ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

חברת ‘טוגדר’ שוקלת לעבור לגדל קנאביס בגרמניה בגלל ביטול הייצוא

שתפו את החברים

  ביטול רפורמת הייצוא עליה הודיעה הממשלה מראה אותות ראשונים בשוק: חברת ‘טוגדר’, שהייתה עתידה להיות אחת החברות הראשונות שיקימו מערך גידול קנאביס נרחב בישראל, הודיעה כי היא בוחנת את האפשרות להעביר את פעילותה לגרמניה. העברת הפעילות נובעת מכך שללא…

 

ביטול רפורמת הייצוא עליה הודיעה הממשלה מראה אותות ראשונים בשוק: חברת ‘טוגדר’, שהייתה עתידה להיות אחת החברות הראשונות שיקימו מערך גידול קנאביס נרחב בישראל, הודיעה כי היא בוחנת את האפשרות להעביר את פעילותה לגרמניה. העברת הפעילות נובעת מכך שללא פוטנציאל הייצוא, שווי הפעילות בשוק הישראלי היא נמוכה מכדי להצדיק את הקמתו של מערך חקלאי רחב היקף.

 

חברת ‘טוגדר גרופ‘ (Together Group) הישראלית, שהנה חברת נדל”ן שנכנסה בשנה האחרונה לתחום הקנאביס, מדווחת כעת כי ייתכן שתוכניות הפיתוח שלה יעברו לגרמניה, זאת בשל הקפאתה (וכנראה ביטולה) של רפורמת הייצוא, עליה הודיע ראש הממשלה השבוע.

במסגרת כניסתה של ‘טוגדר’ לשוק הקנאביס, היא הודיעה על רכישתה של חברה ישראלית, המחזיקה כיום באישורים לגידול, ריבוי וייצור של קנאביס, תמורת השקעה ראשונית של 3 מיליון שקל.

ייצוא ישראלי לחו”ל – כנראה חלום רחוק

תוכנית הפיתוח הראשונית שהציגה החברה, אותה פיתחה חברת הבת שרכשה ‘טוגדר’ עם מספר משקיעים בשוק הקנאביס הישראלי במשך החודשים האחרונים, כללה בניית מתקן חקלאי רחב ממדים, מפעל לפיתוח וייצור תרופות מבוססות קנאביס, וכן תחילת גידול מיידי בשני שטחים חקלאיים בגודל כולל של 45 דונם.

בעקבות הודעת הרכישה ופרסום תוכנית הכניסה לשוק הקנאביס הישראלי, שהתבססה על ההנחה כי הממשלה תתיר יצוא קנאביס לחו”ל ותגרום לעליה חדה בפוטנציאל הרווח של הפעילות בשוק, עלתה מנייתה (462010) של ‘טוגדר’ בשיעור לא מבוטל, שצמח עוד יותר כאשר היא הודיעה גם על הסכם סחר של מוצרי קנאביס רפואי שחתמה עם חברה גרמנית. אך כעת, בא המהפך.

 

ירידה של 27% ביום אחד – ומעבר אפשרי לגרמניה

 

בעקבות הודעת הממשלה לפיה נכון לשלב זה נדחה ייצוא הקנאביס עד למועד לא ידוע, תכניות הפיתוח של חברות רבות כמו ‘טוגדר’, שעסקו בשנתיים האחרונות בפיתוח עסקי לקראת רפורמת הקנאביס הרפואי של ליצמן, נתקלו כעת במחסום משמעותי.

חסימת אישור הייצוא, שאמנם היה צפוי להתחיל רק ב-2019 אבל לעבור רשמית בחוק כבר השנה, גרמה לכך שמניית ‘טוגדר’ חוותה ירידה של 27% ביום שלאחר ההודעה. ירידה שהמשיכה עד היום בבוקר.

מניית 'טוגדר' - ירידה של גרף מציג 27% ביום בעקבות ביטול הייצוא
מניית ‘טוגדר’ – ירידה של 27% ביום בעקבות ביטול הייצוא | מקור: TheMarker

הירידה בערך המנייה נובעת משני גורמים עיקריים: חסימת אפשרות הייצוא, שמצמצמת את צפי היקף הפעילות של החברה בשנה הקרובה, וכן הסיכוי לאבד את החוזה הראשוני שנחתם מול החברה הגרמנית, שאמורה לשווק את המוצרים לשווקים באירופה, ארה”ב וקנדה.

בצל הצטמקות הפוטנציאל הנוכחי של פעילותה בישראל, בוחנת ‘טוגדר’ את האפשרויות לגידול הקנאביס וייצור התמציות והמוצרים הרפואיים בגרמניה, מתוך כוונה להחל את השיווק והמכירה שלהם מחוץ לישראל, לפחות עד לקבלת ההיתרים הדרושים לייצוא מוצרי קנאביס רפואי שיהיו מיוצרים בישראל עצמה.

בהצהרת החברה שסופקה לרשות לניירות ערך, לא נמסר כי חתימת הסכם עם החברה הגרמנית יבטל את הפעילות הצפויה בישראל, אלא נאמר כי הדבר יתבצע במקביל להמתנה להיתרי הייצוא. בפועל, תחילת פעילות מסחרית רחבת היקף מחוץ לישראל, לכל הפחות תעכב, ואולי אף תמנע מחברות לפתח פעילות בשוק הקנאביס הישראלי, עקב שיקולי עלות/תועלת.

קנאביס רפואי ישראלי
קנאביס רפואי כחול לבן – השווי העולמי הולך ויורד

טרם נחשפו פרטים מלאים אודות המגעים שמנהלת חברת ‘טוגדר’ עם החברה הגרמנית, אך באם ייחתם הסכם שיעביר את פעילות הגידול והייצור לגרמניה, צפוי הדבר לעורר תקדים שלילי מאד בשוק הקנאביס הרפואי שנמצא גם כך על קוצים: חברת קנאביס ישראלית עתידית, כזו שכבר קיבלה אישורים ראשוניים ממשרד הבריאות, שעוברת לגדל בחו”ל.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות