ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
ייצוא קנאביס לחו"ל - כמויות גדולות

ייצוא קנאביס לחו”ל אושר במתכונת מצומצמת – 50 חוות חדשות

שתפו את החברים

ענף ייצוא הקנאביס הרפואי לחו”ל, שמהווה את חלקה העיקרי של רפורמת ליצמן בהיבט הכלכלי, אושר בישיבה משותפת של משרדי האוצר, הבריאות וביטחון הפנים, ויעלה בקרוב לאישור הממשלה. מתכונת הייצוא שאושרה היא מצומצמת וכוללת הקמה של כ-50 חוות קנאביס חדשות בלבד,…

ענף ייצוא הקנאביס הרפואי לחו”ל, שמהווה את חלקה העיקרי של רפורמת ליצמן בהיבט הכלכלי, אושר בישיבה משותפת של משרדי האוצר, הבריאות וביטחון הפנים, ויעלה בקרוב לאישור הממשלה. מתכונת הייצוא שאושרה היא מצומצמת וכוללת הקמה של כ-50 חוות קנאביס חדשות בלבד, במקום מאות כפי שנחזה, וכן כוללת הגדלה של תקציבי המשטרה שנועדו לאכיפת הזליגה לשוק השחור.

דיון ממושך בין משרדי האוצר, הבריאות וביטחון הפנים לגבי נוסחה ותוכנה של רפורמת ייצוא הקנאביס הרפואי לחו”ל, שהחל לפני כחצי שנה עוד לפני שהוקפא הנושא על ידי ראש הממשלה, נושא כעת סוף סוף פרי ראשון: מתווה מסוכם וסופי של תוכנית הייצוא, שיעלה לאישור הממשלה ככל הנראה בחודש הקרוב.

מאז שהחלו הדיונים בנושא אישור הייצוא, ההתנגדות העיקרית למהלך החיוני עלתה מצדו של המשרד לביטחון פנים בראשותו של השר גלעד ארדן, שפעל רבות נגד מימושו – החל מצידוד ב”עובדות” מומצאות המערערות את סגולותיו הרפואיות של הצמח ועד להגשת בקשות תקציב מיוחדות לפיקוח על נושא הייצוא.

כעת, נדמה שהישועה של שוק הקנאביס הגיעה, או לפחות החלה את דרכה. על פי פרסומים בתקשורת, הגיעו בכירי המשרד לביטחון פנים לכדי הסכמה מלאה עם נציגי משרד האוצר ומשרד הבריאות, והונחה התשתית לפתיחת השוק החדש כבר בזמן הקרוב, לאחר שהמתווה החדש יאושר סופית על ידי הממשלה.

הזוכים המאושרים – 50 חוות חדשות

במסגרת התנאים עליהם הסכימו נציגי המשרדים בעת הישיבה המשותפת, פתיחת שערי הייצוא משמעה צורך בהקמתן של לא יותר מ-50 חוות קנאביס חדשות, במקום מאות כפי שנחזה תחילה. ייתכן כי בהמשך תהיה גדילה במספר החוות המורשות לפעול, אך נכון לכעת המספר מוגבל ל-50.

50 חוות קנאביס חדשות - מתכוננים לייצוא
50 חוות קנאביס חדשות – מתכוננים לייצוא

כמו כן כולל ההסכם סעיף המורה לממשלה להקצות למשטרה תקציב נוסף שיהיה מיועד להתמודדות עם נושא הייצוא בשני מישורים: פיקוח על מערך הגידול וההפצה, לצד אחריות מלאה על התהליכים הבירוקרטיים שכרוכים בהרחבתו בעת הקמת החוות החדשות.

מלבד דרישת התקציב, התנאי העיקרי שהציב ארדן לאישור מתווה הייצוא, הוא אישור מכירה של מוצרי קנאביס מוגמרים בלבד, ולא של חומר גלם בתצורת תפרחת, זאת על מנת להבטיח שכל שימוש שייעשה במוצר בארץ היעד שלו יהיה רפואי בלבד.

“אני תומך בשימוש בקאנביס לצרכים רפואיים וגם בייצוא שלו לעולם לאור הידע המתקדם שלנו בתחום.” מסר השר ארדן בראיון שנערך עמו לאחר אישור המתווה החדש. “עם זאת, כשר לביטחון הפנים מחובתי לוודא שחוות הייצוא לא יגרמו לזליגת סמים אסורים לאזרחי ישראל ובעיקר לנוער, ואני שמח שהצלחתי להגיע להבנות עם משרד האוצר שיאפשר לאשר את הייצוא.”

עו”ד חגית ויינשטוק ממשרד עורכי הדין ויינשטוק זהבי, המייצג חברות ומשקיעים הנמצאים כיום בהליך הקמת חוות גידול ומפעלי יצור מוצרים מקנאביס רפואי, אמרה בתגובה: “אני סמוכה ובטוחה שהעתירה שהגשנו לבית המשפט בדרישה לפתוח את שוק הקנאביס לייצוא לאלתר, והתנגדותנו האיתנה לכל בקשה של המדינה לדחות תגובתה בנושא, לרבות בקשה שכזו מאמש, בשילוב התובנה שכל עיכוב בפתיחת השוק מסב נזק כלכלי עצום ללקוחותינו ולמבקשים לעסוק בתחום, היוו מנוף לחץ חיובי להסרת התנגדות המשרד לביטחון הפנים.”

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות