ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מייקל פלפס קנאביס ספורט אימון גופני

ספורט וקנאביס – כיצד קנאביס משפיע על פעילות גופנית

שתפו את החברים

קצת לאחר שזכה בשמונה מדליות זהב באולימפידת בייג׳ינג ב 2008, השחיין מייקל פלפס Phelps, שבר את האינטרנט עם תמונה שלו מעשן מבאנג. פלפס התעמת עם גינויים וספקולציות על פסילה עתידית, הוא נאלץ להתנצל בתקשורת על עישון קנאביס לאחר ששבר שיא…

קצת לאחר שזכה בשמונה מדליות זהב באולימפידת בייג׳ינג ב 2008, השחיין מייקל פלפס Phelps, שבר את האינטרנט עם תמונה שלו מעשן מבאנג.

פלפס התעמת עם גינויים וספקולציות על פסילה עתידית, הוא נאלץ להתנצל בתקשורת על עישון קנאביס לאחר ששבר שיא בביצועים אולימפיים.

אבל עבור רבים התמונה של פלפס עם באנג העלתה את השאלה האם קנאביס וספורט הולכים יחד האם קנאביס יכול לשפר ביצועים בספורט? בסופו של דבר אירוע הבאנג של פלפס הפך לדוגמא סימבולית שקרא תיגר על סטראוטיפ משתמשי הקנאביס כעל אנשים עצלנים.

download

ואכן ככל שאנחנו לומדים יותר ממחקרים שנעשים אנחנו מבינים שהסטראוטיפים הללו מושרשים מתפיסות מוטעות לגבי השפעת קנאביס על גוף ונפש האדם.

ובמחקרים אחרונים גילו החוקרים שלקנאביס אכן יש השפעה חיובית בזמן אימון,

דבר ראשון כבר הוכח שקנאביס הוא אנטי דלקתי.

פציעות מאימונים יכולות לגרום לרקמת השריר להתנפח ולכאוב, קנאביס יכול להוריד מהדלקתיות,ובשלב הזה כמעט מיותר לציין כי קנאביס משכך כאבים, ומאפשר לך לתת מעצמך עוד מבלי לקחת תרופות שעלולות לשחוק את רירית הקיבה.

מחקר מ 2009 שפורסם במגזין ׳עתידה של הכימיה התרופתית׳, הציג את הקנאביס כ”סוכן אנטי דלקתי בעל פוטנציאל משמעותי לטיפול במחלות דלקתיות ואוטואימוניות״.

קנאביס הוכח כמפחית חרדה ומגביר את זרימת האוויר לריאות ולכן סוכנות העולמית נגד סמים בספורט אסרה את שימוש קנאביס בספורט כיוון שהוא משפר ביצועים שיכולים לתת למשתמשים יתרון על פני אלו שלא משתמשים. כשחושבים על זה, זה די הוגן.  לא רק שקנאביס מספק יתרונות בריאותיים, אלא גם משפר את הסיבולת הכוללת של ספורטאים.

Ho13_DriFitTouch_WMNS-Lead-Athlete-Image

גורדי מגרוז Megroz, כתב ממגזין Outside, החליט לבצע ניסוי על עצמו בהשגחת ד״ר סטייסי סימס, פסיכולוגית שחוקרת את מדעי הספורט.

ד״ר סימס המליצה שמגרוז יעשה סדרת בדיקות וישווה את התוצאות בסוגים שונים של פעילות גופנית שהוא יבצע כשהוא תחת השפעה וכשהוא לא.

כשלא היה תחת השפעה הוא התאמן על ההליכון 19 דקות, התחיל עם שמונה קילומטר לשעה כאשר הוא מגדיל את זווית ההליכון ב 2.5 אחוז כל שתי דקות. ואז הוריד ראש ועשה הכל שוב מהתחלה, מעיד שהחוויה היתה ״מאוד שונה״.

״אני עדיין מרגיש כאב אבל אני לא ממוקד בו, דעתי שקועה במחשבות אקראיות״ כתב מגרוז. הוא חזר על זה פעמיים נוספות במשך שלושה ימים והתוצאות נשארו עקביות. סימס אישרה שמדובר ב״הישג ביצועים משמעותי״.

״זה לא כ״כ מפתיע כשבוחנים את זה דרך המדע. כשאנו רצים הגוף שלנו מייצר אנדוקנבינואידים, צורה טבעית של THC יחד עם אנדורפינים שלמעשה אחראים לתחושת ה High שאתלטים חווים. עישון קנאביס מביא אותנו למצב הזה לפני שהגוף שלנו מתחיל לייצר את הכימיקלים הללו״.

אחד הממצאים הפחות שנויים במחלוקת זה הקשר בין כאב ושימוש בקנאביס, שהמדע הוכיח את קיומו במהלך 30 השנים האחרונות. קנאביס מפחית כאב באופן משמעותי, יש לו תכונות אנטי דלקתיות והוא משפר את תפקוד הריאות. כל זה מוכיח כמה קנאביס יכול להועיל במכון כושר, במגרש או בבריכת השחייה. כל זה מסביר מדוע סוכנות העולמית נגד סמים בספורט אסרה את השימוש בו.

כנראה שבאמת מדובר במשפר ביצועים…

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות