ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנבינואידים סינתטיים

לראשונה: ה-DEA מסווג קנבינואידים סינתטיים כסמים

שתפו את החברים

הרשות למלחמה בסמים של ארה”ב (DEA) נמצאת בשלבים הסופיים של הכנסת שלושה קנבינואידים סינתטיים כחומרים שאסורים לשימוש בפקודת הסמים. ה- DEA מציעה את הצבת 3 קנבינואידים סינתטיים, התרכובות הכימיות AB-CHMINACA, AB-PINACA ו THJ-2001 תחת הסיווג Schedule I של חומרים מפוקחים…

הרשות למלחמה בסמים של ארה”ב (DEA) נמצאת בשלבים הסופיים של הכנסת שלושה קנבינואידים סינתטיים כחומרים שאסורים לשימוש בפקודת הסמים.

ה- DEA מציעה את הצבת 3 קנבינואידים סינתטיים, התרכובות הכימיות AB-CHMINACA, AB-PINACA ו THJ-2001 תחת הסיווג Schedule I של חומרים מפוקחים בארה”ב. ככל שתהליך החקיקה מתקדם, ה-DEA גם מרחיב שוב איסור זמני שהוצא בשנת 2015 לשלושת חומרים שאליהם, על פי הדיווחים קושרו “מקרי מוות מרובים ממנות יתר” מאז 2013.

“ראסל בר”, דובר ה-DEA, טוען ש”מספר מקרי המוות בארצות הברית מסמים סינטטים (כולל ספידים) גדלו מ-1,302 בשנת 2008 ל-4298 בשנת 2014. כרגע, הם החומרים שגורמים את הנזק הגדול ביותר, אבל ה-DEA ערני מתמיד לאיומים מתפתחים”

שלושה קנבינואידים סינטטיים וחומרים נלווים – המכונים לעתים ספייס, K2 נייס גאי, ושמות שונים ומשונים אחרים – נועדו לחקות את ההשפעות של קנאביס, אבל הסכנה מהם גדולה במיוחד. הכימיקלים, אשר אינם נגזרים מצמח הקנביס, מרוססים על צמחים מיובשים מסוגים שונים, ונארזים למכירה בשקיות.

“ברחבי העולם, החומרים סינתטיים הם איום מס 1 לנזק מסמים לטווח הארוך. הם גם בדרך כלל המוצר המועדף על ידי סוחרי הסמים, כי הם יחסית זולים, קלים להכנה, וניתנים לייצור בכל מקום. ולכן הנגישות גבוהה, והפוטנציאל קטלני במיוחד.

גם בישראל ניתן להשיג די בקלות את הסמים הסינטטים, והמשטרה נמצאת במשחק חתול ועכבר עם יצרני הסמים כשכל פעם מעבדות המשטרה מזהות חומרים פסיכואקטיביים חדשים (קנבינואידים סינטטים, חגיגת, או אופיאטים), ונאלצת לחוקק אותו בפקודת הסמים. דבר שלעיתים לוקח יותר מדי זמן כדי שיהיה אפקטיבי בכלל.

יש לציין שבמדינות שהקנאביס אינו חוקי בהם וקיימת הפללה על הצרכנים, השימוש בסמים סינטטים עולה, מפני שהצרכנים מחפשים תחליף זול “וחוקי” מבלי שהם מודעים להשלכות החמורות, לרוב מדובר בבני נוער.

ביולי 2010 אושר תיקון לחוק בישראל שמכניס את המרכיבים המרכזיים בייצור ה”חגיגת” לפקודת הסמים המסוכנים, ואוסר באופן גורף על הפצה ושימוש בכל הנגזרות של ארבעת החומרים הכימיים שמהווים את הבסיס לחגיגת – קאתינון, מתאקאתינון, אמפאתמין ,ומת’-אמפתמין.

יהיה מעניין לבחון את התוצאות בעוד שנה או שנתיים כדי לראות האם המדיניות החדשה של האי הפללה יגרום לירידה בשימוש בסמים הסינטטים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות