ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

למיסטר נייס אין חרטות – הווארד מרקס

שתפו את החברים

הווארד מרקס נפטר בגיל 70 ממחלת הסרטן. הכותב, פרפורמר ומבריח הסמים לשעבר סבל מהמחלה וסיפר שאין לו שום חרטות. מרקס נולד בשנת 45′ בעיר קטנה בוויילס לאב קצין בצי הסוחר ולאם עקרת בית ופילס את דרכו ללימודי פיזיקה באוניברסיטת אוקספורד….

הווארד מרקס נפטר בגיל 70 ממחלת הסרטן. הכותב, פרפורמר ומבריח הסמים לשעבר סבל מהמחלה וסיפר שאין לו שום חרטות.

מרקס נולד בשנת 45′ בעיר קטנה בוויילס לאב קצין בצי הסוחר ולאם עקרת בית ופילס את דרכו ללימודי פיזיקה באוניברסיטת אוקספורד. כסטודנט בשנות ה-60, הוא אומר, היה בלתי אפשרי שלא להיחשף לסמים קלים. “זו היתה האווירה באותם הימים – אופנה, מוזיקה ומריחואנה, סם שהיה בגדר פריווילגיה של המעמד הבינוני המשכיל. זה היה משהו שנעשה מאחורי דלתיים סגורות, כשאנחנו מוגנים על ידי המשטרה של הקמפוס. אישית, התחלתי לעשן רק כשהגעתי לאוקספורד. ומכיוון שעם הזמן רציתי לעשן יותר משיכולתי להרשות לעצמי, התחלתי לסחור. ככה הפכתי אט-אט לסוחר רציני, שפוגש את המבריחים. בסופו של דבר הפכתי למבריח בעצמי”.

howard_marks_joint

ההסתבכות הראשונה של מרקס עם הרשויות, קרתה במהלך פשיטה בהולנד והוסגר לבריטניה שם נשלח למעצר בית בדירתו שבלונדון. ואז יום אחד הוא נעלם. מרקס ביים את חטיפתו וירד למחתרת על מנת שהוריו לא יפסידו את הערבות בסך 50 אלף פאונד שהפקידו בשמו. כך, תחת השם “אלברט ליין”, נסע לאיטליה לתקופה ממושכת בזמן שרשויות החוק בבריטניה נותרו אובדות עצות.

מרקס המתין מעט ושב לבריטניה כשהוא מחופש ומשתמש בשם בדוי על מנת להמשיך בפעילותו.

לצורך עסקיו היה מרקס זקוק לזהויות שונות שיאפשרו לו לנוע ברחבי העולם בקלות ומבלי לעורר חשד. לטענתו החליף בימי חייו כ-89 כאלו.

הווארד מרקס

את ״מר נייס״ המזוהה עמו יותר מכל ״רכש״ מרקס מאסיר משוחרר בשם דונלד נייס תמורת אלף לירות שטרלינג.

 

ב-1988 הוא נעצר בספרד כחלק ממבצע של סוכנות הסמים האמריקאית והועבר לכלא בפלורידה. הוא נידון ל -25 שנות מאסר ושוחרר על תנאי בשנת 1995 על התנהגות טובה.

הוא כתב על עלילותיו ב-1996 בספר ׳מיסטר נייס׳ שהפך לרב מכר ולאחר מכן גם הופק לסרט בכיכובו של ריי פיינס.

הווארד מרקס

 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות