ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
התרופה הירוקה: מטופלים מספרים

“מודה לטבע שיצר תרופה מצילת חיים”

שתפו את החברים

דן הוא גבר צעיר אשר נפצע לפני כשלוש שנים בתאונת דרכים קשה, אשר בגינה קיבל רשיון לקנאביס רפואי. הוא מספר כי מעבר לכאבים הכרוניים הנוראיים שהתאונה הותירה אצלו, התאונה גרמה לו להתמודד עם חרדות ולחצים בלתי פוסקים על בסיס יום…

דן הוא גבר צעיר אשר נפצע לפני כשלוש שנים בתאונת דרכים קשה, אשר בגינה קיבל רשיון לקנאביס רפואי. הוא מספר כי מעבר לכאבים הכרוניים הנוראיים שהתאונה הותירה אצלו, התאונה גרמה לו להתמודד עם חרדות ולחצים בלתי פוסקים על בסיס יום יומי. דן מספר כי כל התרופות ומשככי הכאבים שנרשמו לו, גרמו ליותר נזקים מתועלת ורק ביום שהוא קיבל את רשיונו הוא התחיל לחיות ולהרים את הראש לאט לאט ובהדרגה מעל המים. 

דן הוא גבר צעיר בן 35, אשר נפצע בתחילת שנת 2016 בתאונת דרכים קשה, בה היה מעורב יחד עם חברו הטוב. התאונה התרחשה בדרום הארץ, כאשר רכב סטה מנתיבו והתנגש חזיתית ברכבו של דן וחברו.

בעקבות התאונה דן מספר כי נפצע באורח מאוד קשה והיה מאושפז בבית החולים כחצי שנה עם חבלות ראש קשות, שברים בצלעות, באגן וברגליים. 

קנאביס רפואי לכאבים כרוניים
כאב כרוני: הקנאביס הרפואי יעזור גם לזה.

אחרי חצי שנה של שיקום, שוחרר דן לביתו אך הסבל נשאר חברו הטוב ביותר. הוא מספר שהכאבים הכרוניים הפכו לחלק בלתי נפרד מהיום יום שלו והמצב הנפשי שלו הידרדר בעקבות פחדים, לחצים וחרדות שהוא לא יכל להשתחרר מהם. הסיוטים בלילות הפכו לחלק בלתי נפרד מחייו של דן והכאבים הקשים הפכו אותו לאדם סיעודי שאינו יכול להסתדר לבדו אפילו בפעילויות הבסיסיות ביותר של חיי היום יום. עד, שהגיע הקנאביס.

דן הסכים להתראיין במסגרת פרויקט ‘התרופה הירוקה’ של קאנה ולספר על השינוי המשמעותי שחל בחייו מאז שהכיר את הקנאביס וסגולותיו הרפואיות.

1. מהי ההתוויה בגינה אתה מטופל בקנאביס רפואי?

“אני מטופל קנאביס רפואי עקב כאבים כרוניים קשים ופוסט טראומה שנגרמה לי כתוצאה מתאונת דרכים קשה אשר התרחשה לפני כשלוש שנים. אני וחבר טוב שלי היינו בדרכנו לחברים טובים שגרו בדרום הארץ, כשלפתע ראינו רכב סוטה מהנתיב הנגדי במהירות מטורפת. לפני שהספקנו להגיב ולשים לב הוא התנגש בנו בעוצמה חזקה והעיף אותנו לצד הדרך”.

“חבר שלי שישב לידי נפצע קשה ואושפז בבית החולים למשך כחודש, ולאחר מכן השתחרר לאחר שעבר ניתוח, ואני שנהגתי ברכב נפצעתי באורח קשה מאוד ונזקקתי לאשפוז של כחצי שנה ועוד תקופת שיקום של חצי שנה נוספת. אושפזתי בבית החולים עם חבלות ראש קשות ואינספור שברים בכל חלק כמעט בגוף”.

“איני זוכר את רגע התאונה, אך אני יודע שבמשך כשבועיים הייתי מורדם ומונשם והסיכוי להציל אותי היה קלוש ביותר. בדרך נס סיפרו לי שהתעוררתי ומיד התחלתי הליך שיקומי. לקח לי כחודשיים לחזור ללכת בכוחות עצמי וכחצי שנה של אשפוז בבית החולים. לאחר ששוחררתי לביתי עדיין נזקקתי להשגחה צמודה, ועד היום, למרות הקנאביס הרפואי המצב שלי עדיין מוגדר כסיעודי”.

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“לקנאביס הרפואי נחשפתי לגמרי לבד. הייתי צרכן פנאי במשך שנים רבות ומיד אחרי שעברתי את התאונה והתאוששתי ידעתי שקיימת אופציה כזאת. מהמון מחקרים שקראתי בעבר ומנסיון אישי לא היה לי ספק שהקנאביס הרפואי זה הפתרון הטוב ביותר עבורי”.

קנאביס רפואי כטיפול בכאבים
קנאביס רפואי: נקודת האור אצל מטופלים הסובלים מכאב כרוני

“בשנייה ששוחררתי הביתה אחרי חצי שנת אשפוז פניתי לרופא שטיפל בי והעליתי בפניו את האופציה. סיפרתי לו שהכאבים שלי פשוט בלתי נסבלים ובנוסף שהתחלתי לפתח חרדות. להפתעתי הרבה הרופא המטפל שלי היה לחלוטין בעד ומיד הגיש עבורי את הבקשה והטפסים הרלוונטיים. אחרי כחודשיים וחצי של המתנה, קיבלתי תשובה חיובית”.

3. תאר את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים 

“בזמן שהייתי מאושפז בבית החולים, לא ממש ידעתי מה קורה איתי והתקופה הזאת מאוד מעורפת לי עד עצם היום הזה. עברתי שלושה ניתוחים בעמוד השדרה ואזור הצלעות וחלק גדול מהזמן הייתי תחת השפעת מורפיום, לכן הכאב היה כמעט בלתי מורגש”.

“ביום שהשתחררתי לביתי והתחלתי את ההליך השיקומי פתאום הבנתי עד כמה כואב לי. היו לי אינספור מרשמים לעשרות משככי כאבים שונים ותחילה הם באמת עזרו לי. עם הזמן שמתי לב שהכדורים מתחילים לעזור פחות ופחות וכמובן שמיד רשמו לי משככי כאבים חזקים יותר. בשנייה שנטלתי את משככך הכאבים החזק יותר שרשמו לי הקאתי אותו כעבור מספר דקות בודדות. לא ייחסתי לזה חשיבות והמשכתי ליטול אותם. אחרי ששמתי לב שכל הכדורים הללו גורמים לי לכאבי בטן חזקים, בחילות והקאות הבנתי שמשהו כאן לא בסדר”.

משככי כאבים
תרופות מרשם: מכשול בדרך לתרופה האמיתית

“אחרי כחודשיים בבית, התחילו להתפתח אצלי חרדות וכל לילה היה מלווה בסיוטים קשים. שמתי לב שנהייתי אדם הרבה יותר לחוץ, מפוחד וחרדתי והלכתי מעט לאיבוד ולא ידעתי איך לצאת מזה. בית החולים בו הייתי מטופל הפנה אותי לפסיכיאטר שבלי לחשוב פעמיים רשם לי 4 סוגים של כדורים פסיכיאטריים. אני לא אשכח את הרגע שנטלתי את הכדור הראשון. הרגשתי שאני משתגע. במקום שהכדור יעזור לי, הוא הביא אותי למצב שחוויתי את הלילה הנורא ביותר שהיה לי בחיים. ישבתי ובכיתי כל הלילה והרגשתי תחושת פרנויה מטורפת”.

“פניתי לרופא המטפל שלי והסברתי לו את המצב. הסברתי לו שאני לא חושב שלכדורים הללו יש את היכולת לעזור לי והתעקשתי שימליץ עבורי על קנאביס רפואי. להפתעתי ושמחתי הרבה הוא הקשיב לי ואמר לי שלדעתו אכן הקנאביס הרפואי יעזור לי. הוא הגיש עבורי את הבקשה, וכחודשיים לאחר מכן אושרתי”.

4. תאר את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“השיפור באורח החיים שלי הוא פשוט מדהים. לצערי הרב אני עדיין נמצא במצב סיעודי, אני צריך עזרה על בסיס יום יומי ואני עדיין לא יכול ללכת בכוחות עצמי, אלא רק בעזרת קביים. למרות זאת, כאשר תוקף אותי כאב חזק אני לוקח מספר שאכטות, נרגע והכל עובר. התקפי הכאב נמשכים מעט מאוד זמן והם הרבה יותר מתונים. אני מצליח להסתובב בבית בכוחות עצמי, מצליח להתקלח לבד ומצליח לעמוד על הרגליים יותר מספר דקות ללא כאבים, דבר שלא היה אפשרי כלל לפני הקנאביס”.

“השיפור המשמעותי ביותר בחיים שלי היא הפוסט טראומה. מאז שהתחלתי לצרוך קנאביס על בסיס יום יומי ובמינון שמתאים לי, אני מצליח לישון ואפילו לחלום חלומות טובים. הפסקתי לפחד, הפסקתי לשחזר בראש את רגע התאונה והפסקתי לחשוש לצאת מהבית. אני מרגיש שהנפש שלי הרבה יותר רגועה ואין לי מילים מלבד להודות לטבע, ליקום או לכח עליון אחר שיצר את התרופה המדהימה הזאת שפשוט מצילה לי את החיים”.

“הדרך שלי לשיקום מלא עדיין ארוכה, אך בזכות הקנאביס אני מצליח להיות אדם שמח יותר, מאושר יותר וכאוב פחות. בזכות הקנאביס חזרתי להאמין שלמרות שהדרך שלי להחלמה מלאה עדיין ארוכה, היא בהחלט אפשרית ותהיה מהירה הרבה יותר”.

5. האם אתה מטופל בקנאביס בלבד, או נוטל תרופות נוספות במקביל?

“לא האמנתי שאני אגיע אי פעם לרגע הזה, אבל מקופסת נעליים שבה שמרתי לפחות 35 סוגים שונים של כדורים, אני שומר בבית צנצנות קטנות מלאות בקנאביס. אני לא מוצא שום סיבה אמיתית לצרוך כדורי מרשם כשהקנאביס עושה את העבודה בצורה מדהימה”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“אני ממליץ קודם כל לעבוד על פי הספר ולזכור שיש בירוקרטיה שאין שום דרך לעקוף. תדברו עם אנשים שמבינים בתחום, תקבלו המלצות על רופאים שתומכים בקנאביס רפואי ותסבירו להם את המצב. ככל הנראה שאם אתם באמת זקוקים לקנאביס רפואי, הרופא יגיש עבורכם את הבקשה. כמה זמן המתנה זה ייקח? זה כבר תלוי במשרד הבריאות”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“לשמחתי הרבה לא”.

8. איפה אתה חושב שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“אני חושב שאילולא הרישיון לקנאביס הייתי נמצא במצב מאוד קשה והייתי ממשיך להיות נטל על הסובבים אותי. ללא הקנאביס אני יודע בוודאות שהייתי הופך לאדם מאוד דיכאוני, חרדתי ועצוב. הדרך להחלמה ושיקום מלא ללא ספק הייתה ארוכה הרבה יותר והמצב הנפשי שלי ללא ספק היה במגמת ירידה”.

“אני לא אשקר, הייתה תקופה מאוד קצרה בה עלו לראשי אפילו מחשבות אובדניות, ואני באמת מפחד שבמידה ולא היו מאשרים לי את הטיפול בקנאביס רפואי, ישנו סיכוי ממש טוב שהייתי מתייאש מכל הכאבים הפיזיים והנפשיים ופשוט בוחר לעזוב את העולם הזה”.

9. מה אתה חושב על גידול קנאביס ביתי, והאם אתה חושב להתחיל לגדל בעצמך?

“אני חושבת שגידול קנאביס ביתי זאת אופציה פשוט מופלאה לכולם, גם לצרכני הפנאי ועל אחת כמה וכמה למטופלים שזקוקים לו. אני חושבת שברגע שהגידול הביתי יהיה מותר בחוק, כל ארגוני הפשע וכל תחום הסחר פשוט ייעלם מעצמו כי לא יהיה בו צורך”.

גידול קנאביס ביתי
לגדל את התרופה בבית: פתרון מדהים למטופלים

“במקום שמטופלים יילחמו במערכת על המינונים והאיכות שהם מקבלים, כל אחד יוכל לגדל לעצמו את התרופה בבית ולא להיות תלוי באף גורם חיצוני. כמובן שספקיות הקנאביס הרפואי הקיימות היום בשוק צריכות להמשיך ולהתקיים, כי ישנם מטופלים שלא ירצו להתעסק בגידול קנאביס לבדם, אך יש אינספור מטופלים שהיו שמחים לגדל לעצמם את התרופה. בשנייה שהחוק יאפשר אני אהיה הראשון לגדל, כרגע, אני לא מעוניין לסכן את הרישיון שלי”.

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“קנאביס זה צמח מדהים ופלאי. הוא בעל סגולות רפואיות מדהימות ואני חושבת שכל אדם שיצרוך קנאביס יכול להפיק ממנו משהו טוב. במדינה לחוצה כמו מדינת ישראל לא יזיק לאף אחד איזה שכאטה טובה מג’וינט. זה נשמע לי אבסורדי לחלוטין שמוכרים סיגריות ואלכוהול לכל דורש אך עדיין מתעקשים שקנאביס הוא סם מסוכן”.

“מדינות בהן קיימת לגליזציה כבר הוכיחו לכולם שמדובר בצעד מדהים גם לאזרחים וגם לכלכלה. אני יודע שלגליזציה בישראל זה עניין של זמן, ללא ספק מתחילים להרגיש שהנושא הזה הוא כבר לא מילה גסה לחלוטין ומתחילים להרגיש באוויר את ההבנה לגבי הנושא. אין שום אפשרות להתעלם מעדויות ומחקרים”.

סיפורו של דן פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות