצועיות שווה יותר פרחים ריחניים ואיכותיים, ולכן שווה ללמוד מהמקצוענים. הנה 6…

תוצרת איכותית היא תמיד דבר חשוב, אך אחד הקריטריונים המרכזיים שעל פיהם מודדים מגדלים ביתיים את הצלחתם הוא כמות היבול הסופית שהניב הגידול. המשוואה הפשוטה אומרת שיותר ניסיון ומקצועיות שווה יותר פרחים ריחניים ואיכותיים, ולכן שווה ללמוד מהמקצוענים. הנה 6 טיפים לגידול קנאביס שיעזרו לכם להתמקצע במה שחשוב ולהפיק כמות גדולה יותר של תוצרת מבלי להגדיל את חלל הגידול.

גידול ביתי של קנאביס נעשה ממספר סיבות, בהן כמובן גם הרצון לקבל תוצרת באיכות מקסימלית וללא סיכון לשאריות חומרים מזיקים, אך בדרך כלל עומד מעל כולן השיקול הכלכלי של עצמאות ממחירו הקיצוני של הקנאביס בשוק השחור.

תחת שיקול זה ישנה משוואה פשוטה: כדי להעלות כמה שיותר את היחס החיובי בין ההשקעה לתוצרת, צריך לא רק להימנע מטעויות בסיסיות אלא גם להניב יותר תוצרת.

כמו כל תחום מקצועי אחר, גם גידול קנאביס דורש ניסיון ומיומנות עדינה שנרכשת ממחזור גידול למשנהו, אך העקרונות הרעיוניים מאחורי הגדלת התוצרת הם פשוטים ביותר. המגמה הכללית שיש ליצור בכדי להגדיל את התפוקה מבלי להגדיל את חלל הגידול עצמו, היא שיפור בתנאי המחיה הכלליים של הצמח.

כיצד יוצרים שיפור משמעותי ואיכותי? הנה 6 טיפים שיעזרו לכם להפיק יותר קנאביס מחלל הגידול שלכם:

1. חיזוק ושיפור התאורה

תאורה מספקת היא אחד הקריטריונים החשובים ביותר במחזור חייו של הצמח בכלל, ובהיבט של כמות התוצרת בפרט. ככל שיהיה לכם יותר אור כך יפיקו הצמחים שמתחתיו יותר תפרחת, לכן מראש כדאי להשתמש בתאורה בהספק מינימלי של 600W לפחות עם נורות לחץ גבוה (נל”ג – HPS) או 400W עם תאורת לד – לכל מטר רבוע. בחללים בהם קיים  קירור ייעודי ויעיל, ניתן להשתמש אפילו בנורות חזקות יותר שיניבו יותר תוצרת.

מנורת לד
משמשת כתאורה ראשית או משלימה: מנורת לד לגידול

מלבד התאורה הראשית, מגדלים מקצועיים בוחרים בדרך כלל להשתמש במנורות לד נוספות המותקנות בצידי האוהל או בצורה אלכסונית בפינותיו, והנן בעלות טווחי ספקטרום שונים של אור שחשיפה אליהם מעשירה את היבול ומעלה לא רק את איכותו אלא גם את משקלו הסופי.

2. השתמשו בקיטומים ושיטות “אימון” שונות לצמח

בצורה דומה לשאר הצמחים בטבע ואף קיצונית יותר בשל היותו “עשב שוטה” שהנו בעל מאפיינים שיחיים ופרימיטיביים, צמח הקנאביס צומח טוב יותר וחזק יותר בסביבה שמעט מקשה עליו ומאתגרת אותו. בשביל ליצור סביבה שכזו בצורה מדומה שלא כוללת טיפוס להרי ההימאליה, נוהגים מגדלים להשתמש במגוון שיטות “אימון” – כמו קיטום ראש הצמח, קשירות ועיקומים, שבירות ועוד התניות פיזיות שונות – בכדי לשפר את תהליך הצמיחה וליצור צמחים בוגרים חזקים ובריאים יותר.

בסרטון שמעל ניתן לראות טכניקת קשירת ענפים – שנחשבת לטכניקת אימון פשוטה.

שיטות אימון הן טכניקות שלא ניתן לרכוש ללא אימון המבוסס על ניסוי וטעייה, ולמגדלים מתחילים עדיף להתחיל עם האלמנטים הבסיסיים ביותר. ‘קיטום’ של ראש הצמח במיקום מסוים בשלב הצמיחה הראשוני הוא הפעולה הבסיסית ביותר שמיועדת לעידוד ולגירוי אלמנט ההישרדות של הצמח, כמו כן קיימת טכניקה דומה אך עם פחות לחץ על הצמח שנקראת FIM, ובאותה קלות ניתן גם לקשור בעדינות את ענפיו של צמח צעיר בצורה שתפרוש אותם הרחק ממרכז הפריחה ותגרום לצמח לצמוח במקביל לכמה כיוונים.

3. השאירו מרווח מכובד לשורשים

השורשים הם מקור החיים של כל צמח, גם אם אתם מגדלים אותו בתוך עציץ ולא ישירות בתוך אדמת כדור הארץ, טיפוחם הוא אולי החלק החשוב ביותר בתהליך הצמיחה כולו. חוסר מרווח לשורשים ישפיע עליהם לרעה בדיוק כמו מזיקים או עובש, ויפגע בצורה משמעותית בכמות התוצרת שתישאר לכם ביד לאחר הקטיף.

צמחי קנאביס קטנים - מבט על שורשים
שורשים בריאים צריכים מרחב מכובד בכדי לצמוח

צמח קנאביס זקוק לכל הפחות לעציץ בנפח 15 ליטר בכדי להגיע לגודל מקסימלי בתוך חלל של 1X1 מטר, וכל עציץ שקטן מזה יגביל מראש את כמות התוצרת המקסימלית שתוכלו להגיע אליה. יש המגדילים לעשות ובוחרים מראש בעציצים בנפח 22 ליטר, שאמנם מקטינים את מספר הצמחים בחלל אך מאפשרים לכל אחד מהם לצמוח לתפארת.

4. השתמשו במוצרי דישון איכותיים

אחד החסרונות של הניתוק מהאדמה של הטבע, הוא העובדה שהאדמה הארוזה שמשמשת לגידול מכילה חומרי תזונה החיוניים עבור הצמח למספר ימים ולאחר מכן אנחנו צריכים להוסיף לו את המינרלים שהוא צורך ובכמות נדיבה יותר, שנעשים חיוניים עוד יותר כאשר אנחנו מנסים לדחוק למעלה את רף התוצאות העליון שהורגלנו אליו. גידול קנאביס ללא תוספת דישון תניב לכם תוצאות מאכזבות ובפרק זמן ארוך יותר.

דשן, אדמה, צמח קנאביס
דישון איכותי – הבסיס לצמח בריא ועמוס פרחים

בין אם תבחרו להשתמש במוצרים ביולוגיים, צמחיים אורגניים או מינרליים, אין מנוס למגדל הביתי משימוש בדשן איכותי שיעזור לצמחים שלו לצמוח לגבהים חדשים ולהיות עמוסים לעייפה בפרחים נוצצים לקראת עונת הקציר. מומלץ לנסות מספר סוגים שונים של דשן בהתחלה, בכדי לראות מה מהם הוא הנוח והאפקטיבי ביותר עבורכם.

חברות דישון כמו אטאמי, Advanced Nutrients, האוס אנד גארדן, או ביוביז, הן רק חלק מחברות הדשנים שניתן למצוא בחנויות הגידול בישראל והדשים שלהן עשויים לספק לכם את התוצאה הטובה ביותר.

5. טיפוח שוטף ואוהב

תהליך הטיפוח של הצמחים לא נגמר בהשקעה בציוד ובדישון איכותי. לכל אורך הגידול צריך להקפיד בהתאם לשלבי הגדילה השונים של הצמח ולבצע פעולות תחזוקה שונות כמו, הורדת עלים יבשים, בדיקה של מצע הגידול לפני ההשקיה וניקוי והסרה של ענפים קטנים הגדלים בחלק התחתון (שצורכים אנרגיה מיותרת ואינם מקבלים תאורה מספקת).

חלל גידול קנאביס
חשוב לשמור על גובה אחיד של הצמחים ביחס לתאורה

שמירה על גובה אופטימלי מהמנורה בכל פעם שהצמחים גדלים. גם שמירה על גובה אחיד של ראשי הצמחים תאפשר להם לקבל את מלוא התאורה האפשרית מבלי שנצטרך להגביה את המנורה בגלל צמח אחד גבוה.

6. מדדים מדויקים זה שם המשחק

תוצאות טובות וידועות מראש הם עניין של מספרים, ואם תעקבו אחריהם כמו שצריך אתם תגיעו בדיוק לאן שרציתם. מגדל טוב הוא כזה שקודם כל מודע לכלל המדדים החיוניים הקשורים לצמחים שלו, ומקפיד למדוד בכל עת את רמת הלחות והטמפרטורה בחלל הגידול ואת רמת החומציות של מי ההשקיה ומי הניקוז.

בעת הקמת מערך הגידול הראשוני שלכם, יש להצטייד בכל מכשירי המדידה החיוניים – ובעיקר מד טמפרטורהלחות ומד חומציות – ולקבל בעת הרכישה גם הוראות כיצד יש להפעילם בצורה אופטימלית, וכיצד יש להתמודד עם בעיות במדדים שעלולות להתרחש מפעם לפעם.

 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. Mosavazan@gmail.com |

    האם מותר לקטם צמח בשבוע שני? ( תחילת שלישי) כאשר כבר יצאו מספר שערות לא מבוטל
    והסיבה היא בעיית גובה
    רצוי לציין שהצמח בריא מאוד ומתפתח בצורה נהדרת
    במידה ומותר אז בבקשה תאוריה למה
    ובמידה אסור תאוריה למה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות