ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
לקראת הבחירות: אסף הראל מבטיח לגליזציה בת"א

לקראת הבחירות: אסף הראל מבטיח לגליזציה בת”א

שתפו את החברים

אסף הראל, היזם העסקי ומגיש הטלוויזיה המוכר שהודיע לפני כחודש על כוונתו להתמודד על תפקיד ראש עיריית ת”א בבחירות הקרובות, הצהיר כי אחד הצעדים הראשונים שיוביל הוא לגליזציה של קנאביס בכל שטחי העיר. בפועל מדובר במתווה שיותר דומה לאי הפללה…

אסף הראל, היזם העסקי ומגיש הטלוויזיה המוכר שהודיע לפני כחודש על כוונתו להתמודד על תפקיד ראש עיריית ת”א בבחירות הקרובות, הצהיר כי אחד הצעדים הראשונים שיוביל הוא לגליזציה של קנאביס בכל שטחי העיר. בפועל מדובר במתווה שיותר דומה לאי הפללה ולא בקנאביס חוקי, אך זהו בהחלט שינוי מהותי ומבורך במדיניות הנוכחית, שאולי ייכנס לתוקף כבר בעוד חודשיים.

בדיוק כמו לקראת בחירות אמצע הקדנציה (Midterm) המתקרבות בארה”ב, גם לקראת הבחירות לרשויות המקומיות שייערכו בישראל ב-30 לאוקטובר, נושא הקנאביס הפך לכלי המשמש לפנייה לקהל הצעיר.

לאחר שמתמודד לחברות במועצת העיר חיפה הכריז על תוכניתו ליצור “אי הפללה עירונית” ולהפוך את חיפה למוקד של תעשיית הקנאביס הרפואי (ואולי אפילו של הקופישופ הראשון למטופלים), עושה זאת כעת גם מועמד מת”א, שלוקח את הרעיון כמה צעדים קדימה.

אסף הראל, היזם, השחקן, התסריטאי ומגיש הטלוויזיה (“לילה טוב”), הודיע לפני חודש וקצת על כוונתו להתמודד על תפקיד ראש העיר של ת”א ולחולל בה שינוי צעיר, חילוני ודמוקרטי.

כחלק משינוי מקיף זה, כך הוא הודיע השבוע בסרטון שפרסם לציבור בוחריו הפוטנציאליים, אחד הצעדים הראשונים יהיה לחולל לגליזציה מלאה של קנאביס בת”א.

לגליזציה עירונית – יש דבר כזה?

המודל עליו מדבר הראל בהקשר של חקיקה עירונית בנוגע לחומר שמוגדר אסור ומסוכן על פי פקודת הסמים והחוק המדיני, הוא תיאורטי בלבד כמובן, אך הוא מבוסס על עקרונות שצלחו בערים מסוימות בחו”ל כמו אמסטרדם, פראג וברלין.

הרעיון של לגליזציה עירונית, שהיא בעצם סוג של “אי הפללה” במודל דומה לזה שהוצע בחיפה, הוא לדבריו אחד החשובים והניתנים ביותר ליישום מהיר, וככזה הוא יהיה אחד הראשונים להראות תוצאות בשטח, אם כמובן ייבחר הראל לראשות העיר.

מעבר לקווי המתאר החיפאי, שאולי אפילו ייעברו בהצלחה יתרה בקרב האוכלוסייה בת”א, לא מדובר בלגליזציה הלכה למעשה, מכיוון שאין אפשרות לעיר אחת להפוך ולהפר את החוק המדיני בצורה כה בוטה כמו לפתוח מכירות קנאביס בחנויות חוקיות.

קנאביס – מנוף צמיחה כלכלי, ותמצית של חופש

בלי מכירות חוקיות או שינוי הסטטוס הפלילי של הקנאביס, הצעד העיקרי שהעיר יכולה לעשות לטובת הפרט הוא כפי שנאמר בסרטון, תשלום מלא של קנסות עבור צרכנים שנתפסו מעשנים, מה שכמובן יהווה התקדמות מעניינת מול מודל “אי ההפללה” הקלוקל של השר ארדן.

בנוסף, תוכל העירייה לקבוע שעישון קנאביס הוא אינו עבירה שהפקחים העירוניים או השיטור העירוני צריכים להתייחס אליה, מה שייצור פער אכיפתי ויכול להביא בפועל למצב של אי הפללה נגד עישון קנאביס בציבור.

מה יקרה בפועל עם המתווה? נשאר רק לחכות לחודש הבא ולראות האם ראש העיר המיתולוגי רון חולדאי יתחלף, ואם באמת יהיה מקום לרעיונות הצעירים והדמוקרטיים שמנסה הראל להכניס למועצת העיר.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות