ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
צמח הקנאביס

גאווה וקנאביס – מפסיקים לאהוב בסתר, מפסיקים לעשן בסתר

שתפו את החברים

שבוע הגאווה בתל אביב מביא אתו רוחות של חופש ושוויון. העיר מוצפת בדגלי גאווה, החופים מלאים בגברים בלבוש אופציונלי, עשרות מסיבות שחיתות תחת כל עץ רענן , האלכוהול זורם… תיירים מכל רחבי העולם מגיעים לעיר הלבנה והופכים אותה לוורודה,  וכמובן…

שבוע הגאווה בתל אביב מביא אתו רוחות של חופש ושוויון. העיר מוצפת בדגלי גאווה, החופים מלאים בגברים בלבוש אופציונלי, עשרות מסיבות שחיתות תחת כל עץ רענן , האלכוהול זורם… תיירים מכל רחבי העולם מגיעים לעיר הלבנה והופכים אותה לוורודה,  וכמובן , בכל מקום בו יש ריכוז של אנשים מהממים שמחפשים כיף … גם הביקוש לקנאביס מרקיע שחקים. גאווה וקנאביס – יש קשר!

העיר אומנם ורודה אך עמוק בפנים היא ירוקה וקצת מבוהלת. כי אצלנו מותר בהחלט להסתובב ברחוב שיכור עם תחתונים , אבל אם תדליק גם ג’וינט מיד תהפוך לפושע.

תנועות הלגליזציה בקשו תמיד לרכב על הצלחת מצעד הגאווה ולהתחבר למסר של צדק וחופש גם בנושא הקנאביס. בשנים קודמות פנתה מפלגת עלה ירוק ובקשה לקחת חלק פעיל במצעד הגאווה. אך באגודת הלהט”ב לא קיבלו אותם בסבר פנים יפות, או במילים אחרות , נתנו להם פנדל, בטענה שזה פוליטי, לא חוקי, ולא כל כך קשור להומואים… באמת אין קשר בין הומואים וסמים קלים? ברצינות?

עם הקמתה ירשה מדינת ישראל, , את חוקי המנדט הבריטי, שלפיהם נחשב קיום יחסי מין הומוסקסואליים לעבירה שדינה עשר שנות מאסר. כך היה עד 1978 . הומוסקסואליות הייתה עבירה מפורשת על החוק. 10 שנים לקח לתנועות הצדק והשוויון לבטל את החוק ורק בשנת 1988 הומוסקסואליות כבר לא הוגדרה כפשע. נשמע מוכר?

זה מה שקורה כאשר חוק מדינה הופך אוכלוסייה שלמה לעבריינית פורעת חוק מבלי שהיא פשעה בדבר. הומואים נאלצו לאהוב בסתר ממש כמו שאתם נאלצים לעשן בסתר.

יש הרבה יותר מעשנים בסתר מאשר הומואים , וכולם עבריינים בעיני החוק. מצעד הגאווה זה לא רק גברים בגופיות רוקדים על משאיות, המצעד מסמל מאבק לגליזציה ארוך שנים ושם את הגאווה במקום הבושה והפחד.

למעשני הקנאביס מגיע לצאת מהארון הירוק. קנאביס ממש כמו הומוסקסואליות זה לא תחביב, בחירה או אופנה.. עבור אנשים רבים, זו רפואה, אורח חיים ופתרון להמון מכאובים נפשיים ופיזיים.

קברניטי מצעד הגאווה שחוגגים הישג ענק בלגליזציה של הומוסקסואליות, קחו את מעשני הקנביס טרמפ… תנו להם להרגיש אזרחים שומרי חוק כמוכם…. לפחות לשבוע אחד. מבטיחים שיהיה כיף.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. בלומבסטיקית2 |

    בא לי להצדיע 🙂 מי ייתן והשבוע הזה יימשך כל החיים , בלי שפיטה,בלי פחד בלי לתת דין וחשבון על בחירות ואמונות שלא פוגעות באף אחד.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) |

    הקץ לפחד, לשפיטה ולהסתרות. long live the freedom
    גאה להיות חלק מהמסע חיים הזה.

  3. יאיר |

    השילוב בין גאווה, גראס והחופים של תל אביב יהפכו את העיר למעצמת תיירות

  4. שי |

    אין קשר בין השניים וזאת טעות גדטלה להגדיר את זה ככה … אין בעיה לאהוב את מי שאתה רוצה במדינה הזאת באופן חופשי ואין חוק על זה או איסור כלשהו… על מריחואנה יש חוק שקובע שאסור לך להשתמש בו ואם כם תשתמש תקבל עונש כלשהו… אז בואו כל חברי הקהילה הגאה שנדחפים לכל חור… לחור הזה שלי אל תתדחפו מריחואנה לא קשורה לכלום חוץ מלעצמה.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות