ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
התרופה הירוקה - סיון פיברומיאלגיה

“הטבע דאג בשבילנו לתרופת קסם, האוסרים עליה הם פושעים”

שתפו את החברים

סיון היא אשה צעירה אשר מטופלת בקנאביס רפואי מזה 4 שנים בעקבות מחלת הפיברומיאלגיה ממנה היא סובלת כ-5 שנים. היא מספרת שעד שאובחנה כחולת פיברומיאלגיה עברו כמעט 3 שנים נוראיות של כאבים בלתי פוסקים, בעיות שינה קשות, איסנפור בדיקות ותשישות…

סיון היא אשה צעירה אשר מטופלת בקנאביס רפואי מזה 4 שנים בעקבות מחלת הפיברומיאלגיה ממנה היא סובלת כ-5 שנים. היא מספרת שעד שאובחנה כחולת פיברומיאלגיה עברו כמעט 3 שנים נוראיות של כאבים בלתי פוסקים, בעיות שינה קשות, איסנפור בדיקות ותשישות שלא נגמרת. לאחר שקיבלה אינספור תרופות, שאמנם עזרו תחילה אך גרמו לתופעות לוואי נוראיות, החליטה סיון לחפש אחר פתרון אחר אשר במהלכו נחשפה לקנאביס הרפואי ששינה את חייה באופן כמעט מיידי.

סיון היא אשה צעירה בת 34 אשר מטופלת בקנאביס רפואי מספטמבר 2015 בעקבות מחלת הפיברומיאלגיה אשר התפרצה אצלה לפני מספר שנים. היא מספרת שעד שאובחנה כחולת פיברומיאלגיה סבלה במשך שנים ארוכות מכאבי תופת בכל גופה, נדודי שינה, תשישות בלתי פוסקת ועקב כך נאלצה לעזוב את מקום עבודתה ולהפוך למובטלת. 

היא מספרת שלאחר איסנפור בדיקות שעברה בבתי חולים שונים ברחבי הארץ, אובחנה סוף סוף באופן רשמי כחולת פיברומיאלגיה והחלה טיפול תרופתי כבד בתרופות כמו ‘ליריקה’, ‘סימבלטה’ ו’טרמדקס’ שתחילה אכן עזרו לכאביה ושיפרו את מצבה הרפואי, אך כאשר הגיעה למינון המקסימלי של התרופות, הן הפסיקו להשפיע לחלוטין והתחילו לגרום לתופעות לוואי קשות מאוד.

קנאביס רפואי - תרופה מהטבע
קנאביס רפואי: כבר מזמן לא סמים.

לאחר שתרופות המרשם שקיבלה הפסיקו להשפיע, החליטה סיון לצאת ולחפש אחר פתרון אחר שישיב לה את השליטה בחייה. היא הגיעה למרפאת כאב בבית החולים ‘הדסה’, בה פגשה רופא שהמליץ לה על קנאביס רפואי. לאחר אינספור בקשות, ערעורים ותחנונים, אושרה בקשתה ומאז איכות חייה בעלייה מתמדת.

סיון הסכימה להתראיין במסגרת פרויקט התרופה הירוקה של קאנה ולשתף אותנו בסיפור שלה שכולל המון כאב ודרך מתישה אך מנגד הסתיים בקבלת רישיון לקנאביס רפואי שהחזיר לה בחזרה את חייה.

1. מהי ההתוויה בגינה את מטופלת בקנאביס רפואי?

“אני מטופלת בקנאביס רפואי בעקבות מחלת הפיברומיאלגיה אשר התפרצה אצלי לפני כ-5 שנים. אמנם לקח המון זמן עד שאובחנתי רשמית כחולת פיברומיאלגיה, אך בסופו של דבר בעזרת רופא אחד מדהים שלשם שינוי ידע מה לעשות ואילו בדיקות אני צריכה לעבור אובחנתי באופן רשמי כחולת פיברומיאלגיה”.

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“אני חייבת לציין שלפני שקיבלתי את הרישיון ולפני שהרופא במרפאת הכאב המליץ לי על אופציה של טיפול בקנאביס רפואי, לא היה לי שום מושג על קנאביס מעבר לזה שמדובר בסם כלשהוא. היה לי מאוד קשה לקבל את ההמלצה של הרופא כיוון שאני אמא לילדים ולא ידעתי כיצד אני הולכת לספר להם ולהסביר להם שאני מתחילה לצרוך סמים”.

“אחרי שכל תרופות המרשם שלקחתי הגיעו למינון המקסימלי שאני יכולה לקחת, הן פשוט הפסיקו להשפיע עלי והתחילו לדרדר את מצבי עוד יותר. חשוב לציין כי עד שהגעתי למינון המקסימלי התרופות אכן עזרו לי. תופעות הלוואי שחוויתי לאחר שהגעתי למינון המקסימלי היו פשוט נוראיות והן באו לידי ביטוי בנדודי שינה קשים מאוד, מצב רוח ירוד ולא יציב, כאבי תופת שלא הכרתי מעולם, אובדן מוחלט של התאבון וכמובן כתוצאה מכך ירידה דרסטית במשקל”.

“ערב אחד כאשר הייתי בהתקף מטורף של כאבים שבא לידי ביטוי בהמון בכי וכעס, הבנתי שאין לי שום ברירה אלא להלחם ולחפש אחר פתרון אחר שישיב לי את החיים. הבנתי שאני חייבת להמשיך לחיות ולתפקד, ולא רק בשביל עצמי אלא בשביל הילדים שלי בעיקר. עברתי מרופא לרופא והתחננתי לפתרון אך הופתעתי לגלות שכל הרופאים יושבים מולי חסרי אונים ולא יודעים מה לומר לי”.

תרופות מרשם מול קנאביס רפואי
תרופות מרשם וקנאביס רפואי – לכולנו ברור מהם הסמים האמיתיים

“בעקבות המצלמה של חברה טובה הגעתי באיזשהו שלב למרפאת הכאב בהדסה, שם פגשתי ברופא מדהים שהמליץ לי על אופציה של קנאביס רפואי. הוא הסביר לי שאני זכאית לקבל את הרישיון ונתן לי המון חומר לקרוא על הנושא. לאחר שהתעמקתי בנושא, חקרתי מעט ולמדתי אותו החלטתי ללכת על זה”.

3. תארי את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים 

“הדרך שעברתי את לקבלת הרישיון מהשנייה שהחלטתי ללכת על האופציה הזאת הייתה מתישה וקשה מאוד. נאלצתי להעביר למשרד הבריאות איסנפור מסמכים והצהרות שאבדו להם בדרך ולכן מצאתי את עצמי שולחת את אותם מסמכים שוב ושוב. בערך שלושה חודשים רדפתי אחרי משרד הבריאות בתחנונים לקבל תשובה האם כל המסמכים התקבלו. כאשר סוף סוף קיבלתי את התשובה שכל המסמכים אכן התקבלו, קיבלתי מכתב ובו הייתה תשובה שלילית”.

“הגעתי לרופא הממליץ שנית ויחד איתו ניסחנו בקשה נוספת. הרופא פירט את כל ההסטוריה הרפואית שלי ושלח את הבקשה שנית בצירוף הסבר מפורט בו היה רשום שכל התרופות מרשם הגיעו למיצוי תרופתי ולמינון המקסימלי שאני יכולה לקחת. חיכיתי מספר חודשים לתשובה ובסופם קיבלתי שנית סירוב נוסף. כאשר צלצלתי למשרד הבריאות על מנת לבקש הסבר, הועברתי מנציג לנציג באופן מתיש ומחפיר ובסופו של דבר לא קיבלתי שום תשובה והסבר הגיוני”.

“החלטתי להגיש ערעור לאחר שהבקשה נדחתה בפעם השנייה. להפתעתי הרבה לאחר שהוגש הערעור קיבלתי לאחר כ-20 יום תשובה חיובית שהרשיון שלי אושר. מצד אחד שמחתי כי סוף סוף קיבלתי תרופה אך מנגד התאכזבתי לגלות שככה משרד הבריאות מתייחס לחולים במדינה שלנו”.

4. תארי את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“למרות שאני מטופלת כבר כמעט 4 שנים בקנאביס רפואי, אני עדיין מופתעת בכל יום מחדש מהשיפור המדהים באורח החיים שלי. הקנאביס החזיר לי את החיים במלוא מובן המילה. אמנם אני עדיין לא יכולה לעבוד במשרה מלאה, אך אני מצליחה להחזיק חצי משרה בכבוד. חזרתי להיות האמא שאני רוצה להיות לילדים שלי והפסקתי להיות נטל על כל הסובבים אותי”.

“השיפור המשמעותי ביותר באורח החיים שלי היא השינה. חזרתי לישון כמו בן אדם וכתוצאה מכך המצב הנפשי שלי התייצב והגוף שלי הפסיק להיות תשוש. במידה ותוקף אותי התקף של כאב, אני מדליקה את הג’וינט שלי, לוקחת מספר שאיפות טובות והכאבים נעלמים כמו קסם. מלבד ההקלה בכאבים והשינה הטובה, חזרתי לאכול כמו שצריך ועליתי חזרה למשקל תקין”.

“מלבד ההיבט הפיזי, המצב רוח שלי והמצב הנפשי שלי השתפרו וחזרתי להיות האשה השמחה, החייכנית והשאפתנית שתמיד הייתי. חזרתי לעבוד, חזרתי לבלות עם חברות וחזרתי להיות אמא טובה יותר לילדים שלי. תמיד הטריד אותי שהילדים שלי צריכים לדאוג לי, זה לא אמור להיות כך, ההורים צריכים לטפל בילדים ולא להיפך”.

5. האם את מטופלת בקנאביס בלבד, או נוטלת תרופות נוספות במקביל?

“אני לא נוטלת שום תרופה במקביל לקנאביס. אני תמיד דואגת שיהיה לי מספיק קנאביס בבית ומספיק זנים שונים שפותרים לי את כל הבעיות שצצות. תרופות המרשם עשו לי טראומה נוראית וכיום אני בקושי מוצאת את עצמי נכנסת לבית מרקחת”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“סבלנות, סבלנות ועוד פעם סבלנות. אני מאוד אוהבת את המדינה שלנו אך מנגד אני חייבת להודות שהמערכת שנקראית ‘משרד הבריאות’ פשוט רקובה מהיסוד. בחיים לא חשבתי שיכול להיות יחס כה מחפיר ומזלזל לאנשים חולים”.

“לצערי כל אדם שניגש לתהליך קבלת הרישיון צריך להכין את עצמו נפשית לדרך ארוכה ומתישה. חשוב מאוד לקרוא לפני על ההתוויה הספציפית שלכם, להבין טוב מה נדרש מכם וכמובן למצוא רופא תומך שיעזור לכם במהלך הדרך”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“אני תמיד נוהגת להסתובב עם הרישיון שלי ואני מתייחסת לקנאביס שלי כתרופה לכל דבר. אני אף פעם לא צורכת את הקנאביס למטרות פנאי ובחיים לא מעבירה אותו לאף אדם אחר – בדיוק כפי שצריך לעשות עם תרופה ולכן אני לא חוששת מהמשטרה. פעמיים עצר אותי שוטר ברחוב כשעישנתי וביקש לבדוק את הרישיון שלי, אך מיד הצגתי לו את הרישיון והוא המשיך לדרכו”.

8. איפה את חושבת שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“הדבר שמפחיד אותי יותר מכל במחשבה הזאת היא המחשבה על הילדים שלי. במשך כשנתיים לא יכולתי לדאוג לילדים שלי כלל והם נאלצו לגדול עם המשפחה המורחבת כי אני פשוט לא הייתי מסוגלת לטפל בהם. זאת הנקודה הכי רגישה וכואבת בחיים שלי וזהו הדבר היחיד שאני מפחדת עליו במידה ויקרה משהו לרישיון שלי”.

“כמובן שמבחינת המצב הפיזי שלי – ככל הנראה שהייתי במצב נוראי אילולא הרישיון. הייתי ממשיכה לסבול מכאבים מטורפים, הייתי ממשיכה לבכות יום וליל וככל הנראה שבסופו של דבר הייתי משתגעת”.

9. מה את חושבת על גידול קנאביס ביתי, והאם את חושבת להתחיל לגדל בעצמך?

“אני חושבת שגידול קנאביס ביתי זאת אופציה פשוט מופלאה. הטבע דאג לנו לתרופת קסם מופלאה ומי שאוסר עליה הוא לא פחות מפושע. ברור לי לחלוטין האינטרסים הכלכליים שבגינם גידול ביתי הוא אסור על פי חוק וכמובן שאני לעולם לא אסכן את הרישיון שלי ולעולם לא אגדל קנאביס בבית”.

גידול קנאביס ביתי
גידול קנאביס ביתי: מייצרים את התרופה בבית

“באופן עקרוני, זאת אופציה מדהימה לדעתי. כיום ישנם אינספור אנשים חולים שנלחמים על התרופה שלהם בדם, יזע ודמעות וסובלים מחוסר במינון ומאיכות ירודה של התרופה שלהם. אופציה של קנאביס ביתי היא אופציה מדהימה שיכולה להוות פתרון אידיאלי לאנשים כאלה. גם אם מישהו אינו יודע להתעסק עם זה לבד, ישנם בתחום הזה המון אנשים מופלאים שרוצים לעזור אך לצערי כל עוד החוק לא ישתנה המון אנשים יפחדו לעשות זאת כיוון שמדובר בעבירה פלילית”.

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“למרות שבאופן עקרוני אני בעד לגליזציה, חשוב לציין כי אני בעד שעניין הקנאביס יהיה מפוקח. איני חושבת שצריכת קנאביס זוהי פעולה שמתאימה לכל גיל אך מנגד מדובר במשהו עם הרבה פחות נזקים מוכחים מאשר סיגריות ואלכוהול שנמכרים היום לכל דורש. אני לקחתי החלטה כאמא והחלטתי לחשוף את הילדים שלי לקנאביס בעצמי. אני יושבת איתם ומסבירה להם כל מה שאני יודעת אך מנגד עדיין אוסרת עליהם לעשן כי לדעתי הם עדיין לא בגיל”.

“בשנייה שהתחום יהיה פתוח, חוקי ותיהיה אופציה של הסברה על התחום, אוטומטית הנושא יהפוך לפחות אטרקטיבי בקרב הרבה מאוד אנשים. אנשים רוצים מה שאסור וזאת לא סתם קלישאה. מנגד, כל אדם בוגר שרואה בקנאביס איזשהי עזרה רשאי להחליט על עצמו ולפקח על עצמו. אין שום סיבה לאסור על קנאביס ועל אחת כמה וכמה להגדיר צריכת קנאביס כעבירה פלילית”.

סיפורה של סיון פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.

 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות