ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
ייצוא קנאביס רפואי לקראת אישור - ראש הממשלה יקבע השבוע

ייצוא קנאביס רפואי לקראת אישור – ראש הממשלה יקבע השבוע

שתפו את החברים

רפורמת ייצוא הקנאביס הרפואי לחו”ל שנמצאת בדיונים ארוכים כבר למעלה משנתיים ונדחתה עד כה בשל הגבלות שהטיל המשרד לביטחון פנים, צפויה להיות מאושרת בישיבת ממשלה שתיערך בתחילת השבוע. לאחר שצוות ממשלתי שבחן את הנושא קבע כי יש לו פוטנציאל כלכלי…

רפורמת ייצוא הקנאביס הרפואי לחו”ל שנמצאת בדיונים ארוכים כבר למעלה משנתיים ונדחתה עד כה בשל הגבלות שהטיל המשרד לביטחון פנים, צפויה להיות מאושרת בישיבת ממשלה שתיערך בתחילת השבוע. לאחר שצוות ממשלתי שבחן את הנושא קבע כי יש לו פוטנציאל כלכלי אדיר ויש ליישם אותו בהקדם, ייתכן שבכירי הממשל יתחילו כעת בהפיכת החזון למציאות.

ייצוא קנאביס רפואי לחו”ל, שמהווה את אחד הצעדים המשמעותיים ביותר עבור המשק הישראלי שאמורים להיות מאושרים במסגרת רפורמת הקנאביס הרפואי, יעלה ביום א’ הקרוב (27.01.2018) לאישור סופי בישיבת ממשלה, כך לפי פרטים שפרסמה לשכתו של שר החקלאות אורי אריאל.

רפורמת הייצוא צפויה להכניס למשק הישראלי סכומי עתק ולתרום לפיתוחו של שוק הקנאביס המקומי עשרות מונים, עקב הפוטנציאל העולמי האדיר שיש למוצרי קנאביס חוקיים, שרק מדינות מעטות החלו “לנגוס” בו עד כה.

למרות זאת, מהלך הייצוא נדון בממשלה כבר למעלה משנתיים ועד כה עמדה מולו התנגדות נחרצת של המשרד לביטחון פנים בראשותו של השר גלעד ארדן. התנגדות זו הייתה על רקע תקציבי וכן על רקע הרחבת סמכויות אכיפה, ולאחר שמשרד האוצר הסכים למלא את הדרישות שהציגו ארדן והמשטרה, היא הוסרה והתחלפה בתמיכה גורפת.

המפ - קנאביס תעשייתי
החקלאים שמחים – ייצוא קנאביס לחו”ל צפוי להיות מאושר בקרוב

במקביל, אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת הסמים המסוכנים (מס’ 16), שהסדירה בין היתר את סמכויות הפיקוח והאכיפה של המשטרה בחקיקה החדשה בתחום הקנאביס הרפואי.

בנוסף לקידום החקיקה הרלוונטית, הוקם צוות ממשלתי בין משרדי (החלטת ממשלה 1587) שכלל נציגים ממשרדי החקלאות ופיתוח הכפר, הביטחון פנים, המשפטים והכלכלה והתעשייה, והובל על ידי מנכ”לי משרדי הבריאות והאוצר. צוות זה בחן את הפוטנציאל הכלכלי של ייצוא מוצרי קנאביס רפואי לחו”ל ואת ההיבטים המשפטיים השונים שנוגעים בנושא, וקבע כי מדובר בצעד חיוני שיש לבצע בהקדם.

המלצת הצוות לממשלה גורסת להתיר יצוא מוצרי קנאביס מגידול וייצור מקומי, שיעמדו בתקני האיכות, וכן להתיר היצוא על ידי העוסקים עצמם בפיקוח הדוק של המדינה, תוך עמידה בכל הדרישות החוקיות הרלוונטיות ובכללן “הדרישות הנוגעות לייצוא סמים מסוכנים וחומרים צמחיים”.

כעת, לאחר שכל ההכנה החקיקתית והתקציבית הסתיימה, והושג הסכם סופי בין נציגי כל המשרדים הממשלתיים הרלוונטיים ובעיקרם משרדי הבריאות, האוצר, ביטחון הפנים והחקלאות על נוסח המלצת הצוות לבחינת היתכנות הייצוא, אישור הנושא מגיע לישורת האחרונה.

ראש הממשלה צפוי לאשר את הייצוא – בשביל החקלאים, החולים והיזמים

ביום ראשון הקרוב יגיע מסמך סיכום המלצותיו של הצוות אל שולחנו של ראש הממשלה, לקראת ישיבת ממשלה שצפויה להיערך בשעות הצהריים המוקדמות ובה ככל הנראה תתקבל החלטה סופית בנושא.

“בעזרת אישור ייצוא הקנאביס הרפואי ייפתח ענף חדש לחקלאי ישראל שעתיד לחזק את החקלאות כולה”, מסר שר החקלאות אורי אריאל בהודעה שפרסם לתקשורת. “אני רואה בענף הקנאביס הרפואי כלי מרכזי שיבטיח את הרחבת הפעילות החקלאית ושמירתה לצד חיזוק ההתיישבות הכפרית. הפיכת ישראל ליצואנית קנאביס יקל על החולים, יספק פרנסה לחקלאים המצוינים שלנו ויוביל לחיזוק הכלכלה הישראלית”.

קנאביס ישראלי בחו"ל - בינתיים מחכים
קנאביס ישראלי בחו”ל – פוטנציאל כלכלי אדיר

עוד נכתב בהודעה כי “היקף השוק העולמי הכולל של קנאביס רפואי הנו למעלה מ- 100 מיליארד שקלים בשנה, ובתוכו הפוטנציאל הכלכלי של הייצוא הישראלי עומד על למעלה מ-4 מיליארד שקל בשנה”, ולכן המלצת הצוות הסופית היא להיכנס לשוק בהקדם האפשרי על ידי פתיחת שערי הייצוא.

בשל התמיכה הגורפת שקיבל עד כה מתווה הייצוא מכל הנוגעים בדבר, הצפי לקראת ישיבת הממשלה הוא לאישור של התוכנית, לפחות במתכונת ראשונית ומצומצמת.

אם אכן כך יהיה, מדובר ביריית הפתיחה האמיתית של שוק הקנאביס הרפואי בישראל. התחלת הייצוא תגרום להקמתן ופתיחתן של חוות קנאביס חדשות רבות, ותספק תוכן אמיתי לשלד השוק שכבר שנתיים עומד “על הנייר” ומחכה לאישור הנכסף.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות