ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס זכר נקבה גידול

כל מה שרצית לדעת על זרעים נקביים (Feminized) ולא העזת לשאול

שתפו את החברים

במאמר זה נסביר איך מייצרים זרעים נקביים, למה בגידול עם זרעים נקביים אפשר להרוס יבול שלם ואיך להשתמש בזרעים רגילים ולקבל יבול גדול ונקבי לחלוטין. זרעים נקביים (פמנייזד- feminized) משווקים כדרך קלה לעבוד עם זרעים ולגדל רק צמחי קנאביס נקביים,…

במאמר זה נסביר איך מייצרים זרעים נקביים, למה בגידול עם זרעים נקביים אפשר להרוס יבול שלם ואיך להשתמש בזרעים רגילים ולקבל יבול גדול ונקבי לחלוטין.

זרעים נקביים (פמנייזד- feminized) משווקים כדרך קלה לעבוד עם זרעים ולגדל רק צמחי קנאביס נקביים, אבל המציאות קצת יותר מסובכת. האמת היא ששכפול הצמח האהוב עליכם על ידי ייחור היא דרך אפקטיבית יותר לקבל צמח נקבי חזק.

גנטיקה היא תמיד סוג של הימור, חלק מהזרעים שתנביטו יהיו מוצלחים וחלק יהיו כישלון אבל משקית של זרעים רנדומליים תוכלו לקבל לפחות צמח מוצלח אחד. בעבר, מגדלי קנאביס היו שותלים בערך 100 זרעים ומחכים לראות מה יצמח. חלק מהצמחים לא החזיקו מעמד זמן רב ואחרים היו בריאים, חזקים ומלאים בטריכומות. מגדלים היו עוקרים את הצמחים החלשים ומטפחים את החזקים.

את התהליך הזה מסיימים עם מספר צמחי קנאביס צעירים ובריאים אותם מעבירים לעציצים גדולים יותר ולאחר 10 עד 14 ימים מעבירים אותם להפרחה על ידי מעבר למחזור אור של 12/12. זה גורם לצמחים להראות את סימני המין שלהם, כך אפשר לזהות את הזכרים במהירות ולהוציא אותם מחלל הגידול.

למרות הוצאת הזכרים תמיד יש כמה צמחים שעברו האבקה על ידי נקבות שהחליפו מין. מסתבר שלצמח הקנאביס יש תכונה שכאשר הוא נכנס ללחץ (סטרס) הוא מפתח אברי רבייה זכריים ומפרה את עצמו. כך הצמח מבטיח שהוא יתרבה גם אם צמח אחר לא האביק אותו.  לצמחים שהחליפו מין קוראים הרמפרודיטים– צמח נקבי בעל אברי רבייה נקביים וזכריים. את התכונה הזאת של צמח הקנאביס מנצלים כדי לייצר זרעים נקביים.

לוקחים שני ייחורים של צמח נקבי, יוצרים סטרס אצל אחד מהם עד שהוא מפתח אברי מין זכריים ואז מזווגים אותו עם הייחור השני. מכיוון שאין בזרע גנטיקה זכרית, הזרעים חייבים להיות נקביים. בפועל מקבלים זרעים שגדלו לנקבות ב-85% עד 97% מהמקרים והיו להם את אותם המאפיינים של צמח הנקבה המקורי. כעת אפשר לשתול 30 עד 40 זרעים ולקבל גידול שרובו  נקבות באותו הגודל ואותה גנטיקה.

כמו תמיד, דברים טובים מגיעים עם תופעות לוואי לא רצויות. לנקבות שהתפתחו מזרעים נקביים יש חיסרון, הרבה מהן פיתחו ענפים זכריים והפכו להרמפרודיטים כאשר הן נכנסו ללחץ. אמנם בזרעים לא הייתה גנטיקה זכרית אבל הייתה גנטיקה רגישה לסטרס. תקלות תאורה, טמפרטורות גבוהות או נמוכות מדי ומהר מאוד צמחים מזרעים נקביים הופכים להרמפרודיטים.

על מנת לא להמר על זרעים והתוצאות הבלתי צפויות שלהם עדיף לקחת ייחורים. חותכים חלק מהצמח עם סכין חד, טובלים בהורמון השרשה ושותלים בצמר סלעים עד שהוא מוציא שורשים. אם יש לנו צמחים שאנחנו לא יודעים את המין שלהם לוקחים שני ייחורים מכל צמח, ולאחר מכן משתמשים במחזור תאורה של פריחה כדי להכריח את הצמח לחשוף את המין שלו. ברגע שמזהים זכרים (בערך 30% מהם) מוציאים אותם ואת הייחורים שלהם מחלל הגידול, מה שהשאיר אותנו עם צמחים ממין נקבה והייחורים שלהם.

רוצים לדעת עוד על ייחורים?

אם השאיפה היא לגדל חלל מלא בנקבות עם אותם הגנים, אז הדרך להשיג את זה היא ריבוי באמצעות ייחורים. שותלים כמה זרעים ולוקחים הרבה ייחורים מכל צמח במקום רק שניים. אחר כך מכניסים את צמחי האם למחזור תאורה של פריחה וגורמים להם להוציא את סימני המין. תוך עשרה ימים מזהים את הזכרים ועוקרים אותם ואת הייחורים שלהם. נשארים עם כמה נקבות גדולות בפריחה והייחורים שלהם. זה הופך את החלום שלנו למציאות: חלל גידול מלא בנקבות.

שימוש בייחורים כדי להשיג חדר מלא בצמחי קנביס נקביים יותר משתלם כלכלית מגידול זרעי פמינייזד שבקלות יכולים להתפתח לצמחים הרמפרודיטים. הרבה יותר פשוט לגדל נקבות רבות מכמה זרעים  שהגנטיקה שלהם ידועה. לדוגמה, אם קיבלתם עשרה זרעים מחברת קנאביס,  הם צריכים לנבוט ולהתפתח לעשרה שתילים. כעבור שלושה או ארבעה שבועות קחו עשרה ייחורים מכל אחד מהצמחים ולאחר מכן העבירו את הצמחים למחזור תאורה של פריחה. הוציאו את הזכרים כאשר הם יראו את סימני המין שלם והיפטרו גם מהייחורים שלהם, ולבסוף תישארו עם פחות או יותר חמש נקבות מפותחות ועוד 50 ייחורים שיגדלו לנקבות בוודאות עם אותם הגנים בדיוק ובלי סיכון להתפתח להרמפרודיטים.

אז במחיר של עשרה זרעים סיימתם עם עשרות צמחים נקביים לגמרי. במקום לרכוש זרעי פמינייזד ולקבל גידול הרמפרודיטי ולא יציב, אתם יכולים להשתמש בזרעים רגילים ולקבל גידול נקבי לחלוטין. מעבר לזה, זרעים רגילים בדרך כלל יותר זולים מזרעים נקביים. אז קחו את זה בחשבון בפעם הבאה שאתם מזמינים זרעים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות