ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
כולם רוצים לגליזציה - גם שוטרים בקנדה יורשו לעשן קנאביס

כולם רוצים לגליזציה – גם שוטרים בקנדה יורשו לעשן קנאביס

שתפו את החברים

הרשויות באוטווה, עיר הבירה של האומה הקנדית, הודיעו כי לאחר כניסתה לתוקף של הלגליזציה, גם שוטרים שאינם מוצבים בתפקיד יורשו לצרוך קנאביס באופן חופשי, כל עוד הדבר לא יפגע בהופעתם לעבודה לאחר מכן. “אתה לא יכול להגיע לעבודה כשוטר כשאתה…

הרשויות באוטווה, עיר הבירה של האומה הקנדית, הודיעו כי לאחר כניסתה לתוקף של הלגליזציה, גם שוטרים שאינם מוצבים בתפקיד יורשו לצרוך קנאביס באופן חופשי, כל עוד הדבר לא יפגע בהופעתם לעבודה לאחר מכן. “אתה לא יכול להגיע לעבודה כשוטר כשאתה מסטול, לפי אותם קריטריונים שמונעים ממך לעשות זאת כשאתה שיכור או נוטל תרופות מרשם”, מסר גורם בכיר במשטרה המקומית.

הלגליזציה המתקרבת בקנדה, שאמורה להיכנס לתוקפה בעוד כחודש אבל צפויה להידחות בפועל לאזור אוקטובר, משמחת את כל צרכני הקנאביס באומה, וכעת היא צפויה לשמח גם לא מעט שוטרים.

רשויות משטרת אוטווה, שהנה עיר הבירה של קנדה הממוקמת במחוז אונטריו, הודיעו כי ברגע שייכנסו לתוקפת חוקי הקנאביס החדשים ויותרו מכירות הקנאביס החוקי בחנויות, גם שוטרים יהיו רשאים לרכוש ולצרוך קנאביס בשעות הפנאי שלהם. 

כמובן שההצהרה נוגעת לשוטרים שאינם מוצבים בתפקיד, אלא נמצאים בשעות הפנאי שלהם ואף לא לפני יום או לילה של עבודה, או כל מסגרת אחרת בה הם מוצבים בתפקיד פעיל או לובשים מדים.

מעשן קנאביס? עדיין מתאים לשירות

השינוי המפתיע באוטווה, שנכון לכעת הוא הראשון מסוגו בכל מדינות הלגליזציה ומהווה ככל הנראה תקדים עולמי, מבוסס על התאמה של “מדיניות ההתאמה לשירות” של כוחות המשטרה המקומיים.

המדיניות החדשה נכתבה לאחר ישיבת מטה משטרתית שנערכה ביום ב’ האחרון, בה העלו בכירי הכוח את ההחלטה כי לא ניתן לאסור על שוטרים לצרוך חומר שחוקי על פי המערכת הפלילית ואינו מופיע בפקודת הסמים האסורים, ולא ניתן ליצור לו סטטוס חוקי אחר שימנע משוטרים לצרוך אותו במסגרת החוק.

במקום זאת, הוחלט כי יש להגביל את השימוש בקנאביס לפי מאפיינים יותר מדויקים, שלא יגעו רק באם שוטר צרך קנאביס או לא, או מתי, אלא במצבו הכללי של האדם בעת הגעתו לעבודה.

המאפיינים הללו, כפי שנוסחו בישיבה, מתארים מצב פיזיולוגי ונפשי של “שוטר המתאים לתפקיד”, וקובעים כי כל עוד אותו שוטר עומד בקריטריונים הללו, לא ניתן לפסול אותו משירות פעיל בגלל צריכת קנאביס או כל חומר חוקי אחר.

כולם רוצים לגליזציה - גם שוטרים בקנדה יורשו לעשן קנאביס
קנאביס חוקי – גם השוטרים רוצים

לדברי סגן מפקד משטרת אוטווה סטיב בל, המדיניות החדשה כלפי צריכת קנאביס עומדת בקנה אחד עם המדיניות הננקטת כלפי כל סוג של חומר חוקי העלול לשנות את מצב ההכרה או התודעה של המשתמש, ובכך עלול לגרום לסיבוכים בתפקיד, עבודת וביצועי השוטר בשטח.

“אתה לא יכול להגיע לעבודה כשוטר כשאתה מסטול, לפי אותם קריטריונים שמונעים ממך לעשות זאת כשאתה שיכור או נוטל תרופות מרשם”, מסר בל בראיון שהעניק לכלי התקשורת לאחר פרסום ההודעה לגבי שינוי המדיניות. “החוקים החדשים לגבי שימוש בקנאביס תואמים את החוקים הקיימים לגבי כל חומר שעלול להיות בעייתי בהיבטים של השפעה על יכולת התפקוד המלא”.

המדיניות החדשה של משטרת אוטווה התקבלה בביקורות חיוביות בשלטון, והיא צפויה להפוך למדיניות הרשמית שתחייב גם את חיילי הצבא ואת כל כוחות המשטרה הפדרליים והמחוזיים, להוציא מחוז אחד (Calgary) שכבר הכריז כי לא יתיר לשוטריו לצרוך קנאביס גם בשעות הפנאי.

יריית הפתיחה של הלגליזציה בחודש אוקטובר צפויה בכל זאת לגרום לשינויים נקודתיים בחוקי המשטרה המקומיים, שככל הנראה יתאימו עצמם למציאות החדשה של קנאביס חוקי, אך באופן כללי קנדה מראה לנו שגם הארגון שהיה אויב נפשו של הקנאביס עד עתה, מתחיל לתת לו את הלגיטימציה הראויה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות