ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
המפ - קנאביס תעשייתי (הלגליזציה מתקרבת לניו יורק)

מנהיג הסנאט האמריקאי: “לגליזציה של המפ בחקיקה הקרובה”

שתפו את החברים

מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט הודיע כי חוק החקלאות הקרוב שצפוי לקבל אישור משני בתי המחוקקים בחודשים הקרובים, יכלול לגליזציה מלאה של צמח ההמפ כיבול חקלאי המותר לגידול ומסחר, ושל המפ כחומר גלם לתעשייה קלה וכבדה. הצעת החוק אושרה כבר באופן…

מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט הודיע כי חוק החקלאות הקרוב שצפוי לקבל אישור משני בתי המחוקקים בחודשים הקרובים, יכלול לגליזציה מלאה של צמח ההמפ כיבול חקלאי המותר לגידול ומסחר, ושל המפ כחומר גלם לתעשייה קלה וכבדה. הצעת החוק אושרה כבר באופן ראשוני על ידי המחוקקים ונמצאת בתהליכי ניסוח סופיים, וכעת מבטיח מנהיג הרוב כי השינויים הקרובים לא יפגעו במתווה החקיקה החדש לגבי המפ אלא רק ירחיבו אותו.

צמח ההמפ, “בן דודו” של הקנאביס הפסכיואקטיבי שכולנו מכירים שמשמש כחומר גלם לסוגים רבים של תעשיות כגון ייצור נייר, תחליפי פלסטיק, חומרי בנייה ובידוד ועוד מאות מוצרים נוספים, צפוי להשלים בקרוב מאד את הקאמבק ההיסטורי שלו בארה”ב.

אחרי עשורים רבים של איסור על גידול, מכירה ושימוש בהמפ לתעשייה, שלכאורה קרה בחסות האיסור על קנאביס “רגיל” אך למעשה היווה מלכתחילה את הסיבה בגינה השלטון האמריקאי החל להתנכל לצמח הקנאביס (לחצים מצד תעשיינים בעלי אינטרסים), ממשלת ארה”ב עומדת להעביר בקרוב חוק חדש שהופך את ההמפ חזרה לסחורה חוקית בכל מדינות ארה”ב.

גם החקלאים רוצים לגליזציה - של המפ
גם החקלאים רוצים לגליזציה – של המפ

החוק החדש, שכלול בתוך הצעת החוק ה-5 שנתית לענייני חקלאות (US Farm Bill) שהייתה אמורה להיות מאושרת השנה עד לתאריך ה-30 בספטמבר אך עדיין נמצאת בתהליכי דיון וניסוח סופיים, מבטל את מעמדו של ההמפ כחומר אסור ומסוכן לפי פקודת הסמים, ומחזיר אותו למעמד של צמח שנמצא בפיקוח רשויות החקלאות.

מאחר והצעת החוק לא אושרה בתאריך היעד הצפוי ומתעכבת כבר כמעט חודשיים, רבים חזו כי סעיפי החוק שנוגעים ללגליזציה של המפ יוסרו ממנה כליל או ייערכו באופן שישאיר את מעמדו הפלילי של ההמפ, או שיידחה את שינוי מעמדו לחקיקה הבאה בעוד 5 שנים נוספות.

למרות שהיה מדובר בצפי לא מופרך בכלל, מסתמן כעת שהאופטימיים יהיו כנראה אלו שצדקו, והלגליזציה של צמח ההמפ והתעשייה המקיפה אותו אכן יתרחשו ממש בקרוב ואפילו לפני סוף השנה.

הרוב קובע – תהיה לגליזציה של המפ

מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיטץ’ מק’קונל (Mitch McConnell), שבשל מבנה הקונגרס החדש שנבחר החודש הוא גם מנהיג הרוב המוחלט בשני בתי הנבחרים והחבר המרכזי בוועדת הקישור בין הקונגרס לסנאט, נשא נאום מול בוחריו ביום ו’ האחרון, ובוא הבטיח כי “לגליזציה של המפ תקרה כבר בחוק הקרוב”.

בנאומו התחייב מק’קונל בפני הציבור, בעיקר ממדינת הבית שלו קנטקי שהייתה הראשונה לחזור ולהתיר גידול המפ במתכונת מצומצמת כבר ב-2014, שהנושא הנ”ל יהיה בעדיפות הגבוהה ביותר שלו עד לאישורו הסופי והיטמעותו בחוק לקראת 5 השני הקרובות.

העיכובים באישור החוק החדש, כך לפי הדברים שמסר מק’קונול בנאום, נובעים מדיונים ארוכים בנושאי רווחה וטיפול באוכלוסיות מוחלשות כחלק מתוכנית (SNAP) המוכרת יותר בשם “חותמות מזון” או “תלושי מזון”, ואינם קשורים לנושא ההקלות החוקיות על צמח ההמפ. הקלות אלו, כך לדבריו, יישארו כשהיו ויבטלו באופן מוחלט את מעמדו הפלילי של ההמפ והחלקאים המגדלים אותו.

מנהיג הסנאט האמריקאי: "לגליזציה של המפ בחקיקה הקרובה"
השדות בקנטקי משגשגים, אבל החוק עדיין אוסר

עוד מסר מק’קונול בנאומו כי תעשיית ההמפ המצומצמת שפועלת מאז שנת 2014 בקנטקי כבר מכסה כמה אלפי דונמים משטח המדינה ומפיקה מגוון רחב של סחורות וחומרי גלם מעובדים בשווי פוטנציאלי של מיליוני דולרים בשנה, ושאיפתו העיקרית היא להרחיב מתווה זה לארה”ב כולה.

למרות שיש ביכולתו של מנהיג הרוב בסנאט להשפיע על החלטות הקונגרס ועל התוצאה הסופית של הליך החקיקה, חשוב לציין כי בגרסת הקונגרס של תוכנית החקלאות החדשה לא נכנסה לגליזציית ההמפ של מק’קונל כפי שהופיעה בגרסת הסנאט.

כעת, צפוי מק’קונל להפעיל את מרב המאמצים שלו ושל חבריו לבית המחוקקים כדי לוודא שהגרסה הסופית של הצעת החוק אכן תכלול לגליזציה של המפ, ולכולנו נותר להמתין ולראות אם אכן השינוי המבורך יקרה ממש בקרוב, או שמא יידחה לדיון בתחילת העשור הבא.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. ג'וני סלומון |

    ברגע שהמפ יהיה חוקי יהיו כל כך הרבה תעשיות שיקרסו… אף אחד לא באמת מודע היום לכך שאפשר להפיק מהצמח הזה למעלה מ-10,000 מוצרים שונים, רובם מבוססי סיבים או קשורים לעולם הבנייה והבידוד, ובן רגע אפשר להחליף כמעט חצי מהזיהום התעשייתי בעולם בשדות ירוקים שמפיקים תוצרת כל 3 חודשים.

    עד אז… בואו נמשיך לכרות עצים ולהרוס את העולם. נקווה שעד שהחוק יעבור עוד יהיה פה איפה לשתול אותם…

שינוי גודל גופנים
ניגודיות