ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
צריכת קנאביס

יותר בטוח מצבעי פנדה

שתפו את החברים

אחד הטיעונים המרכזים בקרב המתנגדים ללגליזציה הוא החשש מעלייה בשימוש בקרב צעירים והפחד שילדים יהיו חשופים אל צריכת קנאביס בין אם מכוונת או בטעות. ותמיד, כשמזכירים ילדים הנושא נהיה רגיש במיוחד. אז בואו נעשה סדר, קנאביס הוא צמח לא רעיל…

אחד הטיעונים המרכזים בקרב המתנגדים ללגליזציה הוא החשש מעלייה בשימוש בקרב צעירים והפחד שילדים יהיו חשופים אל צריכת קנאביס בין אם מכוונת או בטעות. ותמיד, כשמזכירים ילדים הנושא נהיה רגיש במיוחד.

אז בואו נעשה סדר, קנאביס הוא צמח לא רעיל ולא יכול להרוג אתכם או את הילדים שלכם בניגוד לחומרים אחרים כמו צבעי פנדה שאליהם הילדים שלכם חשופים כל הזמן והם רעילים ומסוכנים.

 

אבל בואו נלך קצת אחורה, מחקר שנעשה בקולורדו מצא שמאז הלגליזציה חלה עלייה בביקור בחדרי המיון בעקבות שימשו בקנאביס (עלייה מ-7 בשנת 2013 ל-16 בשנת 2015) וטלפונים  למרכז בקרת רעלים בנוגע לשימוש בקנאביס בקרב ילדים (מ-25 שיחות ל-47). המתנגדים ללגליזציה עושים מהנתונים האלה מטעמים וחוגגים על העובדות הללו. אבל הם שוכחים (?) להשוות את הנתונים לחומרים אחרים במחקר ויותר חשוב למספר הזעום של פניות ביחס לשימוש העצום בקנאביס.

 

אם מספר המשתמשים בקנאביס היה 100, ו16 ילדים היו מגיעים לחדרי המיון, זה היה נתון מבהיל. אבל זה לא המצב.  יש מיליוני  צרכני קנאביס בקולורדו ו16 פניות למיון זהו מספר זעום.

אז מה משמעות המספרים הללו כשמאזנים את מספר המשתמשים למספר שיחות?

 

סקר פדרלי בדק פניותו למרכז לבקרת רעלים לילדים עד גיל 5, לכל מיליון משתמשים בחומר. אלו התוצאות לקנאביס, טבק ואלכוהול:

 

קנאביס = 9

אלכוהול = 9

טבק = 134

 

באופן יחסי, מספר הפניות שנעשו בגלל קנאביס ואלכוהול לפי שווים. אבל חשוב לזכור שיש הרבה יותר צרכני אלכוהול מאשר בקנאביס. כלומר שבמספרים מוחלטים, מספר הפניות בנוגע לאלכוהול גדול יותר מאשר קנאביס. אבל המספר המדהים באמת פה הוא טבק. האם אנשים קוראים לממשל להוציא מהחוק אלכוהול וטבק?  

אנשים נשארים אדישים למספרים הללו כיוון שמדובר בחומרים חוקיים.
כמעט חצי ממספר הקריאות שנעשו למרכז בקרת רעלים ב-2014 בארה״ב היו לילדים בגילאי שנה ושנתיים. החומרים להם נחשפו הילדים היו חומרי ניקוי, תרופות, חומרי הדברה, משחות שיניים, אבקת כביסה, עפרונות צבעוניים ועוד. אז מה באמת מסוכן לילדים? קנאביס, אלכוהול, טבק או צבעי פנדה?

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות