ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס מייחורים.

שיטות וטיפים לגידול קנאביס מייחורים

שתפו את החברים

לגידול בעזרת ייחורים יש כמה יתרונות על פני גידול מזרעים. הגנטיקה של ייחורים זהה לצמח האם ממנו הם נחתכו, מה שמאפשר לבחור את הצמח הטוב ביותר ולדאוג ליבול אחיד ואיכותי מבחינת מין, חומרים פעילים וצורת צמח. במאמר זה נדבר על…

לגידול בעזרת ייחורים יש כמה יתרונות על פני גידול מזרעים. הגנטיקה של ייחורים זהה לצמח האם ממנו הם נחתכו, מה שמאפשר לבחור את הצמח הטוב ביותר ולדאוג ליבול אחיד ואיכותי מבחינת מין, חומרים פעילים וצורת צמח. במאמר זה נדבר על שיטות וטיפים לגידול קנאביס מייחורים.

טיפול מוקדם בגידולי פנים

בדומה לזרעים, ייחורים לא יתמודדו טוב עם אור חזק ובהיר מדי על ההתחלה. האופציה הטובה ביותר היא להתחיל עם תאורה חלשה יותר כמו CFL לבן ורק אז לעבור לתאורה חזקה יותר. במקרה זה צריך לשמור את התאורה במרחק 20-30 ס”מ מהצמח. כאשר משתמשים בתאורה חזקה כמו HPS או MH מההתחלה צריך לשמור על מרחק של 70 ס”מ.

הטמפרטורה צריכה להיות בערך 23 מעלות אבל חשוב לזכור שגופי התאורה גם מחממים אז צריך לדאוג גם לאוורור טוב של הסט אפ. לחות היא עוד גורם מפתח בגידול ייחורים. בשלב הראשון הייחורים עדיין לא הצמיחו מספיק שורשים וחשוב להשקות את הצמח דרך העלים על ידי ריסוס עלוותי. אחרי כעשרה ימים הייחורים מצמיחים שורשים ואפשר להפסיק בהדרגתיות את ליחוח העלים ולהרגיל את הצמח לתנאי לחות רגילים

ייחורים בגידול חוץ

ישנם כמה הבדלים בן גידול חוץ לפנים. במידה ובחרתם בגידול חוץ כדאי להתחיל כמה שבועות מאוחר יותר ממה שאתם מתחילים בדרך כלל. ייחורים הם צמח בשלב יותר מתקדם מאשר זרע, וזקוק לכמות אור שונה בהתחלה. בתחילת האביב שעות האור עדיין קצרות מה שיכול לגרום לפריחה מוקדמת.

לרוב מתחילים את הגידול באפריל, בשימוש בייחורים עדיף לחכות לפחות עד אמצע מאי. בנוסף צריך להתחשב בטמפרטורה. הטמפרטורה האידיאלית היא 22 מעלות לפחות בשעות היום, ו-18 מעלות בשעות הלילה. הצמחים עדיין בשלב מאוד רגיש וקריטי.

התפתחות

ייחור, בניגוד לזרע, זה צמח שטכנית כמעט וסיים את שלב הגדילה שלו, ולאחר שהם פיתחו מערכת שורשים בריאה אפשר כבר להכניס אותם לפריחה. באופן עקרוני אנחנו לא ממליצים על זה וכדאי לעשות את זה רק אם רוצים לשמור על צמחים קטנים בגלל מחסור במקום או בשביל גידול SoG. אם קצב הגדילה שלהם מהיר, הם יכולים להגיע לסיום הגדילה ולהתחיל פריחה תוך שלושה שבועות.

אם אתם מעוניינים בניצול מקסימלי של הצמח יש כמה שיטות שונות לעשות זאת בגידול ייחורים.

אימון בלחץ נמוך (LST): בגלל שייחורים הם טכנית צמחים בוגרים, הם יגיבו טוב מאוד לאימון, וזה מאפשר להתחיל איתם באותו שלב, ואף מוקדם יותר ממה שהייתם מתחילים עם גידול מזרעים.

קיטום (יישור ראש): כאשר משתמשים בטכניקה זו על ייחורים, בניגוד לגידול מזרעים, הצמח יהיה לא סימטרי. על מנת ליצור צמח סימטרי מייחורים לא סימטרים צריך לאזן את הדומיננטיות של הענפים הגבוהים מאותה הסתעפות. אפשר לעשות את זה בעזרת קומבינציה של  כמה טכניקות: גיזום, עיקום וצביטת הענף. תתחילו עם נקודה בענף שיש בו שתי נקודות גדילה. כדי לאזן את הענף הדומיננטי, צריך לצבוט ולעקם את הענף הגבוה למטה ככה שיהיה באותו גובה של הענף הנמוך. זה יאזן את כמות החומרים המזינים ואת השקעת האנרגיה בין שני הענפים. ברגע שהצמח מאוזן הענפים הנוספים יגדלו גם הם מאוזנים יותר. אם הענף הגבוה יותר גם עבה יותר המשיכו בתהליך עד שהם משתווים.

טיפים נוספים

היתרון הגדול של שימוש בייחורים על פני זרעים הוא האחידות. המטען הגנטי של הייחורים זהה לצמח שממנו נלקחו, ולכן היבולים שיתקבלו יהיו אחידים וטובים ללא הפתעות. חשוב מאוד לא לשכוח לחתוך ייחורים חדשים בכל יבול. עדיף לחתוך יותר מאשר כמה שאתם באמת צריכים, ככה תוכלו לבחור את הטובים ביותר בשביל היבולים הבאים.

בעת המעבר לשלב הפריחה אתם רוצים שכל האנרגיה של הצמח תנותב לצמרת. הדרך לעשות את זה היא לגזום  את הענפים התחתונים. השלב הזה הוא גם השלב האידיאלי לקצור את הייחורים שלכם.

אופציה נוספת לגידול ייחורים היא להשאיר צמח אחד או שניים במצב תמידי של גדילה (צמחי אם). עושים את זה באמצעות הדלקת נורות הגידול לפחות 18 שעות ביממה וגיזום על מנת שצמח האם לא תגדל יתר על המידה. במקרה זה תוכלו לקחת ייחורים מכל נקודה בצמח, אפילו מהצמרת.

מהרגע שהייחורים הצמיחו שורשים הם יגדלו בדיוק כמו צמח מזרעים, רק מהר יותר. חוץ מחוסר הסימטריה הם יראו בדיוק אותו הדבר.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות