ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

חשש משמן קנאביס מזויף שנמכר למטופלים

שתפו את החברים

 קבוצת הפייסבוק שמן ריק סימפסון שכבר דיווחנו עליה בעבר מסייעת בהכנת שמן וליווי של אלפי חולי סרטן ומטופלים, ומהווה את מקור המידע המעשי הגדול ביותר בישראל להתאמת ריכוזי הזנים לסוג הסרטן ולתופעות הלוואי הנלוות לטיפול. מנהלי הקבוצה פועלים ימים ולילות…

 קבוצת הפייסבוק שמן ריק סימפסון שכבר דיווחנו עליה בעבר מסייעת בהכנת שמן וליווי של אלפי חולי סרטן ומטופלים, ומהווה את מקור המידע המעשי הגדול ביותר בישראל להתאמת ריכוזי הזנים לסוג הסרטן ולתופעות הלוואי הנלוות לטיפול.

מנהלי הקבוצה פועלים ימים ולילות כדי לקדם את המודעות לשמן ה-RSO, והם מרכזים עבור חברי הקבוצה את כל המידע שהם זקוקים לו. החברים בקבוצה גם חולקים ביניהם טיפים ומידע שמבוססים על ניסיון העבר של הקבוצה, והם משקיעים מכספם ומזמנם כדי להגיע לכל מטופל ולעזור לו עם תהליך ההכנה של השמן, ואפילו בליווי לאורך הטיפול עצמו וכל זאת ללא תשלום, ומתוך הבנה של המצב הרגיש בהם הם נמצאים.

עם זאת, אנשים מנצלים את תמימות לבם ואת הפחד של חלק מהחברים בקבוצה כדי לגבות תשלום עבור תהליך ההכנה או אפילו מציעים לרכוש את השמן תמורת תשלום כספי גבוה מאד.

אחד מהם, ‘אלדד גרשוני’ שמתגורר בספרד ועוסק במיצוי שמנים מקנאביס, התחיל להציג את עצמו לאחרונה ברשתות החברתיות בשם ‘אוליבר אלדד גרשוני’ (Oliver Eldad Gershony) בניסיון לבלבל את חברי הקבוצה בינו לבין ‘אוליבר ששון‘, שהוא מומחה ידוע למיצוי קנאביס והבעלים של חברת .Pure extraction Tech – שגם מסייע לחברי הקבוצה ללא תשלום כבר מספר שנים.

 

אוליבר ששון בהרצאה במכללה האקדמית הדסה

שמו של אותו אלדד כבר עלה בעבר אצל חברי הקבוצה בהקשר של גביית תשלום גבוה עבור הכנת השמן, ובאחד המקרים הגדיל לעשות אלדד, וכפי שמספר חבר הקבוצה א’ (השם שמור במערכת) שניסה להשיג שמן עבור הבן שלו – הוא גבה ממנו סכומים שמגיעים לעשרות אלפי שקלים עבור ההכנה והרכישה של השמן.

אחד המטופלים החליט לבדוק את השמן שקיבל מאלדד, ומתוצאות הבדיקה שנעשתה במעבדה של פרופסור משולם, התגלה כי במקום להכיל 60 – 90 אחוזים של חומר פעיל השמן מכיל מינון של 15% בלבד, מה שהופך אותו לפחות יעיל עבור המטופלים, ובטח שלא מתאים לטיפול בשיטת שמן ריק סימפסון.

תוצאות הבדיקה של השמן:  למעלה השמן של אוליבר ששון, ולמטה השמן של אלדד גרשוני

משיחה שקיימנו עם אוליבר ששון עולה כי נעשו מספר ניסיונות להשיג מאלדד גרשוני הוכחה ששמו האמיתי הוא באמת אוליבר אך ללא הצלחה. גם חברי קבוצה נוספים שפנו אליו לא קיבלו תשובות והוא סירב שוב ושוב לספק הוכחה שמדובר בשמו האמיתי.

“גם אם שמו האמצעי הוא ‘אוליבר’ למה הוא שינה את זה רק לאחרונה אחרי שהוא כבר ידוע בשם אלדד ואני ידוע בשם אוליבר?” שואל אוליבר ששון

אלדד גרשוני מתגורר כיום בספרד ומנהל בית מלון ליד ברצלונה, משם הוא יוצר קשר עם הישראלים שזקוקים לשמן. הדרך שלו למטופלים עוברת דרך נציגים מטעמו שחברים גם הם בקבוצה ומפנים אליו את אלו שזקוקים לשמן, לפני שהם מספיקים להבין שניתן לקבל סיוע בהכנת השמן גם ללא תשלום.

על פי רישומים באתרים ממשלתיים בספרד, החל משנת 2016 הוא גם הבעלים של עמותה רשומה שמספקת קנאביס לחברים בה, ושם זו הייתה הפעם הראשונה בה הוא נרשם תחת השם אוליבר, בחודשיים האחרונים הוא הוסיף את השם Oliver בפרופיל הפייסבוק שלו בו הוא מזוהה יותר כ’אלדד’.

ייתכן והשמן שמספק אלדד אכן עוזר למטופלים, אבל לא ברור מדוע הוא גובה על כך כסף, ועוד יותר לא ברור מדוע הוא ממליץ למטופלים ל’ייבא’ את השמן באופן לא חוקי ממדינה אחרת – בעוד שניתן להשיג אותו גם בארץ וגם לקבל תמיכה רחבה מחברי הקבוצה בפייסבוק.

לפני כיומיים חברת פייסבוק חסמה והסירה את הפרופיל שלו מהרשת החברתית מחשש להתחזות לאדם אחר, כך שייתכן שהוא ימשיך בניסיונות שלו להגיע לחברי הקבוצה תחת פרופיל שונה.

ניסינו להשיג את תגובתו של אלדד גרשוני בכמה ערוצים, אך הוא סירב להגיב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 5

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. עודד |

    לא יכול להיות שתפרסמו כתבה מכפישה כזו, בנושא רגיש כזה, בלי תגובה של גרשוני

    1. מערכת קאנה |

      ניסינו להשיג את התגובה שלו בכמה ערוצים שונים והוא בחר לא להגיב

      1. עודד |

        טוב מאוד, סליחה שפקפקתי, אז רק תוסיפו בסוף הכתבה משפט כמו ״מר גרשוני סירב למסור תגובה לטענות שהועלו כנגדו ולממצאי המעבדה״

  2. אמיר |

    להבנתי מטרתו של אלדד לעזור למי שאין אישור של 150 גרם ומעלה ולכן לא יכול למצות בארץ.
    לפי בדיקת המעבדה שצרפתם ה thc שלאלדד גבוה בהרבה. זה לא החלק החשוב ביותר?

  3. דניאל |

    לא היה ולא נברא.
    איך כתבה כזאת יוצאת
    בלי שום הסמכתא.
    אלדד אוליבר גרשוני
    עזר לי באהבת חינם להנות מאמא שלי עוד כמה חודשים.
    בגלל שהוא עזר לי ולעוד אנשים והיו תוצאות טובות של השמן שלו בקבוצת ריק סימסון
    אז כנראה זה פגע בפרנסה של “מישהו שקשור להנהלת הקבוצה של ריק סימסון.
    כבר ראינו שהם הוציאו מהקבוצה אנשים שנתנו את חייהם באהבת חינם…
    לפחות 10 מעניין למה?(אינטרס כלכלי).

שינוי גודל גופנים
ניגודיות