ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
וילי נלסון

לשחרר את הצמח של וילי – וילי נלסון נגד מונופולים בתעשיית הקנאביס

שתפו את החברים

אייקון הקאנטרי וילי נלסון, סטלן ותיק ומדובריה הבולטים של הלגליזציה בארה”ב, משוכנע שבלי הקנאביס, הוא בחיים לא היה מגיע לגילו המופלג. כמי שמשתייך בשנים האחרונות גם לתעשיית הקנאביס, נלסון יוצא עכשיו נגד תאגיד דורסני עם עבר לא סימפטי, שמבקש להשתלט…

אייקון הקאנטרי וילי נלסון, סטלן ותיק ומדובריה הבולטים של הלגליזציה בארה”ב, משוכנע שבלי הקנאביס, הוא בחיים לא היה מגיע לגילו המופלג. כמי שמשתייך בשנים האחרונות גם לתעשיית הקנאביס, נלסון יוצא עכשיו נגד תאגיד דורסני עם עבר לא סימפטי, שמבקש להשתלט על התחום

 

וילי נלסון, מוזיקאי, זמר קאנטרי, סופר, משורר, שחקן ופעיל חברתי, האיש עם הבנדנה והצמות, הוא, בטח ידעתם, מעשן קנאביס מושבע. אולי זאת הסיבה שבגיל 87, במקום בבית דיור מוגן, הוא מבלה על במות ובאולפני הקלטות.

נלסון, שזכה להסתבך לא פעם עם המשטרה בגלל החיבה לעשב הירוק, הוא גם מהקולות הבולטים בארה”ב לאורך השנים, בעד לגליזציה של הקנאביס. עכשיו הוא מוטרד מהדרך שבה תעשיית הקנאביס האמריקאית מתנהלת ומהלווייתנים שמאיימים לבלוע את הדגים הקטנים.

 

בלי הקנאביס, לא הייתי מגיע לגילי

נלסון, יליד טקסס, שאת הג’וינט הראשון שלו עישן אי שם ב-1954, סיפר לפני שנתיים בראיון לג’ימי פאלון שהקנאביס עזר לו להפסיק לעשן את הסיגריות שהרסו לו את הריאות (2-3 קופסאות ליום, בזמנים הטובים) ולקצץ בשתיית הוויסקי. “זרקתי את הסיגריות, גלגלתי 20 ג’וינטים ולא נגעתי בסיגריה מאז”, סיפר. “המריחואנה הצילה את חיי. לא הייתי מגיע לגילי, אם הייתי ממשיך לשתות ולעשן סיגריות כמו בגיל 30,40. אני חושב שהוויד גם שמר עלי מלרצות להרוג אנשים ובטח מנע מאנשים אחרים מלרצות להרוג אותי, כמו שהייתי פעם, שיכור תמידי”.

בראיון הודיע נלסון גם שהוא מפסיק לעשן את הקנאביס שלו בגלל מצב ריאותיו, אבל לא ציין אם ימשיך לצרוך אותו בדרכים אחרות. אנחנו מאמינים שכן, למרות שבעבר הצהיר שהוא לא מחבב את האכילים, בגלל טריפ רע מזלילה מופרזת של עוגיות קנאביס. “שכבתי שם כל הלילה”, שחזר את החוויה, “מדמיין שהבשר שלי נופל מהעצמות”.  

 

“השמורים של וילי”

כמו סנופ דוג וסלבס קנאביס אחרים, גם נלסון נכנס, עם גל הלגליזציה של השנים האחרונות, לעסקים בתחום הקנאביס. הוא הקים ביחד עם חברת השקעות את  Willies Reserve , ליין של אבזרי עישון ותפרחות פרימיום, מזנים שנבחרו במיוחד על ידו. “קנאביס חוקי זה הגיוני”, אמר אז, “הרבה עסקים יוכיחו שזה יכול לעבוד היטב, כאן באמריקה”.

במקביל, כמי שנולד וצמח באזור חקלאי ותומך בחקלאות פרטית, אורגנית ולא מתועשת, נלסון הזדהה לאורך השנים עם עובדי האדמה פשוטים ופעל לסייע להם בעזרת קונצרט צדקה בשם “Farm Aid” (השראה מה-Live Aid לטובת הרעבים באתיופיה, בו השתתף). 

גם במסגרת עסק הקנאביס שלו, הוא מבקש להעצים חקלאים מקומיים קטנים, על ידי אישור להשתמש במיתוג שלו, בתמורה לשמירה על כמה כללים, בהם מגבלות על חומרי הדברה. המטרה היא, לדבריו, להבטיח חומר איכותי ונקי ולחזק עסקים קטנים במאבק נגד החברות הגדולות.

כיום, אגב, יש עמימות בנושא חומרי הדברה בגידולי קנאביס, מה שמאפשר למגדלים להשתמש בכל חומר, ללא פיקוח. זה קורה בעיקר אצל מגדלים גדולים, החוששים להפסד הכספי.

 

מ”ציקלון בי” ו”אייג’נט אורנג'” לקנאביס

אם מדברים על כימיקלים וחומרי הדברה, האויב הגדול כיום של נלסון וחבריו בתעשיית הקנאביס, הוא ה- Marijuana GMO תאגיד גדול, המאיים להשתלט על שוק הקנאביס האמריקאי.

מדובר בשילוב בין יצרנית הכימיקלים הגרמנית באייר, ליצרנית הכימיקלים האמריקאית מונסנטו (שנקנתה על ידי באייר ב-2018, ב-66 מיליארד דולר). לשתי החברות הללו, קופת שרצים צפופה במיוחד.

חברת באייר, הייתה בעבר חלק מתאגיד   IG Farben, שעבד בשירות המשטר הנאצי. בין השאר, ייצר התאגיד את גז ה”ציקלון בי” ששימש להמתת יהודים בתאי הגזים ונטל חלק בניסוייו של מנגלה באושוויץ. במשפטי נירנברג שלאחר מלחמת העולם השנייה, נשפטו 24 ממנהלי התאגיד ונידונו למאסר, על פשעים כנגד האנושות.

חברת מונסנטו מצידה, יצרנית כימיקלים וחומרי הדברה שחלקם התגלו כרעילים, הוכרזה בשנת 2013 כ”חברה המרושעת ביותר בעולם”. מונסנטו נטלה בין השאר חלק בהכנת פצצות האטום שהוטלו על הירושימה ונגסאקי במלחמת העולם השנייה וייצרה עבור צבא ארה”ב חומרים ללוחמה כימית, בהם ה”אייג’נט אורנג'” המפורסם, ששימש להפגזות אוכלוסייה אזרחית בווייטנאם.

מונסנטו חולשת כיום על תחומים כמו מזון, בריאות וכלכלה במדינות רבות בעולם ועוסקת רבות בהנדסה גנטית בבעלי חיים וצמחים.

 

להחרים את התאגיד

תאגיד באייר-מונסנטו כבר רכש שלוש חברות גדולות לגידול קנאביס בארה”ב ומנסה לרכוש חברות נוספות. אנשי תעשיית הקנאביס האמריקאית, חוששים שהתאגיד מתכוון להשתלט על השוק ולהשיג מונופול על ייצור זרעי קנאביס, כמו שעשה עם יבולי התירס והסויה במדינה.

הפתרון הוא, לדבריהם, להחרים את מוצרי התאגיד וכל מי שעושה איתו עסקים. “עדיף לגדל את הקנאביס בעצמנו”, הם אומרים, “מאשר לשתף פעולה עם גוף שכזה, או עם עסקים שמשתפים איתו פעולה”.  

“הם מנסים ליצור מונופול”, אמר על זה וילי נלסון, “ואנחנו נלחמים בהם. זה לא בסדר. נעשה הכול כדי למנוע את זה”.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות