ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

לגליזציה בקנדה: המדריך המלא לצרכן ולתייר

שתפו את החברים

אחרי ציפייה רבה, סוף סוף היום המיוחל הגיע אתמול, וקנדה הצטרפה לרשימת המדינות שחוקקו לגליזציה מלאה למטרות פנאי והחליטו להחליף את כל איסורי העבר המיושנים במדיניות הגיונית, אחראית ובטוחה. אז כיצד הלגליזציה באה לידי ביטוי, מהו השוני בין החוקים בפרובנציות…

אחרי ציפייה רבה, סוף סוף היום המיוחל הגיע אתמול, וקנדה הצטרפה לרשימת המדינות שחוקקו לגליזציה מלאה למטרות פנאי והחליטו להחליף את כל איסורי העבר המיושנים במדיניות הגיונית, אחראית ובטוחה. אז כיצד הלגליזציה באה לידי ביטוי, מהו השוני בין החוקים בפרובנציות השונות, וכמה קנאביס ניתן לרכוש, לגדל או להחזיק בכל אזור בקנדה? הנה המדריך המלא שיעשה סדר בבלאגן:

קנדה היא המדינה השנייה בגודלה (שטח) בעולם, ואוכלוסייתה מונה כ-37 מיליון תושבים. קנדה היא מדינה מודרנית ומפותחת טכנולוגית, ולמרות שאורוגוואי עשתה זאת לפניה, היא בכל זאת נחשבת לאומה הראשונה מבין ‘ארגון המדינות המתועשות’ (Group of seven nations) שהכשירה קנאביס למטרות פנאי. 

משמעות הדבר היא שמשקיעים, בעלי עסקים, פוליטיקאים, מנהיגים, אקדמאים, מדענים, סוציולוגים וחוקרים רבים אחרים יגיעו מכל רחבי העולם כדי לצפות בהתפתחויות, להרוויח מהן מבחינה כלכלית או מדעית, ואולי גם לחלוק ג’וינט או שניים.

אוקיי, אז הקנאביס חוקי בקנדה והידד לכולנו, אבל האם זה אומר שאין יותר חוקים לגבי החזקה וגידול שלו? ממש לא. חוקים יש, ואפילו לא מעט.

מפת הקנאביס החוקי של קנדה - לא בכל מקום מותר לגדל או לצרוך, ורק בחלק מהמחוזות ישנן חנויות מטעם המדינה
מפת הקנאביס החוקי של קנדה – לא בכל מקום מותר לגדל או לצרוך, ורק בחלק מהמחוזות ישנן חנויות מטעם המדינה

דבר ראשון שצריך לדעת לגבי החוק לגבי קנאביס בקנדה, ובכלל, הוא שכמו בארה”ב גם כאן מדובר בחפיפה בין חוקים מקומיים וכלליים. קנדה היא פדרציה המורכבת מעשר פרובנציות (מחוזות) ושלוש טריטוריות. לכל פרובנציה יש ממשל משלה וחוקים מקומיים משלה, וכולן כפופות לראש הממשלה ולמלכה (תואר בלבד).

בגלל ההפרדה המחוזית והטריטוריאלית, קנאביס אמנם אכן חוקי בכל רחבי קנדה, אך לא בכל מקום תקפים אותם החוקים לגבי גיל הצריכה המותר, כמות ההחזקה המקסימלית וסעיפים נוספים.

לכל פרובנציה יש קונבנציה – המדריך המלא לחוקי הקנאביס בקנדה

חוקי הקנאביס החדשים של קנדה מאפשרים שימוש חופשי בקנאביס בכל רחבי המדינה, ובחסותם יכול כל מבוגר (מעל גיל 18 בהגדרה הפדרלית) בקנדה להחזיק בכמות של עד 30 גרם מריחואנה בציבור, אך לא לצרוך אותו בציבור.

כלומר, הדבר היחיד שתקף בכל פיסת אדמה בקנדה הוא שאתם יכולים להחזיק עליכם עד 30 גרם של קנאביס מבלי לעבור על החוק. לא לעשן ולא לגדל, אלא רק להחזיק.

הפרטים הקטנים והטכניים יותר של הלגליזציה, כמו היכן ניתן למכור או מה הגיל המינימלי לרכישה, נותרו להחלטתה של כל פרובנציה בעצמה. לפניכם המדריך לצריכת קנאביס נכונה ואחראית על פי התקנות של כל פרובנציה וטריטוריה קנדית:

1. אונטריו (Ontario)

אוכלוסייה: 13.6 מיליון תושבים

חקיקה פרובנציאלית: חוק הקנאביס וחוק תאגיד הקנאביס לשנת 2017

משווק קנאביס מורשה: תאגיד הקנאביס הקמעונאי של אונטריו (ORCC)

הגיל מינימלי לרכישה: 19 שנים

חוקי המכירה: החל ממועד חקיקת הלגליזציה, הקנאביס יימכר באינטרנט באמצעות אתר ‘אונטריו קנאביס‘ שמופעל על ידי חברה ממשלתית. חנויות פיזיות בבעלות פרטית יוקמו החל מה-1 באפריל 2019.

הגבלות החזקה וצריכה: כל אדם שמלאו לו 19 יכול להחזיק עד 30 גרם קנאביס בציבור. ניתן לשנע קנאביס רק אם הוא ארוז היטב באריזה הרמטית או שקית מקורית של המשווק. חל איסור על צריכת קנאביס ברכב, שטחים ציבוריים סגורים או מקומות עבודה.

גידול ביתי: כן, ניתן לגדל עד ארבעה שתילים.

נקודות עניין: ממשלת אונטריו שוקלת לאפשר צריכת קנאביס בחדרי מלון – כולל לצרכי פנאי.

צפי למספר חנויות הקנאביס: חנויות פרטיות יושקו החל מה-1 באפריל 2019, ועל אף שהמחוז אינו מציב בינתיים כל מגבלה על מספר החנויות, העיריות עשויות לבטל את הקמת חנויות הקנאביס בשטחן.

2. קוויבק (Québec)

אוכלוסייה: 8.215 מיליון תושבים

חקיקה פרובנציאלית: חוק רגולציית הקנאביס

קוויבק – כן לקנאביס אבל לא לגידול

משווק קנאביס מורשה: תאגיד האלכוהול של קוויבק (SAQ)

הגיל מינימלי לרכישה: 18 שנים

חוקי המכירה: קנאביס יימכר בחנויות בבעלות הממשלה, ללא מכירת אלכוהול במקביל. אין חנויות קנאביס פרטיות.

הגבלות החזקה וצריכה: כל אדם שמלאו לו 18 יכול להחזיק עד 30 גרם קנאביס בציבור. בני נוער שייתפסו אפילו עם כמות קטנה של קנאביס יחויבו בקנס.

גידול ביתי: אסור.

נקודות עניין: קוויבק היא המחוז היחיד שמגביל את ההחזקה במקום פרטי ל-150 גרם (עד 400 גרם בשאר קנדה), בנוסף להחזקה הציבורית של 30 גרם. כמו כן, החקיקה הפדרלית מאפשרת לרוב גידול של עד 4 שתילים, אבל במחוז של קוויבק חל איסור מוחלט על גידול.

צפי למספר חנויות הקנאביס: צפי של 15 חנויות עד אמצע 2018, ויותר מ-150 חנויות בתוך שנתיים.

3. קולומביה הבריטית (British Columbia)

אוכלוסייה: 4.63 מיליון תושבים

חקיקה פרובנציאלית: חוק הרישוי וההפצה של קנאביס

משווק קנאביס מורשה: ענף ההפצה למשקאות אלכוהוליים בקולומביה הבריטית

הגיל מינימלי לרכישה: 19 שנים

חוקי המכירה: קנאביס יימכר הן בחנויות המנוהלות על ידי הממשלה והן בחנויות בבעלות פרטית, ללא מכירת אלכוהול במקביל.

הגבלות החזקה וצריכה: כל אדם שמלאו לו 19 יכול להחזיק עד 30 גרם קנאביס בציבור. שינוע קנאביס ברכב חייב להיות בחבילה אטומה שלא מאפשרת נגישות של הנוסעים לחומר. השימוש בקנאביס מותר במקומות ציבוריים בהם מותר לעשן טבק. עישון ואידוי קנאביס אינם מותרים באזורים הומי ילדים כגון: פארקים, מגרשי משחקים וחופי ים קהילתיים. צריכת הקנאביס ברכב אסורה. עיריות מקומיות עשויות לקבוע מגבלות משלהן על הצריכה.

גידול ביתי: מותר, עד ארבעה שתילים לכל בית (כל עוד הבית אינו משמש כמעון-יום). כמו כן, בעל הדירה עשוי לשנות את ההגבלות לפי ראות עיניו ואף לאסור על דייריו את הגידול הביתי.

קולומביה הבריטית – קנאביס מותר בדיוק כמו טבק

נקודות עניין: הממשלה החליטה שהדיספנסריז (חנויות הקנאביס) שפעלו עד כה באופן לא חוקי בוונקובר, יוכלו להגיש בקשה להמשך המכירה, אך המריחואנה צריכה להיות מסופקת על ידי המשווק המורשה. כמו כן, מועצת הלשכה של טופינו, מחוז הממוקם באיי וונקובר, מנסה להעביר חוק אשר ימנע את השימוש של כל קרקע או בניין לצורך מכירה, ייצור או הפצה של קנאביס.

צפי למספר חנויות הקנאביס: המחוז לא מציב מגבלה על מספר החנויות המותרות, אך העיריות עשויות להגביל או לאסור על הקמת חנויות קנאביס בגבולותיהן. הצפי הראשוני הוא ל-150 חנויות בתוך שנתיים וחצי.

4. אלברטה (Alberta)

אוכלוסייה: 4.15 מיליון תושבים

חקיקה פרובינציאלית: החוק לבקרה וויסות של קנאביס

משווק קנאביס מורשה: ועדת אלברטה להימורים ומשקאות חריפים (AGLC)

הגיל מינימלי לרכישה: 18 שנים

חוקי המכירה: הקנאביס יימכר בחנויות פרטיות עצמאיות ובאתר הממשלתי. חנויות הקנאביס מורשות למכור אביזרי מריחואנה כגון: באנגים, מקטרות וניירות גלגול, אך מכירתם בצמוד לאלכוהול אסורה. כמו כן, צעירים מתחת לגיל 18 אינם מורשים להיכנס לחנויות הקנאביס.

הגבלות החזקה וצריכה: כל אדם שמלאו לו 18 יכול להחזיק עד 30 גרם קנאביס בציבור. לא ניתן לשנע קנאביס אלא אם הוא סגור הרמטית ונמצא מחוץ להישג ידם של הנהג והנוסעים האחרים. חל איסור על צריכת קנאביס בסמוך לבתי חולים, בתי ספר או כל שטח ציבורי המכיל ילדים. כמו כן, אין לצרוך קנאביס במקומות בהם חל איסור על עישון סיגריות.

גידול ביתי: מותר, עד ארבעה שתילים עבור כל בית. כמו כן, בעל הדירה עשוי לשנות את ההגבלות לפי ראות עיניו.

נקודות עניין: קטין אינו רשאי להיכנס למקום מורשה המוכר מריחואנה, ויש לדרוש הוכחה של גיל מכל אדם שנראה צעיר מגיל 25. כמו כן, לפחות 100 מטרים יפרידו בין מבנים ציבוריים כגון קופות חולים, חנויות ובתי הספר לבין חנויות הקנאביס.

צפי למספר חנויות הקנאביס: אין מכסה למספר החנויות המותרות, למרות שממשלת אלברטה צופה שיוקמו כ-250 חנויות בשנה הראשונה. אדם או גוף אחד אינו מורשה להחזיק ביותר מ-15% מרישיון הקנאביס הקמעונאי, כלומר מקסימום של 37 חנויות.

5. מניטובה (Manitoba)

אוכלוסייה: 1.28 מיליון תושבים

חקיקה פרובנציאלית: קמעונאות קנאביס בטוחה וחוק למניעת שימוש בקנאביס לרעה

משווק קנאביס מורשה: הרשות להימורים ומשקאות חריפים של מניטובה (LGCA)

הגיל מינימלי לרכישה: 19 שנים

חוקי המכירה: קנאביס יימכר בחנויות המנוהלות על ידי ארבעה גופים פרטיים מורשים שאושרו על ידי המחוז: ‘טוקיו סמוק‘ / ‘היקו’, ‘דלתא-9 קנאביס’ /’גידולי קאנופי‘, בגישה המקדמת גידול קנאביס לאומי, ותאגיד רביעי המשלב את החברות ‘מאוונה קנדה’ ו-‘מעבדות מדיפרם‘, לצד שתי קהילות לאומיות של המדינה.

מניטובה – רק הממשל יהיה אחראי למכירות

הגבלות החזקה וצריכה: כל אדם שמלאו לו 19 יכול להחזיק עד 30 גרם קנאביס בציבור. כאשר משנעים קנאביס ברכב או סירה, עליו להיות אטום הרמטית ולא בהישג יד. כמו כן, צריכת הקנאביס ברכב הנה אסורה.

גידול ביתי: אסור.

נקודות עניין: לבקשת המחוז, ההצעות להקמת חנויות פרטיות שמות דגש רב על כך שהבעלות תהיה בידי תושבי המחוז והמקומיים. אנשים שאינם תושבי המחוז לא יוכלו לפתוח בו חנות קנאביס פרטית.

צפי למספר חנויות הקנאביס: אין דרך לצפות כמה חנויות יוקמו על ידי כל אחד מהגופים הנ”ל, אך סביר להניח שהם יוכלו להפעיל כמה עשרות חנויות בשנה הראשונה.

6. ססקצ’ואן (Saskatchewan)

אוכלוסייה: 1.13 מיליון

חקיקה פרובינציאלית: חוק הקנאביס של ססקצ’ואן

משווק קנאביס מורשה: מגדלי הקנאביס המורשים ימכרו ישירות לצרכנים הפרטיים, במסגרת השוק המוסדר ע”י תאגיד ססקצ’ואן להימורים ומשקאות חריפים.

הגיל המינימלי לרכישה: 19 שנים

חוק המכירה: קנאביס מהמגדלים המורשים של המפלגה הליברלית יימכר בחנויות בבעלות פרטית, ללא מכירת אלכוהול במקביל.

הגבלות החזקה וצריכה: מבוגרים מעל גיל 19 יכולים להחזיק עד 30 גרם של קנאביס בציבור. הצריכה ברכב ובמקומות ציבוריים אסורה

גידול ביתי: מותר, למרות שבעלי הקרקע יכולים לקבוע את התקנות לפי ראות עינם.

נקודות עניין: החקיקה המחוזית מחייבת שהקנאביס ישונע ברכב או בחבילה אטומה, ויאוחסן בחלל שלא נגיש לנוסעים – כלומר תא המטען.

צפי למספר חנויות הקנאביס: עד כה חולקו 51 היתרים קמעונאיים שיחולקו בין 32 קהילות.

7. נובה סקוטיה (Nova Scotia)

אוכלוסייה: 942,926 תושבים

חקיקה פרובנציאלית: חוק בקרת הקנאביס

משווק קנאביס מורשה: תאגיד נובה סקוטיה משקאות חריפים (NSLC)

הגיל מינימלי לרכישה: 19 שנים

נובה סקוטיה – מוכרים קנאביס רק בחנות משקאות

חוקי המכירה: הקנאביס יימכר בחנויות המשקאות של NSLC, כולל בחנויות המפעל הקיימות.

הגבלות החזקה וצריכה: כל אדם שמלאו לו 19 יכול להחזיק עד 30 גרם קנאביס בציבור. עישון הקנאביס אסור בכל המקומות הציבוריים הסגורים, ובחלק מהחיצוניים כגון: בית ספר ומעונות, מרפסת של מסעדות ופארקים, חופים, מגרשי ספורט ומגרשי משחקים.

גידול ביתי: מותר לגדל עד ארבעה שתילים.

צפי למספר חנויות הקנאביס: 12 חנויות, שיוקמו ברחבי המחוז באופן אחיד.

8. ניו ברנסוויק (New Brunswick)

אוכלוסייה: 753,914 תושבים

חקיקה פרובנציאלית: חוק הפיקוח על קנאביס וחוק ניהול תאגיד הקנאביס

משווק קנאביס מורשה: תאגיד ניהול הקנאביס

הגיל מינימלי לרכישה: 19 שנים

חוקי המכירה: קנאביס יימכר בחנויות המופעלות על ידי חברת ניו ברנסוויק ליקר, תחת חברת הבת החדשה שלה המכונה ‘CannabisNB’. על החנויות להיות במרחק של לפחות 300 מטרים מבתי הספר. כמו כן, הקנאביס חייב להיות מוצג תחת משטח זכוכית, וחל איסור על מכירת אלכוהול בצמוד.

הגבלות החזקה וצריכה: כל אדם שמלאו לו 19 יכול להחזיק עד 30 גרם קנאביס בציבור. ניתן לצרוך אותו רק בדירות פרטיות בהסכמת הדיירים.

ניו ברנסויק – חברה אחת משתלטת על שוק הקנאביס

גידול ביתי: כן, ניתן לגדל עד ארבעה שתילים, ועליהם להיות סגורים במקום בטוח ולא בהישג ידם של ילדים.

נקודות עניין: בבתי מגורים פרטיים, על הקנאביס להישמר במקום בטוח, הרחק מילדים ונעול על ידי מנעול ומפתח.

צפי למספר חנויות הקנאביס: כרגע ישנו צפי של 20 חנויות שיפוזרו באופן אחיד בין האזורים בהתאם לצפיפות ולביקוש.

9. ניופאונדלנד ולברדור (Newfoundland and Labrador)

אוכלוסייה: 528,448 תושבים

חקיקה פרובנציאלית: החוק לתיקון ושיפור חוק תאגיד המשקאות

משווק קנאביס מורשה: תאגיד המשקאות של ניופאונדלנד ולברדור (NLC)

הגיל מינימלי לרכישה: 19 שנים

חוקי המכירה: קנאביס יימכר בחנויות בבעלות פרטית, ללא מכירת אלכוהול במקביל.

ניופאונדלנד ולברדור – נוף מדהים אבל אסור לצרוך בחוץ

הגבלות החזקה וצריכה: כל אדם שמלאו לו 19 יכול להחזיק עד 30 גרם קנאביס בציבור. ניתן לצרוך אותו רק בדירות פרטיות בהסכמת הדיירים.

גידול ביתי: כן, ניתן לגדל עד ארבעה שתילים.

נקודות עניין: חברת ‘גידולי קאנופי‘ של מחוז אונטריו פגעה בהסכם האספקה ​​והייצור של המחוז, וכתוצאה מכך ניתנו לחברה ארבעה היתרי מכירה.

צפי למספר חנויות הקנאביס: עד כה, אושרה הקמתן של 24 חנויות במחוז.

10. אי הנסיך אדוארד (Prince Edward Island)

אוכלוסייה: 152,021 תושבים

חקיקה פרובנציאלית: חוק התגובה ללגליזציה של קנאביס

משווק קנאביס מורשה: הנציבות לבקרת משקאות חריפים (PEI)

הגיל מינימלי לרכישה: 19 שנים

חוקי המכירה: קנאביס יימכר בחנויות בבעלות הממשלה, ללא מכירת אלכוהול במקביל.

הגבלות החזקה וצריכה: כל אדם שמלאו לו 19 יכול להחזיק עד 30 גרם קנאביס בציבור. ניתן לשנע קנאביס רק אם הוא ארוז היטב והרחק מהישג יד. כיום הצריכה מוגבלת למקומות מגורים בלבד, עם פוטנציאל להרחבה למרחב הציבורי בעתיד.

גידול ביתי: כן, ניתן לגדל עד ארבעה שתילים.

צפי למספר חנויות הקנאביס: ארבע חנויות בלבד: בשרלוטאון, סאמרסייד, ווסט פרינס ומונטגיו.

11. הטריטוריות הצפון-מערביות (Northwest Territories)

אוכלוסייה: 44,263 תושבים

חקיקה פרובנציאלית: חוק הלגליזציה ויישום הרגולציה

משווק קנאביס מורשה: תאגיד המשקאות החריפים של הטריטוריות הצפון-מערביות

הגיל מינימלי לרכישה: 19 שנים

חוקי המכירה: קנאביס יימכר תחילה בחנויות למשקאות חריפים.

הטריטוריות הצפון-מערביות – קנאביס ואלכוהול תחת אותו החוק

הגבלות החזקה וצריכה: כל אדם שמלאו לו 19 יכול להחזיק עד 30 גרם קנאביס בציבור. מריחואנה ברכב חייבת להיות אטומה ורחוקה מהישג ידם של הנוסעים. חל איסור על עישון או אידוי קנאביס בסביבת ילדים או כלי רכב, ובכל מקום בו חל איסור על עישון טבק. כמו כן, ניתן לצרוך אותו בבית פרטי בהסכמת הדיירים.

גידול ביתי: מותר לגדל עד ארבעה שתילים, ולבעל הדירה יש את הזכות לשנות את התקנות לפי ראות עיניו.

נקודות עניין: כפי שהם יכולים לעשות בעניין מכירת המשקאות חריפים, לקהילות יש את הזכות לקיים משאל עם ולהציב הגבלות ואיסורים נוספים על קנאביס.

צפי למספר חנויות הקנאביס: טרם נקבע, אם כי יש שבע חנויות משקאות בלבד וחנות מפעל נוספת.

12. טריטוריית נונאווט (Nunavut)

אוכלוסייה: 35,944 תושבים

חקיקה פרובנציאלית: חוק תיקון הקנאביס

משווק קנאביס מורשה: תאגיד המשקאות החריפים של נונאווט

הגיל מינימלי לרכישה: 19 שנים

חוקי המכירה: אין מכירות פרטיות מתוכננות לשנת 2018 – הממשלה קודם רוצה לשמוע את דעת הקהילות. ניתן לרכוש באופן מקוון דרך האתר הממשלתי.

הגבלות החזקה וצריכה: כל אדם שמלאו לו 19 יכול להחזיק עד 30 גרם קנאביס בציבור. הממשלה שוקלת להטיל מגבלות על אחסון המריחואנה על מנת להגביל את המלאי לצורך מכירה בלתי חוקית. עם זאת, לא יהיו קהילות שאוסרות על המכירה, כמו שיש עם אלכוהול.

גידול ביתי: חל איסור על גידול ביתי.

נקודות עניין: איגוד חנויות הנוחות המערביות, המייצג למעלה מ-7,000 חנויות במחוזות הצפוניים, כולל נונאווט, הוא זה שעודד את הממשל לאשר מכירת קנאביס.

צפי למספר חנויות הקנאביס: אין צפי של הקמת חנויות ב-2018.

13. טריטוריית יוקון (Yukon)

אוכלוסייה: 35,874

חקיקה פרובינציאלית: חוק הפיקוח על רגולציית הקנאביס

משווק קנאביס מורשה: תאגיד המשקאות החריפים של יוקון (YLC)

הגיל המינימלי לרכישה: 19 שנים

טריטוריית יוקון – גידול ביתי רק במקומות מוסתרים היטב

חוק המכירה: קנאביס המסופק על ידי הממשלה יימכר תחילה בחנויות הממשלתיות ובהמשך בחנויות פרטיות, ללא מכירת אלכוהול במקביל.

הגבלות החזקה וצריכה: מבוגרים מעל גיל 19 יכולים להחזיק עד 30 גרם של קנאביס בציבור. על הצרכן לוודא כי אין לקטינים גישה לקנאביס. הצריכה תתבצע במגורים פרטיים בלבד ובאישור הבעלים.

גידול ביתי: מותר, אם כי ישנה דרישה שהוא לא יהיה נראה לעין ויתבצע במקום מוסתר היטב.

נקודות עניין: מוכרים פרטיים חייבים להיות מאושרים על ידי מועצת הרישוי לקנאביס של המחוז.

צפי למספר חנויות הקנאביס: אחת, בתור התחלה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. שלום |

    איפה הכי כדאי להשתקע ולהכנס לתחום העבודה עם קנאביס לפי מה שמובא פה?

    1. ג'וני סלומון |

      וונקובר, ללא ספק, כמו שהיה מאז ומתמיד.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות