ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
פשיטת ענק נגד 'טלגראס' - 42 עצורים וביניהם עמוס סילבר

פשיטת ענק נגד ‘טלגראס’ – 42 עצורים וביניהם עמוס סילבר

שתפו את החברים

המשטרה הודיעה הבוקר על מהלך יזום שביצעו יחידת ‘להב 433’ ומספר יחידות נוספות נגד רשת ‘טלגראס’, שהוביל למעצרם של 42 אנשים החשודים בהיותם מנהלים בכירים ברשת וביניהם גם ראש הרשת עמוס סילבר שנעצר באוקראינה. מעצרם של כל החשודים יוארך היום…

המשטרה הודיעה הבוקר על מהלך יזום שביצעו יחידת ‘להב 433’ ומספר יחידות נוספות נגד רשת ‘טלגראס’, שהוביל למעצרם של 42 אנשים החשודים בהיותם מנהלים בכירים ברשת וביניהם גם ראש הרשת עמוס סילבר שנעצר באוקראינה. מעצרם של כל החשודים יוארך היום ככל הנראה, וכעת תיפתח נגדם חקירה גלויה. הסוף של טלגראס או סתם מכשול רגיל בדרך?

רשת ‘טלגראס’ שנוסדה לפני מספר שנים על ידי עמוס סילבר, אז פעיל לגליזציה שעמד מאחורי אירוע ‘ליל הבאנגים’ הראשון, הפכה מאז לרשת הגדולה ביותר בישראל של סחר מקוון בקנאביס ולמודל שלפיו נוסדו כמה וכמה קבוצות דומות.

למרות שעד כה היה נראה שפעילותה של הרשת נמצאת בתהליך מתמיד של צמיחה והתרחבות, גם בשטח וגם במישור האינטרנטי, התרחש היום אירוע משמעותי שלדברי רבים מסמל את סוף התקופה, אם לא יותר מכך.

טלגראס סופגת מכה – 42 עצורים כולל עמוס סילבר

בתום חקירה סמויה שנוהלה במשך שנה וחצי על יחידות להב 433 וימ”ר צפון של משטרת ישראל, כך לפי פרטים שפורסמו הבוקר על ידי דוברות המשטרה, התבצע הבוקר (ג’) גל מעצרים משמעותי של 42 מנהלים בכירים ברשת ‘טלגראס’, ביניהם גם עמוס סילבר בעצמו, שנעצר על אדמת אוקראינה.

מעצרו של עמוס סילבר התבצע ככל הנראה על ידי כוחות משטרה מיוחדים באוקראינה, למרות שעד כה כבר רצות שמועות רבות ברשת בנוגע למעצר המשונה של מי שעד לאחרונה חי בארה”ב באופן קבוע. השמועות נוגעות בין היתר למעורבות של משטרת ישראל ול”מלכודת” שלה שגרמה לסילבר להגיע מלכתחילה לאוקראינה, אך אף גורם רשמי במשטרה לא אישר או הכחיש אותן עד כה.

פשיטת ענק נגד 'טלגראס' - 42 עצורים וביניהם עמוס סילבר
בכירי ‘טלגראס’ (‘ארגון פשיעה 420’) שנעצרו, לפי תפקידים | מקור: משטרת ישראל

לצד 41 המנהלים שנעצרו בישראל, מסתמן כי המבצע המשטרתי נגד ‘טלגראס’ היה רחב היקף וכלל גם שיתוף פעולה עם כוחות שיטור ואכיפה בכירים בארה”ב, גרמניה ואוקראינה – ובכל המדינות הללו נעצרו היום אנשים החשודים בהיותם בעלי תפקידים בכירים ברשת.

לצד המעצרים, במהלך היום בוצעו גם עשרות חיפושים שבמהלכם נתפסו סכומי כסף גדולים, סמים מסוגים שונים (בעיקר קוקאין ו-MDMA) וכן מכשירי טלפון ניידים ששימשו את בכירי הארגון לניהול פעילותו.

המשטרה מייחסת לכל החשודים שנעצרו (על אדמת ישראל) עבירות בתחומים של ניהול ומימון ארגון פשיעה, הלבנת הון ועבירות מס שונות, כאשר חלק מהם צפוים להיות חשודים גם בעבירות של סחר בסמים. המשטרה הודיעה כי היא תבקש להאריך את מעצרם של כל החשודים בבתי משפט השלום בראשון לציון ובנצרת, וככל הנראה בית המשפט יתיר הארכות מעצר אלו באופן ראשוני.

אחד הנושאים העיקריים שהודגשו בהודעות המשטרה השונות לתקשורת הוא נושא הסחר לקטינים, שלכאורה מעודד על ידי בכירים כאלה ואחרים ברשת ‘טלגראס’, והביא את המשטרה לפעול נמרצות לחיסולו.

השקעות קנאביס בשוק ההון - הירידה שלפני הלגליזציה
המיליונים זורמים, והמשטרה מתעוררת

כמו כן, נושא חשוב לא פחות שגרר את פעילות האכיפה הענפה הוא העיסוק בסכומי כסף גדולים (מאות מיליוני שקלים בשנה לפי הערכת המשטרה) שאינם מחויבים במס ולמעשה “נגנבים” מקופת המדינה. זאת הסיבה בגינה שלל יחידות מטעם רשות המיסים לקחו חלק במהלך ויובילו מעתה גם את הליכי החקירה נגד החשודים שנעצרו.

“כחלק ממחויבותה של משטרת ישראל לשלום וביטחון הציבור, המשטרה תמשיך להפעיל מגוון אמצעים ויכולות מבצעיות ומודיעיניות במטרה לחשוף ולאכוף בשיתוף גורמי אכיפה ברחבי העולם תופעות פשיעה חמורה ומאורגנת במרחב הסייבר ומחוצה לו, לאפשר שגרת חיים תקינה ובטוחה לאזרחים שומרי החוק ולמצות את הדין עם העבריינים”, כתבה דוברות המשטרה לסיכום.

הליכי החקירה שצפויים להיפתח כעת נגד מרבית או כל העצורים, יהיו ככל הנראה ארוכים ומורכבים בשל העובדה שמרבית הפעילות נעשתה בפלטפורמה נסתרת. ייתכן כי בדיוק כמו בפעם הקודמת זה ייגמר כמעט בחזרה מהירה לשגרה, ואולי דווקא הפעם זה באמת הסוף של ‘טלגראס’.

כך או כך, הסחר המקוון שיצרה רשת ‘טלגראס’ בישראל חי ובועט דרך מאות קבוצות פרטיות, ארגונים דומים וסוחרים בודדים שקלטו את הפטנט ומשתמשים בו עבור עצמם, שלא לדבר על קבוצות ‘טלגראס’ שרק שינו את שמן והמשיכו לפעול כרגיל. למשטרה אין סיכוי למגר תופעה שהיא חלק מהמציאות מאז ומתמיד, ומרבית הצרכנים כבר מצאו כיוון חדש מאז הבוקר.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. ריאלי |

    אני באמת לא מצליח להבין על מה הוא נעצר,
    מלבד ייצור פלטפורמה אינטרנטית חוקית ורווח אישי שלא דווח למס הכנסה, אין באמת סיכוי שיואשם במשהו פלילי.
    הוא לא סחר בקנאביס, ולא הדיח לשימוש בקנאביס.
    הביע דעות לגיטימיות .

    ברגע שהמשטרה עושה הרבה רעש סביב הנושא, אני מבין ש”אין כלום כי לא היה כלום!”

    1. דורון |

      העלמת מס הינה עבירה פלילית.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות