ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

בקרוב בלבנון: מחקרים מדעיים על קנאביס רפואי

שתפו את החברים

לאחר שכל העולם כבר החל להתקדם אל עבר שחר חדש וירוק, כעת גם חוקרים בלבנון מקווים ללמוד ולחקור את היתרונות הרפואיים של צמח הקנאביס, בתקווה לאשר טיפול באמצעות קנאביס רפואי לאזרחים החולים הזקוקים לכך. האם נוצרת לישראל מתחרה חדשה בשוק…

לאחר שכל העולם כבר החל להתקדם אל עבר שחר חדש וירוק, כעת גם חוקרים בלבנון מקווים ללמוד ולחקור את היתרונות הרפואיים של צמח הקנאביס, בתקווה לאשר טיפול באמצעות קנאביס רפואי לאזרחים החולים הזקוקים לכך. האם נוצרת לישראל מתחרה חדשה בשוק הקנאביס העולמי?

רפורמת הקנאביס הרפואי בישראל עדיין תקועה בדיונים בכנסת וממשיכה לספוג ביקורת מהחולים נגד שיטות הטיפול המפוקפקות והמחירים המאמירים, ובזמן שהפקק החקיקתי מונע גם את תחילת הייצוא לחו”ל, נדמה כי מעבר לגבול הצפוני שלנו מתפתחת תחרות בלתי צפויה.

לבנון נחשבת לאחת המדינות המובילות בעולם בגידול וייצוא קנאביס במסגרת השוק השחור, אך עד היום לא עשה הממשל הלבנוני שום התקדמות לעבר השוק החוקי.

כעת, אחת האוניברסיטאות הגדולות במדינה עתידות לערוך ניסויים וללמוד אודות מדעי הקנאביס הרפואי, לקראת התפתחות התעשייה הירוקה במדינה.

המרכז לחקר קנאביס בלבנון

האוניברסיטה הלבנונית האמריקאית (LAU) הודיעה בשבוע שעבר כי היא החלה לערוך מחקר ראשוני בקנאביס רפואי. השבוע, נשיא האוניברסיטה, ד”ר ג’וזף ג’ברה, הודיע ​​על הקמת המרכז לחקר הקנאביס הרפואי, שיהיה המוסד הערבי הראשון שיחקור את הצמח ושימושיו ברפואה.

ג’ברה הציג לתקשורת המקומית תוכניות גדולות לסדרה של מחקרים, שתוביל לדבריו לשינוי הסטיגמה הציבורית האופפת את הצמח, בטענה כי הדבר יחזק את הכלכלה הלאומית בצורה משמעותית.

אוניברסיטת LAU – בית המרכז לחקר הקנאביס

עוד הוסיף ד”ר ג’ברה בדבריו כי כבר היום קיים בלבנון ידע רב לגבי גידול קנאביס ושימוש בו להכנת מיצויים, ויש לעשות בידע זה שימוש למטרות מחקר שיקדמו את האינטרס הלאומי ורווחת ציבור המטופלים שזקוקים לצמח למטרות רפואיות.

החשיש הכי משובח – היתרונות הייחודיים של חשיש לבנוני

לפי ה-BBC, תעשיית הקנאביס הלא חוקית בלבנון שווה כ-4 מיליארד דולר בשנה, מה שהופך אותה למעצמת הקנאביס החמישית בגודלה בשוק העולמי. מעבר לעובדה שזה די ביג דיל בפני עצמו, לבנון גם זכתה בתואר “יצרנית החשיש הטובה ביותר בעולם”. יש לה את האקלים האידיאלי לגידול, ויצרני החשיש הלבנוניים משתמשים בשיטות ייחודיות כדי להפיק תוצר איכותי ביותר (לא זה שנמכר לישראל).

לדברי האוניברסיטה הלבנונית האמריקאית, קנאביס לבנוני עמיד בפני תנאי אקלים קשים של חום, יובש ובצורת, וכמו כן, הם סבורים כי שתילי הקנאביס נוטים לייצר יותר THC כאשר הם נתונים ללחצים סביבתיים, מה שאכן נכון בתנאים מסוימים.

צעד ראשון לשינוי החוק

המרכז הלבנוני לחקר הקנאביס מסמל את צעדיה הראשונים של המדינה לקראת יישור קו עם המחקר הבינלאומי בתחום, אך בשל העובדה שבמשך עשורים רבים לא נערך מחקר בקנאביס באף מדינה בעולם, פריצה מהירה בשנים הקרובות יכולה להזניק את לבנון לראש רשימת המדינות העוסקות כעת בפיתוח הענף.

ד”ר ג’ברה לא נרתע מחילוקי דעות סביב תחילת העיסוק של האוניברסיטה בנושא שנחשב שנוי במחלוקת בעולם הערבי. במקום זאת, הוא טען שהחלוציות והקדמה מושרשות בהיסטוריה של האוניברסיטה, בהפיכתה למוסד הלימודים הראשון במדינה שמקבל נשים, וכעת היא ממשיכה גם בתחום הקנאביס.

קנאביס בלבנון – עוברים לצד החוקי?

עם זאת, ג’ברה רוצה לעשות יותר מרק לחקור את עולם הקנאביס. לדבריו, הוא מעוניין בקידום מחקר שיוביל לפיתוח תרופות מבוססות קנאביס. על מנת שהדבר יתממש, לבנון תצטרך לשנות את עמדתה החוקית כלפי קנאביס.

“אנחנו מחכים ליצירת מסגרת משפטית שבה נוכל להמשיך בפועלנו, בעזרת תמיכתו המלאה של משרד הבריאות”, הסביר ג’ברה.

לעת עתה, המרכז יחקור את ההרכב הכימי של הקנאביס ויתעמק ביישומים רפואיים פוטנציאליים. באופן ספציפי, האוניברסיטה תחקור את ההשפעות של קנבינואידים על זיכרון, סרטן ודלקות.

הכסף מדבר – חקר הקנאביס ופיתוח תרופות מהצמח עשוי להוות יתרון כלכלי

הבנק העולמי מעריך כי שיעור האבטלה בלבנון מרחף סביב ה-34%, והדבר משפיע בעיקר על בוגרי המכללות. כתוצאה מכך, האומה הלבנונית, שמחזיקה באחוזים הגבוהים ביותר של בוגרי מוסדות אקדמיים במזרח התיכון, סובלת מ’בריחת מוחות’: 40% מהמשכילים ו-30% מהנשים עוזבים את הארץ בכדי למצוא עבודה.

האוניברסיטה הלבנונית האמריקנית ובתי הספר המובילים במדינה, מהמרים כי חקר המריחואנה עשוי לפתור את משבר ההגירה. ד”ר בהאיג’ ארביד ממשרד הבריאות מקווה שהמרכז יישנה ללבנון את התדמית ויהפוך אותה ל”יצואנית של ידע”.

חקר קנאביס רפואי – עתיד הרפואה

המרכז לחקר הקנאביס הרפואי ישמור על קשרי גומלין מהותיים עם המכללה לאמנויות ומדעים באוניברסיטה, בית הספר לרפואה ושאר המסלולים הרפואיים, בציפייה לעבוד כבר בשנה הראשונה בתיאום עם הועדה האירופאית, ארגון הבריאות העולמי וארגונים בינלאומיים אחרים העוסקים בקנאביס רפואי.

חקר הקנאביס מתרחש כבר כיום באוניברסיטאות רבות בקנדה, ארה”ב, אירופה וישראל – בהצלחה רבה. בעזרת כמה מהאוניברסיטאות הטובות ביותר באזור וגישה לאוכלוסייה אמנם מועטה אך משכילה, לבנון יכולה גם היא להפוך למוקד החם הבא על המפה לחקר הקנאביס ולרקיחה ופיתוח של תרופות חדישות.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. עודד זמיר |

    מעולה… הגיע הזמן להתקדם …שכנתנו מהצפון יכולה לחזור ולפרוח תרתי משמע.טוב להם ולנו…בזכות הקנאביס יבוא השלום.

  2. עודד זמיר |

    מעולה… הגיע הזמן להתקדם …שכנתנו מהצפון יכולה לחזור ולפרוח תרתי משמע.טוב להם ולנו…בזכות הקנאביס יבוא השלום.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות