ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

השפעת הקנאביס – כל אחד והסאטלה שלו

שתפו את החברים

קצת אחרי שפרופ׳ רפאל משולם גילה את ה THC הוא החליט לבדוק את השפעת הקנאביס על חבריו. הוא הזמין כמה מהם לעוגה ונתן לכל אחד מהם 10 מ״ג של THC טהור והקליט את האירוע. משולם סיפר שחלק מחבריו דיווחו שהרגישו…

קצת אחרי שפרופ׳ רפאל משולם גילה את ה THC הוא החליט לבדוק את השפעת הקנאביס על חבריו. הוא הזמין כמה מהם לעוגה ונתן לכל אחד מהם 10 מ״ג של THC טהור והקליט את האירוע. משולם סיפר שחלק מחבריו דיווחו שהרגישו מוזר, כאילו בעולם אחר, והם רק רצו להשען ולהרגע. אחרים אמרו שהם לא מרגישים דבר אבל לא הפסיקו לדבר, חלק נוסף שגם טענו שהם לא מרגישים דבר, פרצו בצחוק כל 15 דקות וחברה אחת נכנסה למצב חרדתי.

 

זה בטח לא נשמע לכם מוזר, הרי תמיד כשמעשנים עם חברים כל אחד עובר משהו אחר וזה מוזר כי אתם הרי מעשנים את אותו צמח ואותה הכמות. אז מסתבר שלהשפעה השונה על אנשים שונים יש מספר הסברים.

 

גנטיקה:

 

מצאו שיש כאלה הנולדים עם מוטציה גנטית הגורמת להרגשת חרדה ופארנויה כתוצאה משימוש בקנאביס. מחקר אחר מראה כי גנטיקה משפיעה על רמות משתנות בתפקוד הקוגנטיבי בזמן השפעת הקנאביס. עוד מחקר טוען שישנם כאלה שנולדו עם יותר אנדוקנבינואידים בזכות מוטציה גנטית. אנדוקנבינואידים הם תרכובות כמו THC ו CBD שהגוף מייצר באופן טבעי, כשאתם צורכים קנאביס התרכובות בצמח לוקחות את מקומם של האנדוקנבינואידים הטבעיים שלכם. אנשים עם המוטציה הזאת יסבלו פחות מחרדות והם גם נוטים להשתמש ולהנות פחות מצריכת קנאביס. הם לא צריכים את זה, הגוף שלהם מייצר חומרים דמויי  THC בכמויות.

dna

 

מין:

 

קנאביס משפיע באופן שונה על גברים ונשים. לגברים יש יותר נטייה למאנצ׳  מנשים (מפתיע!) אך נשים יותר רגישות להשפעת קנאביס  באופן כללי. הצמח, כך גילו,  משמש כמשכך כאבים יעיל יותר לנשים מאשר לגברים, גברים צריכים מינון גבוה יותר כדי לקבל את אותה השפעה. מסתבר ש THC עובד טוב עם אסטרוגן והשפעת ה THC בזמן שרמות האסטרוגן עולות, מרקיע לשחקים.

8836981_orig

 

ביוכימיה:

 

נתחיל מזה שמבחינה ביוכימית אין שני אנשים זהים. כל אחד ייחודי ומושפע באופן שונה מדברים, זה נכון לקפה, מאלכוהול, טבק  וקנאביס כמובן אינו יוצא דופן. גם פה למערכת האנדוקנאבינואידית יש השפעה וישנם מספר גורמים שישפיעו על התחושה השונה כמו  גנטיקה, תזונה, מתח ואורח חיים. מבחינה תזונתית למשל, אנדוקנבינואידים מגיעים מחומצות שומן, במיוחד מאומגה 3. אם התזונה שלכם אינה מכילה הרבה חומצות שומן, המערכת האנדוקנאבינואידית שלכם תצא מאיזון.

img_livingHD_nutrition1

וכמובן – סיבולת:

 

אם אתם לא רגילים לעשן, אתם תגיבו באופן שונה מאלו שמעשנים על בסיס קבוע. הגוף לומד לפתח סיבולת לצמח ולהתרגל להשפעותיו וכך להיות פחות רגיש. אז הנה עכשיו אתם מבינים למה כשאתם מתפללים שהפיצה תגיע, החבר שלכם קופץ בחרדה מכל רשרוש.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות