ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
לגליזציה בקנדה

לגליזציה בקנדה – כל הפרטים על המודל החדש

שתפו את החברים

לגליזציה בקנדה – הממשל הפדרלי בקנדה הכריז בחודש שעבר על הצעת חוק רשמית ללגליזציה ולרגולציה של צמח הקנאביס, וקנדה הפכה להיות האומה הראשונה ששייכת ל7-G שהגישה הצעת חוק לכלל המדינה בנוגע ללגליזציה, ולהכרזה זו כנראה יהיו השלכות מרחיקות לכת על חוקי הקנאביס…

לגליזציה בקנדה – הממשל הפדרלי בקנדה הכריז בחודש שעבר על הצעת חוק רשמית ללגליזציה ולרגולציה של צמח הקנאביס, וקנדה הפכה להיות האומה הראשונה ששייכת ל7-G שהגישה הצעת חוק לכלל המדינה בנוגע ללגליזציה, ולהכרזה זו כנראה יהיו השלכות מרחיקות לכת על חוקי הקנאביס בכל העולם.

במסיבת עיתונאים שנערכה ב-13 ליולי באוטווה, שרי הבריאות, המשפטים ובטיחות הציבור חשפו את התכנית של הממשל הפדרלי לסיום עשורים של איסור על צריכת קנאביס. אם ההצעה תעבור כמתוכנן, החוק הפדרלי יאפשר ייצור, מכירה והחזקה של קנאביס על ידי כל אדם מעל גיל 18. הממשל הפדרלי יהיה אחראי על הנפקת הרישיונות למגדלי קנאביס אבל ישאיר את רוב הרגולציות בנוגע למכירה והפצה בידי הפרובינציות.

ריכזנו לכם פה את רוב השאלות הנפוצות על הצעת החוק הקנדית:

מתי תהיה לגליזציה?

במידה וההצעה תעבור אז קנאביס יהיה חוקי לכל אדם בוגר בכל רחבי קנדה עד ‘יום קנדה’ של שנת 2018. יום קנדה מתרחש בראשון ליולי, אבל התאריך עצמו יכול להשתנות ככל שתהליך אישור החוק יתקדם, ויכול להיות גם שישנו את התאריך עצמו בכמה ימים כדי לא להפוך את יום קנדה ליום הלגליזציה.

מי יוכל לרכוש, להחזיק ולצרוך קנאביס?

כל אדם בגיר. אזרחים קנדים ומבקרים.

מה הכוונה באדם בגיר, מה הגיל המותר?

הסוגיה הזו היא קצת יותר מורכבת. לפי החוק הפדרלי, גיל המינימום הוא 18, אבל לכל פרובינציה יש אוטונומיה ותוכל לקבוע לעצמה חוקים שונים בנוגע לקנאביס. כל עוד הם יותר מחמירים מהחוקים הפדרלים כמובן. אפשר להניח שבפרובינציות מסוימות הגיל ייקבע על 19, 21 או אפילו 25. הגבלת הגיל מגבילה מכירה ואספקה של קנאביס לקטינים, והיא גם לא מאפשרת פרסום שמופנה ישירות לבני נוער. אבל בניגוד למצב הקיים היום, על צריכה מתחת לגיל 18 הסנקציות יהיו אזרחיות ולא ילוו באישום פלילי.

מי יוכל לגדל קנאביס מסחרי, ולמי יהיה מותר למכור?

הממשל הפדרלי ינפיק רישיונות למגדלים, כפי שנעשה כיום בנוגע לקנאביס רפואי. גורמים רשמיים בממשלה טוענים שזה יבטיח את איכות ובטיחות השימוש במוצר. רגולציות בנוגע למכירה ואספקה יושארו לפרובינציות עצמן, וישתנו מפרובינציה לפרובינציה. שימוש במכונות אוטומטיות לממכר קנאביס עדיין יהיו אסורות.

האם ניתן יהיה לרכוש קנאביס בחנות קנאביס?

החוקים והרגולציות בנוגע למכירת קנאביס נתונות בידי הפרובינציות, כך שעוד אי אפשר לדעת בוודאות איך זה יתבצע, אבל אם נסתכל על המצב במדינות בארה”ב שבהן יש לגליזציה, אז אפשר להניח שפרובינציות מסוימות יקבלו בברכה חנויות לממכר קנאביס, ואחרות יאסרו עליהן. בכל מקרה גם במידה והפרובינציה לא תאשר מכירה בחנויות, עדיין צרכנים בגירים יוכלו לרכוש ישירות מהמפיצים.

האם יהיה אפשר לגדל קנאביס בבית?

באופן עקרוני כן, אבל עם הגבלות. גידול עצמי יהיה מותר עד לארבעה צמחים לכל משק בית, עם הגבלת גובה של מטר. שימו לב שההגבלה היא לכל משק בית ולא לכל אדם. משק בית אחד, לא משנה מה הגודל שלו יורשה לגדל עד ארבעה צמחים.

מה יקרה לחוקים בנוגע לקנאביס רפואי

בינתיים החקיקה בנוגע לקנאביס רפואי לא תשתנה. הממשל רוצה לבחון את ההשלכות של החוק החדש לפני שיעשה שינויים בשאר החקיקה.

מה יקרה לחנויות קנאביס הקיימות כיום?

החקיקה הפדרלית לא מתייחסת למכירת קנאביס. לפי גורמים רשמיים בממשל הפדרלי הם מצפים כי קנאביס יימכר בחנויות ייעודיות, והרישיון והרגולציה בנוגע אליהן יקבע על ידי הפרובינציות או הרשויות המוניציפליות. מילת המפתח פה היא רישיון. זה לא אומר שחנויות הקיימות כיום יהפכו לחוקיות או ללא חוקיות תוך לילה.

האם אוכל להזמין קנאביס דרך הדואר או דרך שירות משלוחים?

כמו כל הסוגיות בנוגע להפצה ומכירה, גם הנושא הזה יקבע על ידי הפרובינציות המקומיות.

קנדה 2
תרבות הקנאביס בקנדה מפותחת כבר היום וניתן למצוא מה לעשן כמעט בכל מקום

מה בנוגע למיסוי קנאביס?

שלא יהיה ספק שהממשל הפדרלי יקח את הנתח שלו, אבל בחוק המוצע אין שום אזכור למיסוי. הצפי הוא שמשרד האוצר יעביר את ההצעה הרשמית בנוגע למיסוי קנאביס מאוחר יותר השנה.

האם מוצרי קנאביס למאכל ימכרו?

מוצרי קנאביס למאכל יהיו גם הם חוקיים, אך נתונים לרגולציה על מנת לשמור על בריאות ושלום הציבור. יהיה איסור על מוצרי קנאביס להכיל ניקוטין, קפאין או אלכוהול.

האם יהיה מותר לפרסם מוצרים המכילים קנאביס?

מטרת הממשל הפדרלי היא לספק לבגירים מידע מדויק על מנת שיכלו לבצע בחירה מודעת בנוגע לשימוש בקנאביס ולכן חברות הקנאביס אינן מורשות לפרסם מידע שגוי או מטעה או לפנות לקהל צעיר. לעומת זאת הם יכולים לפרסם את רמות הקנבינואידים, פירוט המרכיבים, שם הזן ושם החברה.

מה בנוגע לדובוני גומי מועשרים בקנאביס?

כנראה שלא. החוק הפדרלי אוסר על מוצרי קנאביס היכולים להטעות ובעלי צורה שיכולה להיות מושכת לקטינים. לכן דובוני גומי וממתקים אחרים המכילים קנאביס כנראה שלא יעברו את הדרישה הזו.

מה בנוגע לאריזה של המוצרים?

יש כמה שמועות של הרגע האחרון שהממשלה תאסור על מיתוג, שימוש בצבעים על האריזה ואלמנטים עיצוביים נוספים. אבל כרגע זה לא המקרה. הצעת החוק נותנת לממשל הפדרלי את הסמכות לקבוע רגולציות נוספות אבל הן יקבעו בהמשך. ובהתאם לאיסור על הצגת ופרסום קנאביס לקטינים, אסור להציג מוצרי קנאביס בצורה שיכולה לגרום לילדים לראות את המוצר. כרגע מדובר רק על המוצר עצמו, ועדיין לא ברור מה יהיו ההשלכות בנוגע לפרסום על המוצר.

האם יהיה שינוי במדיניות הייבוא והייצוא?

לא. כרגע החוק הקנדי מאפשר ייבוא או ייצוא של קנאביס רק ברישיון שמונפק על ידי משרד הבריאות של קנדה. הרישיון מונפק רק למטרות של מחקר רפואי. החוק לא ישתנה תחת החוק הפדרלי החדש.

מה בנוגע למכונות אוטומטיות?

לא יהיה אפשרי למכור או לרכוש קנאביס ומוצריו במכונות אוטומטיות. זה כתוב ומפורט בחוק הפדרלי המוצע.

סה”כ נראה כי החוק בקנדה די ליברלי, ומשאיר הרבה חופש תמרון לפרובינציות. ניאלץ להמתין ולראות מה יהיו ההחלטות ברמה המחוזית, ומה תהיה השפעת החקיקה הזו על מדיניות הקנאביס בשאר העולם.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות