ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
שינוי באופק? ממשל טראמפ מבקש מהציבור דעה לגבי לגליזציה

שינוי באופק? ממשל טראמפ מבקש מהציבור דעה לגבי לגליזציה

שתפו את החברים

הממשל הפדרלי בארה”ב מתכונן בימים אלה לקראת הכנת דו”ח סיכום בנושא לגליזציה ושינוי מדיניות הקנאביס העולמית, שיוגש לארגון הבריאות העולמי של האו”ם בחודש הבא. כחלק ממאמצי ניסוח המסמך, מבקשת הממשלה האמריקאית מהציבור כולו לחוות דעה לגבי יישום של לגליזציה או…

הממשל הפדרלי בארה”ב מתכונן בימים אלה לקראת הכנת דו”ח סיכום בנושא לגליזציה ושינוי מדיניות הקנאביס העולמית, שיוגש לארגון הבריאות העולמי של האו”ם בחודש הבא. כחלק ממאמצי ניסוח המסמך, מבקשת הממשלה האמריקאית מהציבור כולו לחוות דעה לגבי יישום של לגליזציה או מדיניות קנאביס מתירנית אחרת, בדרך לשינוי אפשרי בחוקי הסמים הבין-לאומיים.

ארצות הברית תפסה כבר מזמן את המקום השלישי אחרי קנדה ואורוגוואי ברשימת האומות שמתקרבות ללגליזציה מלאה של קנאביס, והשבוע מתקדם הממשל האמריקאי צעד נוסף בדרך למטרה המבורכת.

בשבוע שעבר פרסם מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), האחראי בין היתר על פיקוח וסיווג סמים וחומרים מסוכנים, מכתב לציבור המפרט רשימה של חומרים כאלו (לפי הגדרתם בפקודת הסמים) אשר סיווגם מחדש עומד על הפרק.

מזרע לפרח - מחזור הגידול של צמח הקנאביס
מזרע לפרח – ככה לא נראה סם מסוכן

המכתב פורסם במסגרת הכנות שעושה הממשל האמריקאי לקראת הכנס השנתי של ארגון הבריאות העולמי (WHO), בו ידונו נציגים מאומות רבות בעולם אודות הסכנות והיתרונות של שינוי במעמדם החוקי של חומרים אלו, וביניהם בעיקר של צמח הקנאביס ותוצרים המופקים ממנו.

אחת המטרות המרכזיות שצפויות להיות מושגות בכנס היא העלאת המודעות לגבי יתרונות הלגליזציה וההשפעות החיוביות שיש לה על הכלכלה, החברה, הרווחה והרפואה הציבורית, לקראת שינוי אפשרי קרוב במדיניות האכיפה העולמית נגד הצמח ותוצריו.

עם זאת, המטרה העיקרית של הפנייה שניסח ה-FDA לציבור היא לגבש דעה מוצקה לגבי היתרונות הרפואיים של צמח הקנאביס, וכיצד זמינותם לציבור יכולה להשתנות לטובה או לרעה בעקבות מהלכי חקיקה בעד או נגד קנאביס.

מספרים לטראמפ – למה אתם רוצים קנאביס?

במסגרת הפנייה לציבור, קוראים בכירי הממשל והמנהל לאזרחים שהנם בעלי ידע, עניין או אינטרס כלכלי, להביע את דעתם בצורה מפורטת ולטעון בזכות או בחובת שינוי הסטטוס הפדרלי של הקנאביס ושל תרופות נוספות לשיכוך כאבים, ביניהן גם ‘Fentanyl’ ו’Tramadol’.

חוות הדעת שייאספו, כך לפי הצהרה שפרסם הממשל במסגרת ההודעה על איסוף הנתונים, ישמשו לניסוח העמדה הרשמית של הממשל האמריקאי לגבי שינוי במדיניות העולמית כלפי קנאביס ותרופות המרשם המצוינות במסמך המלא.

החל מהיום, תיבת הפניות של מנהל המזון והתרופות פתוחה לקבלת חוות דעת אזרחיות לתקופה של 18 ימים בלבד (עד לתאיך ה-31 באוקטובר), בסיומם יתחיל ניתוח הנתונים וגיבוש ההמלצה אשר במהלכו לא יתקבלו חוות דעת נוספות.

במידה ותגובש המלצה למדיניות חיובית ומתירנית, כמו זו שגובשה בקנדה בשנה שעברה, ייתכן מאד כי היא תשפיע על התקדמות מהלכי הלגליזציה בארה”ב ובעיקר על ההתפתחות הלאומית של הטיפול בקנאביס רפואי, שצפוי להפוך לנגיש הרבה יותר ואפילו לקבל סטטוס של תרופה גנרית לטיפול בסימפטומים.

לעיונכם – המכתב המלא של ה-FDA

מעוניינים גם אתם לספר לטראמפ למה אתם רוצים לגליזציה או קנאביס רפואי חופשי? – מלאו את הטופס באתר הממשל האמריקאי וצרפו אליו את כל המידע שברשותכם.

מילוי הפנייה אפשרי גם בעותק קשיח, שצריך להישלח בפקס ל-FDA, אך סביר להניח שעותקים קשיחים יתקבלו רק לאחר סיום קליטת הפניות האלקטרוניות, ולכן לא בטוח שכולן יקבלו יחס אמיתי.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות