ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
חוות המפ (ארה"ב) - לקראת לגליזציה של המפ

ארה”ב: הסנאט אישר לגליזציה של המפ

שתפו את החברים

הסנאט האמריקאי אישר הצעת חוק חדשה בתחום החקלאות, הכוללת לגליזציה מלאה של קנאביס תעשייתי (המפ), שתהפוך אותו לסחורה חקלאית חוקית ותוציא אותו מרשימת הסמים האסורים. ההצבעה התקבלה ברוב של 86 תומכים מול 11 מתנגדים, וממתינה כעת לאישור בית הנבחרים לפי…

הסנאט האמריקאי אישר הצעת חוק חדשה בתחום החקלאות, הכוללת לגליזציה מלאה של קנאביס תעשייתי (המפ), שתהפוך אותו לסחורה חקלאית חוקית ותוציא אותו מרשימת הסמים האסורים. ההצבעה התקבלה ברוב של 86 תומכים מול 11 מתנגדים, וממתינה כעת לאישור בית הנבחרים לפי הפיכתה לחוק רשמי.

הממשל האמריקאי מתנדנד בדעתו לגבי חוקיות השימוש בקנאביס למטרות רפואיות ובשוק הפנאי, אך נראה כי השימוש בהמפ (קנאביס תעשייתי) עומד להפוך בקרוב מאד לחוקי, לאחר שאושר בסוף השבוע על ידי הסנאט.

המפ - בדים וקטסטיל
המפ – חומר הגלם של העבר חוזר

חברי הסנאט הצביעו ביום ה’ האחרון בעד הצעת החוק השנתית לענייני חקלאות (2018 Farm Bill), שמלבד עשרות חוקים חדשים בנוגע לגידולים חקלאיים מכל הסוגים, כלל גם התייחסות נרחבת להמפ ולשימושים השונים בו, וכן לפוטנציאל הכלכלי העצום שגלום בשימוש בהמפ עבור המשק האמריקאי כולו.

מתווה ההצעה כולל בין היתר רפורמת חקיקה בנוגע לגידול, מכירת ועיבוד המפ בשטח ארה”ב, שתבטל את הצורך בייבוא המפ מחו”ל על ידי ביטול מעמדו הפלילי והפיכתו לסחורה חקלאית מן המניין, לראשונה אחרי כמעט 90 שנה של איסור.

הזמנה לחקלאים: המפ זה הירוק החדש

הצעת החוק החדשה מבוססת על מחקר נרחב שערכו גורמים ממשלתיים מטעם הקונגרס ביחד עם חברות אגרונומיות פרטיות, בו נמצא כי ניתן כיום להשתמש בצמח ההמפ לייצור של למעלה מ-25 אלף מוצרים שונים, רובם מבוססי פלסטיק, בטון, נייר או סיבים אורגניים.

לפי ממצאי המחקר, פיתוח חקלאות המפ ובעקבותיה גם תעשיות קלות וכבדות שמבוססות עליו כחומר גלם עיקרי, יניב למשק האמריקאי רווח של מאות מיליוני דולרים בשנה, במכירות, מיסוי ומשרות חדשות שייפתחו לציבור.

עיקרה של הצעת החוק קובעת את ביטול מעמדו הפלילי של צמח ההמפ, והפרדתו מצמח הקנאביס על ידי הגדרה של “סחורה חקלאית”, בה מותר לסחור בשוק החופשי כחומר גלם לתעשייה.

בתור סחורה חוקית, המפ ייצא בקרוב מפקודת הסמים המסוכנים, ויהפוך לזן הקנאביס הראשון שעובר לגליזציה מלאה בארה”ב. מאחר ומדובר בכל זן של קנאביס שהנו בעל פחות מ-0.2% של THC, החוק החדש יהפוך את כל זני ה-CBD לחוקיים בפוטנציאל.

שמן המפ לשיקום העור
המפ – תעשייה ורפואה מהטבע

מיץ’ מקונל (Mitch McConnell), סנאטור ממדינת קנטקי ומנהיג סיעת הרוב (ML) בסנאט, שהעלה את הצעת החוק להצבעה, מסר כי זהו אחד הצעדים הראשונים בפיתוח והבטחת העתיד של משק החקלאות האמריקאי, וכי המפ הוא אחד המנופים הכלכליים העיקריים בהם חייב הממשל לעשות שימוש כיום.

“צרכנים בכל רחבי אמריקה משקיעים בכל שנה מאות מיליוני דולרים במוצרי צריכה המכילים המפ, אך בשל המדיניות החוקית הישנה שלא מבדילה מספיק את ההמפ מבן דודו הפסיכואקטיבי והלא חוקי, חקלאים אמריקאיים לא יכלו עד היום לענות על הצורך העצום הזה בעצמם”, מסר מקונל בהצהרה לתקשורת. “כך נוצר מצב אבסורדי בו לקונים אין ברירה מלבד לייבא מוצרי המפ ממדינות זרות, בהן החקלאים חופשיים לגדל אותו”.

חברי הסנאט, כך נראה, מסכימים רובם עם תחזיתו האופטימית של מקונל לגבי ההמפ, ו-86 מהם הצביעו בעדה, בעוד 11 בלבד התנגדו לה, מתוכם 8 עקב בעיות אחרות שאינן נוגעות לקנאביס או להמפ.

לפיכך, ההצעה עברה בהצלחה למעמד של חוק הממתין לאישור, וכעת היא זקוקה לאישור בית הנבחרים וחתימה סופית של הנשיא טראמפ, שהצהרותיו לגבי תמיכה בלגליזציה יעמדו בקרוב למבחן ראשון. אם הכל ילך כשורה, בעוד כחודש יוכלו חקלאים בארה”ב לחגוג את פתיחתה של התעשייה החדשה והתחיל לגדל המפ חוקי.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות