ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

ישראלי עוכב בנתב”ג בגלל פסטה ושוקולד מ’קנאביס’

שתפו את החברים

ישראלי תושב ברצלונה שהוא גם הבעלים של חברת שיווק מוצרי הֶמְפְּ בספרד עוכב הבוקר (ב) בשדה התעופה בן גוריון למשך כ-3.5 שעות, כשבמזוודה שלו נמצאו מגוון מוצרי המפ למאכל ולקוסמטיקה. עם נחיתתו בארץ כבר במהלך ביקורת הדרכונים, הישראלי, בשם אריק…


ישראלי תושב ברצלונה שהוא גם הבעלים של חברת שיווק מוצרי הֶמְפְּ בספרד עוכב הבוקר (ב) בשדה התעופה בן גוריון למשך כ-3.5 שעות, כשבמזוודה שלו נמצאו מגוון מוצרי המפ למאכל ולקוסמטיקה.

עם נחיתתו בארץ כבר במהלך ביקורת הדרכונים, הישראלי, בשם אריק התבקש על ידי שוטרים לסור הצידה ולאסוף את המזוודה שלו יחד איתם. בבדיקה שנעשתה בהסכמתו הוציאו השוטרים את כל התכולה מחוץ למזוודה, והודיעו לו שהוא נאשם ביבוא חומר החשוד כסם.

החומרים שאריק נחשד שהוא ייבא כסם, הם למעשה מוצרי המפ למאכל כמו שמן, פסטה, שוקולד, וזרעים מעובדים קלופים שאינם מכילים THC, החומר הממסטל, והם נחשבים בעולם כמזון בריאות, לבסוף הוא שוחרר לביתו תוך התחייבות לסור בהמשך היום לחקירה במסוף המשטרה שבשדה התעופה בן גוריון.

המוצרים שהוחרמו: זרעים קלופים שוקולד ופסטה
מה שמשך את תשומת לב השוטרים הוא הסמל שעל אריזות המוצרים: המוצרים שהוחרמו

צמח ההמפ משתייך לאותה משפחה גנטית שקרויה גם קנבוס, והוא למעשה בן דודו הלא ממסטל של צמח הקנאביס. ההבדל העיקרי בין צמחי הקנאביס שמפיקים פרחים ממסטלים לבין צמח ההמפ – הוא בחומרים הפעילים ובאופן הצריכה.

אריק עוסק בתחום ההמפ והוא הבעלים של חברת We Hemp Culture בברצלונה, גם המוצרים שהביא יחד איתו חלקם נמצאים בארץ בחנויות ומאושרים למכירה, אבל גם אלו שלא, הם אינם מכילים THC והם משמשים אותו לקידום העסק ולחלוקת דוגמיות ללקוחותיו.

זו לא הפעם הראשונה שהמשטרה מתבלבלת וחושדת במוצרי המפ כמוצרי קנאביס בשל הלוגו של העלה המפורסם שפעמים רבות מוטבע על אריזות המוצרים ובדרך כלל הם אינם מבדילים בין שמן ומוצרי המפ, לשמן ומוצרי קנאביס שמכילים THC (הפסיכו-אקטיבי) – בחודש שעבר פשטה המשטרה על ביתה של תושבת תל אביב שסובלת מפיברומיאלגיה, מפני שהזמינה ברשת מוצרי המפ.

המפ משמש כיום בעיקר כחומר גלם עיקרי בתעשיית הקוסמטיקה, המזון, והטקסטיל, כשהוא מהווה יתרון משמעותי על יבולים אחרים בזמן הצמיחה המהיר שלו, ובעלויות הזולות של הגידול והעיבוד. לחברת נייק למשל יש נעל שעשויה מהמפ, ובפסח האחרון חברת ‘בודי שופ’ השיקה בישראל מוצרי קוסמטיקה שמכילים המפ כשהאריזה שלהם מעוטרת בעלי קנאביס, בעיקר לצרכים שיווקיים.

סדרת הקוסמטיקה ‘MOOD’ של חברת בודי שופ בישראל

“משרד הבריאות כבר מכיר בעובדה שצמח ההמפ ומוצריו אינם צריכים להופיע בפקודת הסמים, אבל החשש והזהירות, שלא לומר הבורות שמאפיינים את גישת הממשלה לנושא מתבטאים גם כאן” אומר לנו בעצב אריק

“מוצרי ההמפ משמשים כתוסף מזון או כתכשיר קוסמטי בריא יותר מכל מה שנמצא על המדף בתוך הדיוטי פרי עצמו, חבל שהיחס של הרשויות הוא מחמיר כל כך והם משקיעים את האנרגיה שלהם באכיפה של מזון טבעי ובריא.”

בחודש האחרון הודיע משרד החקלאות בוועדת הסמים והאלכוהול שהם מתחילים בגידול המפ למטרות מחקר ופיתוח, לאחר שכבר קיבלו את אישורי המשטרה בנושא. אך מבחינת החוק צמח ההמפ ורכיביו עדיין אינם חוקיים והוא אסור לגידול, ייבוא ועיבוד, כך גם כל הרכיבים שלו כולל ה-CBD הלא ממסטל שנחשב בשאר העולם כחומר בעל תועלת רפואית עצומה והוא משמש כתרופה העיקרית והיחידה למגוון בעיות.

קיימות החרגות מסוימות כלפי המפ ומוצריו, וקיימת גם חברה ישראלית בשם ‘קנארה‘ שמייצרת בישראל מגוון של מוצרי קוסמטיקה מהמפ כשהסמל של עלה הקנאביס מוטבע עליהם, ואפילו חברה שבונה בתים שעשויים מסיבים ומבטון המפ.

משרדי הממשלה ורשויות האכיפה מציגים פעם אחר פעם בורות בכל מה שקשור למראה של עלה קנאביס, והגיע הזמן שגם שם מישהו ילמד היכן למקד את האכיפה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות