ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס חוקי

קנאביס חוקי – יותר קנאביס, פחות תרופות

שתפו את החברים

החודש פורסם מחקר שנעשה באוניברסיטת ג׳ורג׳יה לפיו במדינות בארה״ב בהן קנאביס חוקי, חלה ירידה חדה בשימוש בתרופות מרשם. המחקר בדק את עלויות תרופות המרשם של משרד הבריאות לשנת 2013. החוקרים מעריכים כי במדינות בהן קנאביס חוקי, חסכו המדינות קרוב ל-163…

החודש פורסם מחקר שנעשה באוניברסיטת ג׳ורג׳יה לפיו במדינות בארה״ב בהן קנאביס חוקי, חלה ירידה חדה בשימוש בתרופות מרשם. המחקר בדק את עלויות תרופות המרשם של משרד הבריאות לשנת 2013. החוקרים מעריכים כי במדינות בהן קנאביס חוקי, חסכו המדינות קרוב ל-163 מיליון דולר בתכנית ביטוח בריאות לאזרחים בני 65 ומעלה. לפי המחקר, אם כל המדינות בארה״ב ישנו את מדיניות הקנאביס לחוקי, מערכת הבריאות תחסוך למעלה מ-468 מיליון דולר בשנה על תרופות מרשם לנכים ולמבוגרים מעל גיל 65.

 

המספרים האלו מראים שחלק מהאוכלוסיה משתמשת בקנאביס כאלטרנטיבה לתרופות מרשם שמטפלות במצבים כגון כאב, דיכאון, הפרעות שינה, חרדה ובחילה. המחקר הוא ראשון מסוגו שבדק עדויות לשימוש קנאביס כתרופה, ואכן נמצא שחלה ירידה של למעלה מ-11% במספר השנתי של תרופות מרשם. דבר שמעיד שקנאביס עשוי להועיל בהרחקת חולים מתרופות עם אופיואידים.

 

גם חדשות CBC גילו ש- 22 אחוז מהכסף שהועבר לטובת ותיקי מלחמות בקנדה לתרופות מרשם, הלך לקנאביס רפואי ב- 2015-16. קנדה היא המדינה הראשונה שב 2001 אימצה את הסדרת הקנאביס הרפואי. ממשל טרודו מבטיח שעד 2017 תוסדר לגליזצית קנאביס גם לשימוש פנאי.

 

נראה שלמרות ההכחשות, יש מצב שהטענות כלפי חברות התרופות נכונות. הן מתנגדות לקנאביס רפואי, כי הפתרון הטבעי הזה פוגע להן בעסקים. כזכור, גם יו״ר ועדת הבריאות של הכנסת קבע בנוגע לקנאביס רפואי ש”יש הרגשה מאוד לא טובה של מעורבות של חברות התרופות”.
ואנו אומרים: הם מפחדים. ובצדק.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות