ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
תעשיית הקנאביס

תעשיית הקנאביס – כמה מקומות עבודה שווה הלגליזציה?

שתפו את החברים

תעשיית הקנאביס – רכבת הלגליזציה כבר יצאה לדרך בארה”ב. 8 מדינות כבר ביצעו לגליזציה מוחלטת של קנאביס, ורבות נוספות העבירו רפורמות קנאביס רפואי. הלגליזציה מעירה תעשייה שלמה, חלקה עם יסודות מוכנים מהשוק השחור שהפך לחוקי, והשאר מיזמים ועובדים חדשים שנכנסים…

תעשיית הקנאביס – רכבת הלגליזציה כבר יצאה לדרך בארה”ב. 8 מדינות כבר ביצעו לגליזציה מוחלטת של קנאביס, ורבות נוספות העבירו רפורמות קנאביס רפואי. הלגליזציה מעירה תעשייה שלמה, חלקה עם יסודות מוכנים מהשוק השחור שהפך לחוקי, והשאר מיזמים ועובדים חדשים שנכנסים לתחום עתה כשהסיכון החוקי הוסר.

קשה להעריך בדיוק כמה משרות בתחום הקנאביס יש, משום שבלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של ארה”ב (United States Census) אין קטגוריה מובחנת לעוסקים בתחום. לכן, המגזין האמריקאי Leafly פרסם מחקר עומק בנושא תעשיית הקנאביס בארה”ב. הממצא המרכזי הוא שבארה”ב קיימות לפחות 122,814 משרות מלאות וחוקיות בתעשיית הקנאביס. המשרות מגוונות מאוד – בוטנאים, מהנדסים, כימאים, חקלאים ואפילו מתכנתים וכותבי תוכן.

משרות 8

ישנה גם פריסה די רחבה בתוך ארה”ב, למרות כמות המדינות המעטה יחסית שאישרו לגליזציה מלאה. המדינה עם כמות משרות הקנאביס הגבוהה ביותר בארה”ב היא כמובן קליפורניה, שבה יש 43,374 עובדים חוקיים בתעשייה, וכולם משלמי מיסים. עכשיו, כשקליפורניה עברה ממצב של אי הפללה וקנאביס רפואי חוקי – ללגליזציה מלאה, מקומות עבודה רבים צפויים להתווסף בה. קולורדו ומדינת וושינגטון לוקחות את המקום השני והשלישי בהתאמה, עם 23,407 משרות בקולורדו ו-22,952 בווישנגטון. שתי המדינות הללו הן הראשונות שאישרו לגליזציה מלאה במשאלי עם ב-2012, ותעשייה משגשגת התפתחה בהן. בוושינגטון מרוכזת גם רוב חקלאות הקנאביס כיום.

קנאביס הפך ב-4 השנים האחרונות מאז הלגליזציה לתוצרת החקלאית השנייה הנפוצה ביותר בוושינגטון, עם מכירות שמגיעות ל-1.27 מיליארד דולר בשנה מתוצרת חקלאית בלבד. אורגון משלימה את הרצף של מדינות החוף המערבי בארה”ב, עם 11,295 משרות בתחום הקנאביס.

משרות 66

הרבה למטה בטבלה, חוקי הקנאביס הנוקשים יחסית בניו יורק גורמים לכך שיועסקו באחת המדינות העשירות ביותר בארה”ב (ובעולם כולו) רק 573 אנשים בתחום הקנאביס החוקי. המשרות המכניסות בניו יורק יישארו נחלתם של עבריינים, ואירגוני פשיעה מפוקפקים, בעוד שהכסף עצמו מתנדף ברובו אל מחוץ לארה”ב.


משרות 2כזה הוא גם המצב בישראל, עם תעשיית קנאביס יחסית מצומצמת שלמרות המצב החוקי הקשה, כבר יצרה כמה מאות משרות. רק דמיינו כמה אפשרויות תעסוקה חדשות ייפתחו בפני ישראלים, גם כאלו שלא ייגעו בג’וינט מימיהם, ברגע שייפתח השוק לתחרות בריאה וחופשית, ולא כזו שמסתתרת תמיד מעיני החוק. בואו נדמיין מה תעשה החדשנות הישראלית לתעשיית הקנאביס הישראלית והעולמית. עלות אכיפת החוק האוסר על גידול, סחר ופיתוח קנאביס הוא רק טיפה במים של מה שאנחנו מפסידים.

 

אנחנו יכולים להרוויח חקלאים שיוכלו לעבור מתחומים בהם הם חייבים את הגנת המדינה בצורה של מכסי ייבוא רק כדי להישאר רווחיים לתחום הקנאביס, שיכול להיות לנו בו יתרון של ממש בשוק הבינלאומי. כימאים ומהנדסים יוכלו לחקור שיטות וזנים חדשים לחלוטין. מתכנתים יוכלו ליישם את הידע הטכנולוגי הרב שנצבר כאן כדי לשכלל, לחזק ולדייק את צורות הגידול ומיצוי החומרים. סטודנטים, צעירים, ואנשים שמחפשים עבודות זמניות יוכלו להגיע למגוון משרות חדשות, כמו למשל כמוכרים בחנויות קנאביס מורשות. לאחר לגליזציה מוגבלת למדי בארה”ב נוצרו מעל ל-100,000 משרות והיד עוד נטויה. מהפכה דומה יכולה להתרחש גם כאן, ואפילו גדולה יותר.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות