ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
התרופה הירוקה - פיברומיאלגיה

“לקחת לי את הקנאביס אומר לקחת לי את החיים”

שתפו את החברים

דנה היא צעירה המטופלת בקנאביס רפואי עקב מחלת הפיברומיאלגיה (מחלת דאבת השרירים) אשר התגלתה אצלה בגיל 24. היא מספרת שעד שאובחנה, הייתה סובלת מכאבים כרוניים בלתי מוסברים בנקודות שונות בגוף, בעיקר באזור הגב התחתון, וכאשר התחילה לעשן לצרכי פנאי, עברו…

דנה היא צעירה המטופלת בקנאביס רפואי עקב מחלת הפיברומיאלגיה (מחלת דאבת השרירים) אשר התגלתה אצלה בגיל 24. היא מספרת שעד שאובחנה, הייתה סובלת מכאבים כרוניים בלתי מוסברים בנקודות שונות בגוף, בעיקר באזור הגב התחתון, וכאשר התחילה לעשן לצרכי פנאי, עברו מספר דקות בודדות עד שהבינה שמצאה את התרופה שתציל לה את החיים. מאז, 3 שנים שהיא מטפלת בעצמה בעזרת קנאביס, מתוכן שנתיים ברישיון, ואת הנס שזה עושה לה בגוף קשה לה לתאר במילים.

דנה היא  צעירה בת 27, אשר מטופלת בקנאביס רפואי מזה שנתיים עקב מחלת הפיברומיאלגיה שהתגלתה אצלה בהיותה בת 24. דנה מספרת שהיא לעולם לא תשכח את הלילה שבו הכל התחיל, בו התחיל לכאוב לה הגב התחתון ללא שום הסבר, ומאז הכאב הכרוני הפך להיות חברה הטוב ביותר. 

מבחורה צעירה, ספורטיבית ושאפתנית, הפכה מהר מאוד דנה לבחורה צעירה וסיעודית שתלויה במשפחתה לכל פעילות ולו הכי בסיסית, כמו להחליף בגדים בכוחות עצמה. בנוסף לכאבים הכרוניים שלא הוסברו בצורה מספקת על ידי שום רופא, נכנסה דנה לדיכאון ומצב נפשי קשה עקב ההבנה שהפכה ל”נטל” על המשפחה והחברים. 

פיברומיאלגיה - התרופה הירוקה
פיברומיאלגיה (מחלת דאבת השרירים) Fibromyalgia

ברשימת הכדורים אותם היא ניסתה היא אפילו לא רוצה להזכר. לטענתה היו כל כך הרבה כדורים קשים, שאפילו אנשים קשישים לא לוקחים שגרמו לה לתופעות לוואי נוראיות כמו: נשירת שיער, השמנה בלתי רצויה, נדודי שינה חמורים ושינויים קיצוניים במצב הרוח. 

דנה הסכימה להיחשף ולהתראיין במסגרת פרויקט ‘התרופה הירוקה’ של קאנה, ולספר על הצמח שהפך תוך דקות ספורות מבילוי חברתי לתרופה מצילת חיים לכל דבר:

1. מהי ההתוויה בגינה את מטופלת בקנאביס רפואי?

“בגיל 24, אחרי כ-3 שנים של כאבים מייסרים ולא מוסברים שרק הלכו והתגברו עם הזמן אובחנתי כחולת פיברומיאלגיה. אני עדיין לא מאמינה שנאלצתי לעבור אצל עשרות רופאים עד שמישהו סוף סוף העלה את האופציה הזאת”.

“הייתי מגיעה כאובה ובוכה לפחות פעם בשבוע לרופאים, ביניהם רופאי משפחה, אורתופדים, כירורגים ורופאי כאב שלא נתנו לי שום מענה ורק סיפקו לי תירוצים והפנו אותי לבדיקות לא רלוונטיות שלא הניבו שום תוצאה”.

פיברומיאלגיה (דאבת השרירים)
כאבים כרוניים: תסמין מספר אחת במחלת דאבת השרירים

“הכאבים שלי פקדו בעיקר את אזור הגב התחתון אך עם השנים התחילו להתפשט לכיוון הגב העליון, הכתפיים והידיים. הגעתי למצב שאני לא מסוגלת לזוז בכוחות עצמי, העברתי לילות שלמים בבכי כי שום תנוחה לא הייתה נוחה לי, הפסקתי לחלוטין לעשות את הספורט שכל כך אהבתי ונאלצתי לעזוב את העבודה. החיים שלי השתנו מקצה לקצה, עד אותו היום בו הרגשתי קצת יותר טוב ויצאתי עם כמה חברים שהביאו קנאביס. ניסיתי לעשן ומיד זה עבד כמו פלא, הכאבים נעלמו כלא היו”.

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“ערב שגרתי אחד כשהייתי בת 22 כשסוף סוף הרגשתי קצת יותר טוב, הרשיתי לעצמי לצאת קצת אל מחוץ לבית ולפגוש מספר חברים. אני זוכרת שישבנו ממש קרוב לבית שלי, כיוון שבמצבי לא הייתי יכולה להתרחק יותר מדי וישבנו כולם ביחד על הדשא בפארק הציבורי”.

“החברים שלי הביאו קנאביס בפעם הראשונה והחלטנו לעשן ביחד. חשב לציין  שזאת הייתה הפעם הראשונה בה ניסיתי קנאביס. אני זוכרת שחבר טוב גלגל ג’וינט והגיש לי אותו, לקחתי 3 שאכטות שהיו מלוות בשיעול בלתי פוסק, בשניות הראשונות חשבתי שזה לא בשבילי וביקשתי שלא יתנו לי יותר. אחרי שהעברתי את הג’וינט לחברה שלי, בלי לשים לב מצאתי את עצמי קמה מהדשא לבד, בכוחות עצמי ומתחילה ללכת”.

“לקח לי כמה שניות להבין שהתרוממתי לבד, ללא עזרת החברים שלי. לקח לי כמה שניות לקלוט שאני הולכת בכוחות עצמי. אחרי מספר דקות בודדות התחלתי לבכות מרוב התרגשות, פעם ראשונה אחרי מספר שנים טובות שכלום לא כאב לי. הקנאביס העלים את כל הכאבים כאילו לא היו. רצתי מיד הביתה, סיפרתי לאמא שלי וכבר באותו היום התחלנו את התהליך של הוצאת הרישיון”.

3. תארי את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים 

“בגיל 24 שסוף סוף אובנה אצלי המחלה, היה לי ברור שהקנאביס זאת הדרך היחידה שלי להמשיך לחיות כמו בן אדם נורמלי. יום אחרי שעישנתי קנאביס בפעם הראשונה כבר הייתי אצל רופא הכאב הראשון שמצאתי, שכמובן העיף אותי מכל המדרגות ואמר שהקנאביס זאת בכלל לא אופציה ושאני יכולה לשכוח שאי פעם אני אקבל אותו”.

רשיון לקנאביס רפואי
כדורים, כדורים ועוד כדורים בדרך לרישיון

“כבר הכינו אותי מראש לתהליך שהולך להיות לא פשוט, ולכן לא נשברתי ומיד קבעתי תור לרופא נוסף שקרובת משפחה שלי המליצה לי עליו. אחרי שבדק את כל המסמכים הרלוונטיים הוא אמר שבשמחה הוא יגיש עבורי את הבקשה, אבל שאקח בחשבון שמשרד הבריאות לא יחתום על אישור לפני שאתנסה בתרופות שהם יציעו לי”.

“ניסיתי בערך 14 סוגים שונים של כדורים קשים עד שהודעתי לרופא שלי חד וחלק שאני לא מעוניינת להמשיך ולהרוס את הגוף שלי. לא היה קשה לראות את תופעות הלוואי הנוראיות שחוויתי במהלך לקיחת הכדורים הללו. עליתי 14 קילו תוך זמן קצר מאוד, מצבי הרוח שלי היו פשוט בלתי נסבלים, התחלתי לסבול מנדודי שינה חמורים ביותר (שגם אליהם קיבלתי כדורים) ואפילו התחילה לי נשירה של השיער מהראש”. 

“אחרי שהרופא שלי ראה באיזה מצב אני נמצאת ואכן הבין שאני לא מסוגלת להמשיך כך, הוא שלח למשרד הבריאות מכתב נוסף, שבעקבותיו הגיעה תשובה חיובית לגבי הרישיון שלי תוך פרק זמן של שבועיים מקסימום”.

4. תארי את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“אין מספיק מילים שיוכלו לתאר את השינוי המופלא שהקנאביס עשה לי. אני יכולה להגיד חד וחלק שאם מישהו אי פעם יחשוב לקחת לי את הקנאביס, זה יהיה בדיוק כמו לקחת לי את החיים. אני לא אשקר, בתקופה שבה הכאבים היו בלתי נסבלים, חשבתי שאין לי בשביל מה לחיות. חוץ מלסבול, לבכות ולכעוס על העולם לא עשיתי שום דבר”.

“מאז שהתחלתי לצרוך קנאביס הכל פשוט עובד כמו קסם. במקום כאבים מטורפים שהיו תוקפים אותי לפחות פעמיים שלוש ביום, אני סובלת מהתקפי כאב בערך פעם בשבועיים, וגם כשאני סובלת, אני יכולה לחלוטין להשתלט על עצמי ולהרגע. הכאב הרבה יותר מתון ועם הזנים הנכונים עבורי אני יכולה להמשיך לתפקד כרגיל על אף הכאב”.

התרופה הירוקה - קנאביס רפואי
“אי אפשר להסביר את השיפור במילים”

“מאז שאני מטופלת בקנאביס רפואי חזרתי לעבוד ולפרנס את עצמי כיאה לבחורה בת 27, חזרתי לעסוק בספורט ולבלות עם חברים שלי והשלב הכי גדול ומשמעותי בחיים שלי זה שסוף סוף אני מתחילה לשקול את האופציה של לעזוב את הבית ולחיות לבד, דבר שהיה בגדר חלום רחוק ובלתי אפשרי  לפני הקנאביס”.

5. האם את מטופלת בקנאביס בלבד, או נוטלת תרופות נוספות במקביל?

“מאז שהבנתי מה תרופות מרשם עושות, הבטחתי לעצמי שאני בחיים לא נוגעת בתרופות יותר. מדובר ברעל וסמים אמיתיים שלא עושים לגוף שום דבר טוב. מאז שאני מטופלת בקנאביס רפואי, אין שום כאב שהוא לא מעביר לי”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“הכי חשוב לדעתי זה להיות מודעים לתהליך על מנת לא להתאכזב ולהיות מופתעים בדרך. הבירוקרטיה היא בלתי נסבלת, צריך שיהיה לכם את כל הטפסים הרלוונטיים ורצוי אפילו בשני עותקים. חשוב לקבל המלצות מאנשים לרופאים על מנת לא לבזבז כסף על רופאים שיגרשו אתכם מהמשרד אחרי 3 דקות”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“היו מספר פעמים בו התבקשתי להציג את הרישיון שלי, אך מיד עם הצגתו השוטרים עזבו אותי ולא הייתה שום בעיה”.

8. איפה את חושבת שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“אני לא רוצה לחשוב אפילו על האופציה הזאת. כנראה שהייתי אבודה איפשהו בין חיים ומוות”.

9. מה את חושבת על גידול קנאביס ביתי, והאם את חושבת להתחיל לגדל בעצמך?

“לדעתי גידול ביתי זאת אופציה פשוט נפלאה. אין תרופות שאנחנו יכולים לייצר לעצמנו וזה פשוט מדהים שאת הקנאביס ניתן לגדל בבית בלי שום בעיה. אחרי שחבר ממש טוב שלי הסתבך עד מעל הראש אחרי שגידל קנאביס בבית, הבנתי שאין לי מספיק אומץ לעשות את זה”.

“בשנייה שהחוק יאפשר לגדל קנאביס בבית, אני יהיה הבחורה הראשונה שתעמוד בתור לקנות זרעים איכותיים ולשתול אותם דקה וחצי אחרי שהחוק הזה יאושר”.

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“אני חושבת שבמקרה שלי אני משוחדת, צריכת הקנאביס למטרות פנאי הביאה אותי לגלות את התרופה היחידה שמצילה לי את החיים ומאפשרת לי לחיות כמו אדם נורמלי ושפוי”.

לגליזציה
העם רוצה לגליזציה: גם מטופלים וגם צרכני פנאי

“אני לא רואה שום דבר רע בצריכת קנאביס למטרות פנאי. גם במידה וזה לא מתאים למישהו או משפיע עליו לרעה מסיבות כאלה ואחרות אפשר פשוט להפסיק. כמובן שאני חושבת שצריכה להיות לגליזציה בכל מקום. כשסיגריות חוקיות והאלכוהול חוקי, זה פשוט אבסורדי לחלוטין שהקנאביס לא. אבל כאן נכנסים כבר אינטרסים כלכליים שהם גדולים מאיתנו בכמה מידות”.

סיפורה של דנה פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. נטע |

    וואו מדהימה. גם אני סובלת מאותו הדבר ופשוט בשנייה שהתחלתי לצרוך קנאביס החיים שלי השתנו מקצה לקצה.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות