ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
המלחמה בסמים

המלחמה בסמים – לראשונה ברצועת עזה: עונשי מוות לסוחרי חשיש

שתפו את החברים

המלחמה בסמים – הגרסה העזתית: שני תושבי הרצועה שהואשמו בסחר בסמים ברצועת עזה נידונו היום (א’) לעונש קיצוני – גם עבור חמאס, שמגביר את המלחמה בסוחרי החשיש והסמים הסינתטיים. השימוש במשככי כאבים הפך למבוקש מאד ברצועה בשנים האחרונות, בעיקר בגלל המשבר הכלכלי וההומניטרי…

המלחמה בסמים – הגרסה העזתית: שני תושבי הרצועה שהואשמו בסחר בסמים ברצועת עזה נידונו היום (א’) לעונש קיצוני – גם עבור חמאס, שמגביר את המלחמה בסוחרי החשיש והסמים הסינתטיים. השימוש במשככי כאבים הפך למבוקש מאד ברצועה בשנים האחרונות, בעיקר בגלל המשבר הכלכלי וההומניטרי החמור, ונראה שחמאס הכריז מלחמה על הסחר והשימוש בהם.

בדרך כלל חמאס אינו מפעיל את עונשי המוות כנגד סוחרי הסמים המקומיים, אבל הפעם ללא ספק העונשים הוחמרו. אחד מהסוחרים הוצא למוות מול כיתת יורים, והשני נמלט, אך נשפט שלא בפניו למוות בתליה. ככל הנראה הפעם חמאס פתח בקמפיין נגד סחר ושימוש בסמים ברצועת עזה בעקבות עלייה בכמות התושבים שמכורים לסמים ולמשככי כאבים, והבוקר גזר בית המשפט הצבאי בעזה שנמצא בשליטת החמאס, שני עונשי מוות על שני סוחרים שהואשמו בסחר בסמים.

חלק מהחשיש שנתפס
חלק מהחשיש שנתפס

לאחר שהמצרים החלו לפעול בשנים האחרונות ברצינות נגד מנהרות ההברחה באזור גבול מצרים, המבריחים מצאו דרכים חדשות להכניס את החומרים האסורים לרצועה. הסמים מוסלקים בדרך כלל במכלי גז לבישול, מכשירים חשמליים או במכונות כביסה שעוברות את הגבול. בחלק מההברחות, הסמים מוסלקים במשלוחים שעוברים לעזה מתוך מדינת ישראל.

יו”ר רשות בית המשפט הצבאי בעזה הודיע כי שני הנידונים למוות נשפטו כבר בעבר בגין סחר בסמים, אולם הם שבו לסורם. מדובר בפעם הראשונה מאז השתלט חמאס על רצועת עזה, שבה נשפטים למוות אנשים בגין סחר בסמים. כבר ב-2010 חמאס העלה באש ערימות של חשיש, קוקאין, ויאגרה, בקבוקי אלכוהול ומשככי כאבים, כחלק מהמאבק שלו נגד סוחרי הסמים וכבר אז נשמעו דיבורים על עונש מוות על יבואני הסמים.

במקביל למתן גזר הדין היום, כינס משרד הפנים של חמאס בעזה מסיבת עיתונאים ובה הוא הציג את הסמים שנתפסו ברצועה בשנה האחרונה. במסיבת העיתונאים הודיע משרד הפנים כי בשלושת החודשים האחרונים נתפסו ברצועת עזה 1,250 חבילות חשיש ו-400 אלף גלולות של משכך הכאבים ”טרמדול”, בשווי של 7 מיליון שקלים, זוהי אותה הכמות שנתפסה בכל השנה הקודמת ברצועה. רוב הסמים שהוחרמו היו משככי כאבים ממכרים, ופלטות של חשיש. המורשעים קיבלו בעבר עונשים קלים יותר, אך הם “המשיכו במעשיהם”. מוסרים במשרד הפנים העזתי.

בחמאס חוששים שקיימת תוכנית “להציף את רצועת עזה בסמים כדי לערער את כוחה של החברה הפלסטינית”. הממונה על המלחמה בסמים בעזה, אחמד אל-קודרה, אומר: “אנו מבטיחים לבני עמנו כי נפעל בכל יכולותינו להילחם בתופעה, ושנכה ביד ברזל כל סוחר סמים”.

במשרד הפנים משווים בקמפיין בין סוחרי הסמים למשתפי פעולה עם ישראל – מה שמסביר את העונש החמור שקיבלו שני הסוחרים, שמקביל בחומרתו לעונשים שנותן חמאס לאלו שמשתפים פעולה עם ישראל.

 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות