ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

לאס וגאס ירוקה: כך נראית הלגליזציה בעיר החטאים

שתפו את החברים

לאס וגאס ירוקה מתמיד: חצי שנה לאחר הלגליזציה במדינת נבדה, המכירות בעיר החטאים נמצאות בשיאן וכל מי שרחוק מהחנויות רשאי לגדל בעצמו קנאביס בבית. כך נראית היום הלגליזציה באחד היעדים האהובים ביותר בארה”ב, שזכתה לאחרונה לכינוי “אמסטרדם של אמריקה”. בראשון…

לאס וגאס ירוקה מתמיד: חצי שנה לאחר הלגליזציה במדינת נבדה, המכירות בעיר החטאים נמצאות בשיאן וכל מי שרחוק מהחנויות רשאי לגדל בעצמו קנאביס בבית. כך נראית היום הלגליזציה באחד היעדים האהובים ביותר בארה”ב, שזכתה לאחרונה לכינוי “אמסטרדם של אמריקה”.

בראשון ליולי 2017, תשעה חודשים בלבד לאחר כניסתה לתוקף של ‘העצומה להסדרה ומיסוי של קנאביס‘ במדינת נבדה, ארה”ב, החלה רשמית מכירת קנאביס למטרות פנאי ברחבי המדינה כולה ובעיר לאס וגאס בפרט.

שנתיים לאחר שאושר השימוש בצמח למטרות רפואיות בלבד, התרחבה בשנה שעברה החקיקה במדינת נבדה למודל של לגליזציה מלאה, שהופכת כעת את העיר לאס וגאס ל-“אמסטרדם של אמריקה” ולמתחרה צמודה על תואר עיר הקנאביס של ארה”ב, ששייך כרגע לדנוור, בירת מדינת קולורדו.

לגליזציה במדינת נבדה – חוקי הקנאביס בלאס וגאס

החוק החדש במדינת נבדה מאפשר לכל אדם מעל גיל 21 (גיל השתייה החוקי בארה”ב) לרכוש ולהחזיק על גופו עד אונקיה אחת (Ounce, כ-28 גרם) של פרחי קנאביס או עד 3.5 גרם של חשיש למטרות שימוש עצמי וללא צורך ברישיון רפואי, שהיה נדרש לשם רכישת קנאביס בחנויות בודדות שהיו קיימות מאז קיץ 2015.

מאז פתיחת המכירות בפועל בתחילת חודש יולי 2017, הביקוש לקנאביס בעיר החטאים שובר את הקופות ואת כותרות העיתונים, הסחורה אוזלת מהמדפים, ועד כה 25% מכלל המבוגרים במדינה כבר הספיקו לרכוש קנאביס למטרות הנאה ובילוי.

לאס וגאס, נוואדה, שלט למכירת קנאביס חוקי
קנאביס חוקי בלאס וגאס – פתיחת המכירות ביוני 2017

מצבו של הקנאביס בלאס וגאס הוא טוב מאד, ואף אטרקטיבי יותר עבור ישראלים מאשר המצב הקיים היום באמסטרדם. המחירים זולים ועומדים על כ-8 דולר לגרם, וניתן לקבל הנחה נוספת על רכישה בהיתר רפואי. לצד החוק המאפשר קנייה חופשית לכל מטרה, כדאי לדעת שקבלת רישיון לקנאביס רפואי הוא עניין של פגישה בודדת אצל רופא מוסמך המופיע ברשימת הרופאים המאושרים על ידי המדינה, בזמינות מסביב לשעון ובעלות של כמה עשרות דולרים בלבד.

מלבד זכויות הרכישה שרלוונטיות לתיירים, תושבי נבדה רשאים גם לגדל את הקנאביס שלהם בעצמם. החוק קובע כי כל אדם שכתובת המגורים שלו רשומה במאגר המדיני לנושא קנאביס, ונמצאת במרחק מינימלי של 40 ק”מ מבית מרקחת המספק קנאביס רפואי, רשאי לגדל בעצמו עד 6 צמחי קנאביס. תחת הגדרה זו, בני זוג המגדלים ביחד רשאים לגדל בביתם עד 12 צמחי קנאביס.

חריג יחיד לחוק האוסר על הגידול הוא אדם המתגורר קרוב מדי לחנות שכזו אך מעוניין לגדל זנים שאינם מוצעים למכירה בחנות, ועל פי החוק החדש רשאי לעשות כן, תחת החוק להגנת המטופל והחובה להנגיש לאזרח את כלל האפשרויות הטיפוליות.

בעיות הרגולציה – איפה אפשר לעשן קנאביס?

עד כה המצב החדש בו נמצאת לאס וגאס נשמע כמעט מושלם, אבל אליה וקוץ בה. לאס וגאס מציעה לכמעט חמישים מליון מבקרים מדי שנה לפרוק כל עול, וככזו היא מתבססת ומקיימת מערכת מאד נוקשה של חוקים וכללים אותם היא אוכפת בנוקשות עוד יותר גדולה. בתחום של קנאביס חוקי, בעיות הרגולציה השאירו הרבה תיירים מאושרים בלי מקום לעשן בו את הקנאביס החוקי החדש שלהם.

מה בעצם קרה? בעיות בירוקרטיות של חלוקת אזורים ואיסור גורף של עישון וצריכה כללית של חומרים משני תודעה, התואמת למעשה למדיניות של צריכת אלכוהול ציבורית. אסור לעשן בשום מקום שנחשב לציבורי, גם אם מדובר בפארק פתוח או בחלל הרכב הפרטי שלכם כאשר אתם על הכביש, וכן כמעט ולא ניתן לעשן בתוך שום חדר מלון או אכסניה. הגבלות אלו משמעותן שכל תייר שרכש קנאביס בלאס וגאס ואין לו בית משלו בעיר, לא ממש מבין כיצד והיכן הוא יכול בכלל לצרוך אותו.

נכון להיום, לא רק שהמקום היחיד שאפשר לעשן בו הוא בבית, אלא התארגנות של קבוצה גדולה מדי של אנשים לישיבת עישון חברתית, אפילו שגרתית שאינה כוללת אלמנטים של מסיבה או רעש מופרז, עלולה להחשב כעבירה של ‘עישון במקום ציבורי’ ולהסתיים בקנסות גבוהים להפליא (600 דולר) ואפילו עונשי מאסר על תנאי.

שלט נגד סמים, איסור על קנאביס, לאס וגאס נבדה
מקסימום 20 שנות מאסר על החזקה של קנאביס – לאס וגאס בעידן האיסור

עוד בעיית רגולציה שמטרידה את הרשויות המקומיות היא נושא הנהיגה תחת ההשפעה, שגם אותה היא אוכפת בצורה חריפה. בעוד שבחוף המערבי של ארה”ב כמות ה-THC המותרת בדם בעת נהיגה עומדת על 5 מיקרו גרם לליטר דם, במדינת נבדה קבעו אותה הרשויות על 2 מיקרוגרם בלבד. נהג שייתפס נוהג תחת ההשפעה לא רק ישלם קנס של מעל 2,000 דולר אלא גם יעמוד למשפט ואולי יקבל עונש מאסר, מתוך מדיניות שנועדה להרתיע אנשים באופן גורף מנהיגה לאחר הצריכה.

למרות האיסורים הרשמיים, שאגב זהים לאלו הקיימים בתיאוריה גם באמסטרדם, בפועל כוחות המשטרה המקומיים עסוקים כרגיל בחיפוש נהגים שיכורים ולא מחפשים לתפוס נהגים על עישון קנאביס, וכן נמנעים לחלוטין מעיסוק בצריכת קנאביס אישית המתבצעת על ידי תיירים, בתנאי שמדובר בצריכה שלא מתבצעת במקומות המוניים וצפופים. בדיוק כמו באמסטרדם או בפראג, צריכת קנאביס בציבור היא עבירה, אך מותר לבצע אותה כל עוד לא מעוררים עניין באופן ישיר.

במטרה שלא להפוך למדינה שתתחיל “לייצא” קנאביס למדינות אחרות דרך תיירים שבאים “להתארגן” וללכת, ניסחו הרשויות איסור חוקי חמור של העברת קנאביס דרך גבולות המדינה, החוצה או פנימה, שהפרתו תשלח את הנאשם למאסר כמעט מובטח.

ההגבלות קצת מציקות, אך מעבר לפינה מסתמן ללאס וגאס ולמדינת נבדה כולה עתיד מעט ורוד יותר שבו יוקדשו לעשן הירקרק מקומות ייעודיים. צעדים הצפויים לקרות בקרוב בעיר כוללים התרה של עישון בחנויות הממכר (מודל “קופישופס”) וכן התרה של עישון במקומות ציבוריים פתוחים, אז נכון לכעת מומלץ שאת הג’וינט שלכם תעשו מעט הרחק מהרחובות הראשיים ועיניה של המשטרה.

מערכת החינוך מרוויחה מהשפע: תקציב של 70 מיליון דולר בשנה

הלגליזציה לא רק הגיעה ללס וגאס, אלא גם התקבלה בברכה. סקר שנערך עבור חברת ייעוץ פיננסית מיפה את צרכני הקנאביס במדינה ומצא כי אותם 25% מתושבי המדינה הבוגרים שרכשו קנאביס באופן חוקי מאז נפתחו דלתות החנויות מהווים חלק מקבוצה גדולה יותר, ולצידם עוד 15% נוספים מכלל האוכלוסיה הבוגרת מוגדרת בתור “צרכנים פוטנציאליים” שעתידים לרכוש קנאביס במהלך חצי השנה הקרובה. עד שיגיע הסיכום השנתי, המומחים צופים כי השימוש בקנאביס צפוי להפוך לנורמה בעיר.

לאס וגאס, תמונה ממטוס
לאס וגאס – יעד נוסף לחובבי תיירות הקנאביס

וכמה זה שווה לרשויות? המון המון כסף. עדיין לא מדובר במספרים המפוצצים שאנו רואים בשאר ארה”ב, אבל בהחלט מדובר במיליוני דולרים רבים. ההערכות הנוכחיות מדברות על 30 מיליון דולר עד סוף השנה הנוכחית, ונותר להמתין ולראות אם הן לא יתעלו על עצמן כמו שקרה בשאר מדינות ארה”ב שחוקקו לגליזציה.

הרשויות בנבדה הצהירו כי הכסף הרב שנכנס כעת לקופת המדינה ממיסוי מכירות הקנאביס ילך, בדיוק כמו בקולורדו ואורגון, למטרות חיזוק מערכת החינוך. על פי הערכות שפורסמו בתקשורת, בשנה הקרובה מערכת החינוך של נבדה עתידה להנות בשנה הבאה מגידול של 70 מליון דולר בתקציב הדו-שנתי שלה, שהם פועל יוצא של נתח נכבד מתוך המס הכללי בסך 34% שמוטל על מיסוי הקנאביס החוקי.

מצב הלגליזציה בלאס וגאס מראה לנו עד כמה הסדרה של נושא שנוי במחלוקת כמו קנאביס, תשחרר את האיום באמצעות שליטה חכמה. התנהלות זו שחוזרת על עצמה בכל מדינות הלגליזציה מראה לנו שמדובר בטקטיקה שנועדה לאפשר חינוך לשימוש אחראי בקנאביס לציבור הרחב, תוך מניעת האפשרות לתקלות, בכדי שהמלך כולו יעבור בהצלחה ויניב לכל הצדדים את ההטבות האדירות.

בחלוף שנה מלאה מתחילת המכירות נוכל לדעת מידע נוסף על ההצלחה הפרקטית של הלגליזציה בעיר החטאים, אך נכון לכעת המצב נראה ירוק מתמיד. לאס וגאס ומדינת נבדה כולה הן כוכב ירוק נוסף על מפת ארה”ב, ויעד תיירותי נוסף לחובבי הקנאביס בעולם כולו שכבר מאסו קצת באמסטרדם.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות