ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
"ליגלייז מתפקדים" - מביאים לגליזציה כבר בבחירות הקרובות

“ליגלייז מתפקדים” – מביאים לגליזציה כבר בבחירות הקרובות

שתפו את החברים

האם צריך רק 10,000 אנשים בשביל להביא לגליזציה לישראל? תנועה חדשה בשם “ליגלייז מתפקדים” שואפת להראות לציבור איך זה יכול לקרות, ואפילו בקלות, בעזרת התפקדות למפלגות הגדולות בכנסת. לקראת הבחירות הקרובות איגדה התנועה כבר למעלה מ-1,000 מתפקדים, ומייסדיה קוראים לכל…

האם צריך רק 10,000 אנשים בשביל להביא לגליזציה לישראל? תנועה חדשה בשם “ליגלייז מתפקדים” שואפת להראות לציבור איך זה יכול לקרות, ואפילו בקלות, בעזרת התפקדות למפלגות הגדולות בכנסת. לקראת הבחירות הקרובות איגדה התנועה כבר למעלה מ-1,000 מתפקדים, ומייסדיה קוראים לכל ציבור צרכני הקנאביס להצטרף למהפכה ולהביא לגליזציה כבר במושב הכנסת הקרוב.

הבחירות לכנסת ה-21 שעומדות להיערך בחודש אפריל הקרוב, בדיוק כאשר מרבית הרפורמות בתחום הקנאביס נכנסו לשלב קריטי ועשויות להיתקל בבעיות עם הממשלה החדשה שבדרך, יש קול חדש שקורא לוותר על השלבים בדרך ולחתור מיד אל עבר לגליזציה.

קול זה הוא קולה של תנועת “ליגלייז מתפקדים” – תנועה שנוסדה לפני כשנה וכעת מתפתחת וצוברת תומכים נוספים לקראת הבחירות הקרובות, במטרה להביא את הלגליזציה באמצעות כלי פוליטי חשוב שלא נמצא בשיח הציבורי: התפקדות למפלגות הפריימריז השונות.

התנועה מורכבת מכמה מאות סטודנטים וסטאראפיסטים ומכילה ייצוג של מרבית מוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל. כולם, כבר למעלה משנה, מנסים לשכנע את הציבור שהדרך הטובה ביותר ללגליזציה היא ניצול של הפוליטיקה הקיימת. 

השיטה – מביאים לגליזציה בעזרת התפקדות

בסיס השיטה של קידום חוקים, במקרה הזה לגליזציה, בעזרת התפקדות, עובד כך: מתפקדים למפלגה שמקיימת בחירות מקדימות (“פריימריז”) בתהליך פשוט ומהיר, ומתחילים לצבור כוח פוליטי בתוך המפלגה עצמה.

במהלך בחירות הפריימריז, כל מתפקדי המפלגה (כמה אלפים בלבד, ולא 7 מיליון) מצביעים לחברי המפלגה שמעוניינים לרוץ לכנסת, בהצבעה שקובעת למעשה את הרשימה הסופית לקראת הבחירות לכנסת וגם את מי שעומד בראשה.

ברגע שישנו מוקד כוח המתגבש בין מתפקדים רבים שמעוניינים באותו דבר, כמו לגליזציה למשל, אותם מתפקדים מציבים עובדה ברורה לכל חברי המפלגה שמעוניינים להיות חברי כנסת בעתיד: תתמכו בלגליזציה, או שלא תקבלו את הקול שלנו.

כל קול של מתפקד, בשונה מקולו של כל אזרח שמצביע רק בבחירות הכלליות לכנסת (אחרי שכל רשימות המפלגות נסגרו) ולא באמת קובע משהו מסדר היום של הפוליטיקאים, הוא קול אחד מתוך כמה אלפים.

10 מדינות הלגליזציה בארה"ב - לפני הבחירות הקרובות
קוראים ללגליזציה: “10 אלפים איש ואנחנו שם”

קול כזה הוא משמעותי ביותר עבור חברי מפלגה רבים שמשובצים במקומם בתמיכת 2,000 מתפקדים בלבד ואף פחות מזה, וכך בעזרת “לובי” קטן יחסית של כמה אלפי קולות, ניתן לדאוג שאותה מפלגה תכניס לכנסת אנשים שבאמת תומכים ומקדמים לגליזציה הלכה למעשה.

גם במפלגות בהן זכות ההצבעה בפריימריז ניתנת רק למתפקדים וותיקים (לרוב לאחר שנה), מוקד הכוח שמתגבש מראה לחברי המפלגה את הצעדים והדעות שיהיה עליהם לקדם בעתיד הקרוב, אם ברצונם לקבל מקום גם בכנסת הבאה.

בשורה התחתונה, התפקדות מאוחדת של קהל צרכנים מסוים, כמו שעשו כבר נהגי המוניות ורוכבי האופנועים במחאה על צעדים חקיקתיים שלא היו לרוחם (ונדחו, בזכות התפקדות) בשנים האחרונות, היא כלי בטוח וישים מאד בעזרתו ניתן לגרום לפוליטיקאים במפלגות הדמוקרטיות הגדולות להצביע לפי רצון הציבור ולתמוך בהסדרת שוק הקנאביס בישראל.

ואיך יודעים שזה עובד? הקבוצות שמחזיקות כיום בקהל של כמה אלפי מתפקדים נאמנים, מחזיקות גם בכוח פוליטי עצום (מצליחות לייצר השפעה פוליטית עצומה) ומצליחות לקדם את חברי הכנסת הנבחרים בעיניהן. בדיוק כמו שחברי “ליגלייז מתפקדים” רוצים לעשות בקרוב עם הלגליזציה.

10 אלפים איש מביאים לגליזציה – מתחממים לקראת הבחירות

במשך השנה האחרונה הצליחה תנועת “ליגלייז מתפקדים” לגבש מוקד כוח רב מפלגתי המונה כבר מעל ל-1,000 פקודים ב-3 מפלגות השלטון הגדולות, ובימים אלו היא ממשיכה לצבור תאוצה בחסות מערכת הבחירות הקרובה, בדרך ליעד של “10,000 מתפקדים יביאו לגליזציה”.

כפי שמסבירים מייסדי “ליגלייז”, השיח של המתפקדים עם חברי הכנסת אמנם מגיע לשיאו בתקופת הבחירות, אך בניגוד לציבור הרחב לו ניתנת השפעה פעם בכמה שנים, המתפקדים יכולים להפעיל את כוחם ואת השפעתם על חברי הכנסת גם במהלך הקדנציה, ובכך נוצר “רצף” של שיח ועשייה, והאנרגיות המושקעות לא נזרקות לפח עד לבחירות הבאות.

שדה תעופה בקנדה מאפשר מעתה לכל הנוסעים לעשן קנאביס
טסים אל הלגליזציה עם 10,000 מתפקדים – “ליגלייז מתפקדים”

היעד, 10,000 פקודים תומכי לגליזציה, יעמיד לפיהם “קיר” שחברי הכנסת לא יוכלו להתנגד לו, וייאלץ אותם לגבש הצעת חוק שתסיר את העול הפלילי מציבור צרכני הקנאביס ותהפוך את הצמח לחוקי.

“ההתפקדות למפלגות הפריימריז מעניקה לפקודים כוח השפעה של פי 100 ויותר מאשר בבחירות הכלליות, ואת הנתון המדהים הזה אנו מנצלים כדי לאחד את תומכי הלגליזציה תחת בית אחד”, מפרט אופיר, אחד המייסדים של התנועה. “התאגדות זו מאפשרת לנו לצבור כוח אזרחי הולך וגדל בזירה הפוליטית ולהשפיע על זהותם של חברי הכנסת בכל מפלגות הפריימריז הגדולות (הליכוד/מרצ/הבית היהודי/העבודה)”.

למרות שעד כה הקבוצה איגדה כמות לא מבוטלת של פקודים בכל מפלגה, היא עוד רחוקה מהיעד הסופי שהציבה לעצמה ונראה כי היא לא תוכל לבצע שינוי משמעותי בפריימריז הקרובים. 

לגליזציה
העם רוצה לגליזציה: גם מטופלים וגם צרכני פנאי

עם זאת, הבחירות הקרובות יהוו לפי “ליגלייז” מקפצה של אפיק ההתפקדות לתודעה, ויתנו דחיפה להצטברות של כוח ירוק משמעותי במפלגות הדמוקרטיות, שבסופו של דבר יפעל בכל כוחו למען הלגליזציה המיוחלת – שהולכת והופכת לנושא חם מאד לקראת בחירות 2019.

בניגוד למפלגות כמו זהות (שצירפה את גדי וילצ’רסקי והודיעה על התחייבות ללגליזציה) או עלה ירוק, שאמנם מתהדרות בדרישתן ללגליזציה וכמובן מתחרות על לבם של המצביעים הירוקים אך ככל הנראה שוב לא ייכנסו לכנסת, מפלגות השלטון הגדולות יהיו ככל הנראה המקום שממנו אכן יבוא השינוי.

“על אף כל הפילוגים והחסמים הניצבים בפנינו, 2019 מסתמנת כשנה שיכולה להביא עימה תהליך פוליטי וחקיקתי משמעותי לקראת לגליזציה מלאה בישראל”, מסכמים מייסדי התנועה. “כל צרכני הקנאביס בישראל יכולים וצריכים להיות חלק מהתהליך הזה, בלי קשר לעמדתם הפוליטית, ולעזור להביא את השינוי בשיטה האמיתית היחידה שעובדת”.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 5

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. אסולין רפאל |

    הלוואי ותיפסק האטימות והעוולה שהמערכת והממשלה עושים עבור בצע כסף

  2. ג'וני סלומון |

    יחסית לשאר המסלולים שלא ממש הראו איזו תוצאה נורמלית עד היום, פה מדובר לפחות במסלול שיש לו סיכוי ממשי. יש כבר מעל 1,000 איש שכבר התאגדו, ועד הבחירות הבאות זה כבר יביא את הלגליזציה כך או אחרת. השאלה כמה אנחנו רוצים לחכות, ופה אני חושב שכולם צריכים להתחיל מעכשיו.

  3. יקיר |

    אחת הדרכים הכי פרקטיות להביא לגליזציה!!!!!

  4. גבי |

    הגיע הזמן סוף סוף

  5. דוד |

    רעיון מצוין, איך לא חשבו על זה קודם?

שינוי גודל גופנים
ניגודיות