ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קונגרס ארה"ב - מריחואנה יוצאי צבא

העולם ירוויח: הקונגרס ידרוש לחקור טיפול במריחואנה

שתפו את החברים

בעוד שאצלנו בישראל יוצאי צבא שסובלים מפוסט טראומה נאלצים להתחנן לטיפול בקנאביס, הידידה הטובה ארה”ב עושה צעדים נוספים מהם אנחנו יכולים לקצור פירות. עם הביקורת הגוברת על משככי כאבים ונוגדי דיכאון, המהלך הזה יכול לקדם את המעבר לטיפול שפוי באמצעות…

בעוד שאצלנו בישראל יוצאי צבא שסובלים מפוסט טראומה נאלצים להתחנן לטיפול בקנאביס, הידידה הטובה ארה”ב עושה צעדים נוספים מהם אנחנו יכולים לקצור פירות. עם הביקורת הגוברת על משככי כאבים ונוגדי דיכאון, המהלך הזה יכול לקדם את המעבר לטיפול שפוי באמצעות הצמח.

בתגובה לדרישה הגוברת בקרב משוחררי הצבא האמריקאי וארגונים של חיילים משוחררים בארצות הברית ממחלקת המדינה האחראית על בריאותם של המשוחררים לבחון טיפול בקנאביס, הצעת חוק חדשה שעלתה בפני הקונגרס מטילה על המחלקה לבצע מחקרים על השימוש במריחואנה רפואית.

ההכרזה על הצעת החוק הגיע מנציג חברי ועדת הקונגרס לעניין חיילים משוחררים טים וולץ, ויו”ר הועדה טים רואו. מטרת ההצעה היא ברורה: לאפשר ל-VA, המחלקה האחראית על בריאותם של חיילים משוחררים בממשל ארה”ב, לקדם מחקר מדעי ורפואי על היעילות והבטיחות של שימוש במריחואנה רפואית אצל חיילים משוחררים הסובלים מתסמונת פוסט טראומטית או כאב כרוני.

התירוץ הקבוע – אין מספיק מידע על השלכות הטיפול בקנאביס

ההצעה מציינת כי מחקר של מריחואנה רפואית הינו בסמכותה של המחלקה האחראית על בריאותם של חיילים משוחררים, וכי על המחלקה לדווח לקונגרס על האמצעים בהם בכוונתה להשתמש על מנת לממש סמכות זאת. דברים אלו נועדו לפתור את המשוכות שנציגי המחלקה טענו שעומדות בדרכם למחקר של מריחואנה רפואית והשלכות הטיפול בה על חיילים משוחררים.

יוצאי צבא – יהיו זכאים תמיד למריחואנה רפואית

וולץ, יוזם ההצעה, אומר כי “כולנו מכירים את הסיפורים על חיילים משוחררים שהשתמשו בקנאביס כדי להתמודד עם הבעיות הרפואיות או המנטליות שעימם נותרו לאחר שירותם הצבאי”.

למעשה, 22% מהחיילים המשוחררים מדווחים כי שימוש בקנאביס הוא בטיחותי יותר ויעיל יותר מאשר שימוש בתרופות אופיאוטיות ושאר תרופות מרשם שהמחלקה האחראית לבריאותם של החיילים המשוחררים מחלקת להם לטיפול בפוסט טראומה וכאבים.

לצערנו, אנו מכירים מקרוב מידי את תופעות הלוואי השליליות ולעיתים קטלניות של שימוש באופיאודים. בפשטות, אין מחלקה או ארגון ראויים יותר לביצוע מחקר חשוב זה, ואין זמן יותר נכון לפעול מאשר ההווה”.

שוב, בירוקרטיה מעכבת את המחקר 

חבר הקונגרס רואו, ששותף ליוזמה, סיפר כי “כרופא במקצועי אני מודע לצורך למצוא אלטרנטיבות לתרופות אופיוטיות שיטפלו בכאב כרוני אצל המטופלים. מאז שהתחלתי לכהן בראש ועדת הקונגרס לענייני חיילים משוחררים, שמעתי מיוצאי צבא רבים בעלי פגיעות בגוף ובנפש, כי הם מאמינים שטיפול במריחואנה רפואית ייטיב עימם. זו הסיבה שאני תומך בכך שהמחלקה תחקור קנאביס, ממש כמו כל תרופה אחרת, ותבחן את האפשרות שטיפול זה ישפר את איכות חייהם של יוצאי הצבא.”

האם ארה”ב מוכנה לעבור מאופיום לקנאביס?

סנטור ג’ון טסטר, חבר שועדת הסנאט לענייני חיילים משוחררים, מתכנן להציג הצעה זהה שתעבור את אישור הסנאט. הוא אומר כי “אם ניתן להקל ולו במעט על סבלם של יוצאי הצבא, על הכאב ושאר הסימטומים שהם חווים מאז סיום שירותם מבלי לפנות לאופיאודים, מחובתנו לחקור זאת.”

ההצהרה הרשמית של ה-VA היא כי “החוק הפדרלי מונע מהמחלקה לבצע מחקר בחומרים מסוכנים וביניהם מריחואנה. על מנת לבצע מחקר שכזה יש צורך באינטראקציה עם מספר רשויות ממשלתיות. אנו כרגע פועלים לפתרון מגבלות אלו על מנת שנוכל לבצע מחקר הנוגע לטיפול רפואי במריחואנה”.

על פי נתוני משרד הבריאות, אחד מכל שישה ישראלים חווה הפרעת חרדה או דיכאון לפחות פעם אחת במהלך חייו, ולפחות 2% מהאוכלוסייה בארץ מתמודדים עם פוסט טראומה ברמות שונות.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. אורי |

    איך בא לי לעבור כבר לארה”ב..

שינוי גודל גופנים
ניגודיות